Dat valt mij de laatste tijd echt op. Vroeger zag je op quizlet, qua woordgebruik en schrijfwijze, heel erg het verschil tussen Nederlanders en Belgen. Tegenwoordig heb ik heel vaak 'huh, is dat een Belg?'
Vroeger was het verschil gewoon heel groot. Of ligt dat aan mij?
-
18 juni 2011 - 23:5218 juni 2011 - 23:52
Kan wel. Ik ben zelf ook een Belg, maar ik hou er niet zo van om dialect te typen, vind ik slordig. (':
"You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson
18 juni 2011 - 23:54Ja nu je het zegt. Maar vroeger was het taalgebruik hier over het algemeen vrij 'kansloos' vergeleken met nu. Maar het had wel wat, haha (pirate).Wie du mir, so ich dir.
18 juni 2011 - 23:54Rooftops schreef:
Kan wel. Ik ben zelf ook een Belg, maar ik hou er niet zo van om dialect te typen, vind ik slordig. (':
Idd, maar spreken doe ik wel, kan ik niet aan doen xd.all I want is the taste that your lips allow
18 juni 2011 - 23:57Ik typte vroeger ook walgelijk west vlaams soms.
Nu heb ik dat gelukkig afgeleerd18 juni 2011 - 23:58Ik ben een belg ^-^
En ik snap wat je wilt zeggen
Ik doe moeite om niet in het dialect te schrijven
Want as kik gelek dees gon prate, godde golle der bekanst nix van snappe.
Ik denk dat het trouwens voor jullie ook leuker is om beschaafd Nederlands te lezen, inplaats van dat bovenstaande taaltje :')[ bericht aangepast op 18 juni 2011 - 23:58 ]
Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.
18 juni 2011 - 23:58Ja, nu je het zegt... Was me niet eens opgevallen, maar nu wel :')
This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.
19 juni 2011 - 0:00"geïntegreerd" we negeren Word en zijn wil
okee, OT: dat klopt jaIf I die young, send me away with the words of a lovesong.
19 juni 2011 - 0:02OffTheRecord schreef:
Ik ben een belg ^-^
En ik snap wat je wilt zeggen
Ik doe moeite om niet in het dialect te schrijven
Want as kik gelek dees gon prate, godde golle der bekanst nix van snappe.
Ik denk dat het trouwens voor jullie ook leuker is om beschaafd Nederlands te lezen, inplaats van dat bovenstaande taaltje :')
Da heb ook wel iets gezellig anders hoor meid. Ma ach, ik ga ook nie plat rotterdams lopu lullen, dan lijk ik net zo'n onbeschofte lul.
ik kan dat niet zo goed, mijn economieleraar is wel een echte rotterdammer. Ik probeer gewoon zijn woorden over te nemen.19 juni 2011 - 0:09Ik ben ook Belg maar als ik hier op Quizlet typ typ ik automatisch in het AN maar op msn typ ik dan wel heel anders.
[ bericht aangepast op 19 juni 2011 - 0:10 ]
None but ourselves can free our minds.
19 juni 2011 - 0:11Hihi, ik wist nieteens dat Belgen zo "anders" typten. Zegt weer wat over de integratie van onze fellow Belgjes
ars moriendi
19 juni 2011 - 0:14haha, ik ben geen belg noch een nederlander dus veel heb ik hier niet in te brengen, maar het oudenaardse dialect dat ik in de tussentijd heb aangeleerd kan ik zelfs niet typen :'D
Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.
19 juni 2011 - 0:14Cellophane schreef:
Ik typte vroeger ook walgelijk west vlaams soms.
Nu heb ik dat gelukkig afgeleerd
Mo how, da mindj nu toh wok niej éj! Adj al niemi ije niegen toale meug skrievn
GrapjeAnd the Heavens Shall Tremble... | Atheism: A non-prophet organization.
19 juni 2011 - 0:14Op andere sites krijg ik dat vaak: "Ben jij écht een Belg?"
Blijkbaar 'vernederlands' ik mezelf gewoon erg online. (':
In het echt kan ik praktisch geen AN praten, ik sla er altijd wel een woordje West-Vlaams door heen. Online niet.
Soms heb ik zelfs de neiging om normaal AN te typen op msn met vrienden, zo erg is het dus al.19 juni 2011 - 0:15Ik schrijf ook allemaal Nederlands woorden terwijl ik zelf redelijk plat praat.
Komt door jaren op Nederlandse sites te zitten [:Has no one told you she's not breathing?
19 juni 2011 - 0:16