Progeny schreef:
Ik voel me aangesproken. En ik weet dat je het over mij hebt. Maar Sevda, eigenlijk kun je zoiets niet maken tegenover mij.
Wat ik tegen je zei, zullen anderen net zo goed tegen je zeggen. Je luistert alleen totaal niet, je bent te eigenwijs. Daarnaast vertel je ook niets. Je zit wel van 'daar gaat het niet om', maar als je dan eens zou zeggen waar het wél om zou gaan.
Hoe moeten mensen zich hier nou in herkennen, als je zelf niet eens weet wat er is? Tja, ze kunnen zichzelf erin herkennen dat ze vaak 'ik snap je niet' reacties krijgen. Maar daar houdt het op.
Het gaat niet alleen over jou. En ik weet dat jou advies klopt, maar er zit inderdaad meer achter. Maar dat vertel ik niet, omdat ik me er deels voor schaam, en het niet verder hardop durf te zeggen/typen.
Het liefst zou ik daarom ook iemand vo9or mijn neus hebben staan, die hetzelfde denkt, dan voel ik me meer op mijn gemak. Maar zo iemand vinden is te moeilijk.
Ik vraag of mensen zich herkennen, in dat ze iets wíllen vertellen, maar dan alleen aan iemand die hetzelfde denk/meemaakt.