• De wereldwijde oorlog tegen drugs is volledig aan het mislukken. Daarom zouden sommige drugs, zoals marihuana, overal moeten worden gelegaliseerd. Dit vindt een groep van 19 voormalige wereldleiders en politici, onder wie de vroegere VN-secretaris-generaal Kofi Annan en ex-presidenten van Mexico, Colombia en Brazilië.

    Deze Internationale Commissie voor Drugsbeleid presenteert haar rapport vandaag in New York. Volgens de commissie heeft de oorlog tegen drugs het probleem alleen maar verergerd. De georganiseerde misdaad is erdoor toegenomen, er zijn tienduizenden doden door gevallen en miljoenen aan belastinggeld verspild. Bovendien zijn alleen maar meer mensen drugs gaan gebruiken. Tussen 1998 en 2008 is volgens de Verenigde Naties het drugsgebruik met 35 procent toegenomen.
    bron nos.nl


    wait what O.O


    Shoganai i ne~

    Zo veel woorden, ik sla dit even over.


    They fell in love, didn't they?

    Goede zaak, alle drugs legaal maken ^^


    your knife my back. my gun, your head.

    Ik ben het er wel mee eens,natuurlijk niet alles maar dingen als marihuana,waarom niet. Alcohol is toch ook legaal?
    Daarbij de mens gebruikt al 5000 jaar drugs(vanaf Mesopotamië,de eerste beschaving) en dat is nooit echt een groot probleem geweest,dus waarom nu wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind het niet erg. Ik denk dat het wel goed gaat uitpakken. Al vind ik dat met harddrugs nogal een kwestie. Langs de ene kant zullen minder mensen het doen als het net zo uitpakt als de softdrugs. Maar langs de andere kant: die zijn écht niet goed voor je.


    To live would be an awfully big adventure

    Ik vind het eigenlijk wel slim. Ik ben sowieso voor het legaliseren van drugs, omdat je het dan beter kan controleren en omdat je mensen dan beter kunt voorlichten. Het zal sowieso altijd blijven gebeuren, hoe je het ook wendt of keert.


    Life is hard and then we die