• Jep daar zit ik nu in :')

    Ik heb begin dit schooljaar tot de voorjaarsvakantie stage gelopen en dat vond ik heel leuk, daarna had ik vanaf toen tot nu gewoon weer school maar in dat half jaar school is mijn motivatie echt alleen maar meer en meer gezakt (ook doordat ik met mezelf in de knoop zat).

    Mijn coach wou me woensdag spreken daarover. Ze had van verschillende leraren gehoord dat ze mij tegenwoordig ongemotiveerd vinden etc. Mijn coach weet ook van dat hele gedoe af waarom ik in de knoop met mezelf zat, maar ik moet nu toch echt wel wat veranderen... Want ik heb echt geen 1 opdracht van school gemaakt, ik wil het elke keer wel maar het lukt me gewoon niet... Geen inspiratie meer en dus een motivatie ver onder het 0 punt. Stoppen kan maar wil ik niet omdat ik hierna nog maar 2 jaar moet en ik net 2 jaar heb gehad.

    Dus hebben jullie tips voor een motivatiecrisis? (A)


    dream, dare, fly!

    Stel jezelf een doel, denk aan wat je met je opleiding wil gaan doen. Dat helpt bij mij altijd heel goed (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    3AM schreef:
    Stel jezelf een doel, denk aan wat je met je opleiding wil gaan doen. Dat helpt bij mij altijd heel goed (:


    Nou ehm dat weet ik dus nog niet helemaal :')
    Ik wil hierna juist een nieuwe opleiding doen alleen dan HBO ipv MBO


    dream, dare, fly!

    Ehm, dat komt meestal omdat je nergens zin in hebt. De beste oplossing is dat je iets vindt wat je leuk vindt (bv een nieuwe hobby, sport, afspreken met vrienden...) en als je zo'n positief element in je leven hebt dan kan je vaak weer gemotiveerd geraken.
    Je moet jezelf gewoon gelukkig maken, veel lachen, alles positief bekijken, dan vind je het ook niet meer erg om te studeren en om je best te doen. (:
    Veel succes!


    Where there is a sea there are pirates...

    Captain schreef:
    Ehm, dat komt meestal omdat je nergens zin in hebt. De beste oplossing is dat je iets vindt wat je leuk vindt (bv een nieuwe hobby, sport, afspreken met vrienden...) en als je zo'n positief element in je leven hebt dan kan je vaak weer gemotiveerd geraken.
    Je moet jezelf gewoon gelukkig maken, veel lachen, alles positief bekijken, dan vind je het ook niet meer erg om te studeren en om je best te doen. (:
    Veel succes!


    Actually dat doe ik al heel veel :')
    Ik spreek regelmatig af met vrienden en we doen wat leuks... Ook heb ik net een nieuwe hobby...
    Ik heb namelijk totaal niet het idee dat ik nergens zin in heb (behalve school) terwijl ik eerst school heel leuk vond. Mijn motivatie is gewoon *poef* verdwenen :')


    dream, dare, fly!

    Roadie schreef:
    (...)

    Actually dat doe ik al heel veel :')
    Ik spreek regelmatig af met vrienden en we doen wat leuks... Ook heb ik net een nieuwe hobby...
    Ik heb namelijk totaal niet het idee dat ik nergens zin in heb (behalve school) terwijl ik eerst school heel leuk vond. Mijn motivatie is gewoon *poef* verdwenen :')

    Dat gebeurt meestal niet zo maar...
    Maar ja, gewoon doorbijten, denk aan je toekomst!


    Where there is a sea there are pirates...

    Roadie schreef:
    (...)

    Nou ehm dat weet ik dus nog niet helemaal :')
    Ik wil hierna juist een nieuwe opleiding doen alleen dan HBO ipv MBO

    Dat is toch ook een goede motivatie? Door te bedenken dat je na het MBO naar het HBO kan (:


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Je goed bedenken waarvoor je het doet. Voor jezelf en voor de mooie toekomst/baan die je kunt krijgen met het behalen van deze opleiding.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.