Want lieve mensjes, dat klopt helemaal niet(krul)
Je bent leerplichtig tot je 16 jaar bent.
Volledige leerplicht
De volledige leerplicht duurt tot en met het schooljaar waarin uw kind 16 jaar wordt. Als uw kind bijvoorbeeld in februari 16 jaar wordt, dan moet uw kind het schooljaar afmaken. Een schooljaar loopt van 1 augustus tot en met 31 juli. Als uw kind tenminste 12 volledige schooljaren naar school is geweest, is de termijn van volledige leerplicht afgelopen. Een groep overslaan telt ook mee als volledig schooljaar.
Bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-is-de-leerplicht.html
Want in mijn vorige topic wist ik niet zeker of ik gelijk zou doorstuderen of een jaartje tussen mijn Mavo diploma en mijn studie zou laten, maar iedereen zei dat dat niet eens kon omdat je per se moet doorleren omdat je leerplichtig bent. Maar je bent leerplichtig tot je 16de, niet je 18de(cat)
Edit
Blijkbaar heb ik het fout en jullie goed. Ik vind wel dat ze die sites allemaal moeten aanpassen, want bijna overal staat er 16 jaar.
[ bericht aangepast op 4 juli 2011 - 16:32 ]
We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.