• Ik heb morgen een presentatie voor Engels. Maar mijn klas is gewoon echt kut, en ik durf niet. Vind het normaal al niet leuk, maar nu is het nog echt 1000 keer erger. Ik heb gisteren gespijbeld en ik zat zowat te janken. Ja, klinkt heel dom en ik weet ook niet wat het is. Maar heeft iemand tips? ;\


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    gewoon doen, vroeger had ik ook altijd zoveel schrik, maar op de duur word je het écht gewoon geloof me, uiteindelijk is het niet zo erg als het lijkt (:
    Ik weet zeker dat je het goed zal doen! Ik duim voor je


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Oh ik had dinsdag nog een presentatie voor nederlands.
    Stond helemaal te shaken maar achteraf was het helemaal niet nodig.
    Iedereen gaf me complimenten dat ik het goed had gedaan en ik had uiteindelijk ook een goed cijfer.
    Wat bij mij vaak helpt is tegen mezelf praten voordat je de presentatie houd.
    Gewoon zeggen 'ik kan dit wel' of 'het is zo weer voorbij'.

    Gewoon doen. Je kunt het wel. (:
    Denk maar gewoon 'screw them, ik doe hier mijn presentatie en I don't care what you think' :Y) Dat denk ik ook altijd :')


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Presenteren is niet zo moeilijk, je moet alleen zorgen, dat je vanaf het begin zelfverzekerd overkomen, en duidelijk en hard praten, zodat ze jou niet kunnen onderbreken.

    Ik heb ervaring, believe me, ik presenteer véél..

    Wat voor presentatie heb je trouwens voorbereid?

    [ bericht aangepast op 26 mei 2011 - 20:36 ]


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Ik heb precies het zelfde gehad, ook in een kutklas. Uiteindelijk zul je het toch moeten doen, dus trek je niks van ze aan, je kunt het wel! Na de presentatie kun je met een opgelucht gaan zitten. (:
    En onthoud, dat zelfs de meest populaire kinderen soms zenuwachtig zijn voor spreekbeurten.

    [ bericht aangepast op 26 mei 2011 - 20:36 ]

    SinCity schreef:
    Presenteren is niet zo moeilijk, je moet alleen zorgen, dat je vanaf het begin zelfverzekerd overkomen, en duidelijk en hard praten, zodat ze jou niet kunnen onderbreken.

    Ik heb ervaring, believe me, ik presenteer véél..

    Wat voor presentatie heb je trouwens voorbereid?


    Moest een scène uit een film analyseren, en ik heb de clip van het liedje Concrete Angel gekozen. (:


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Tranquilized schreef:
    (...)

    Moest een scène uit een film analyseren, en ik heb de clip van het liedje Concrete Angel gekozen. (:

    Zo'n mooi liedje..

    [ bericht aangepast op 26 mei 2011 - 20:39 ]

    Tranquilized schreef:
    (...)

    Moest een scène uit een film analyseren, en ik heb de clip van het liedje Concrete Angel gekozen. (:


    Dat is echt, zo'n mooi liedje, hea?
    Maar ik bedoelde eigenlijk welke vorm: poster, powerpoint, spel ;'D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    SinCity schreef:
    (...)

    Dat is echt, zo'n mooi liedje, hea?
    Maar ik bedoelde eigenlijk welke vorm: poster, powerpoint, spel ;'D


    Uh ja gewoon dat ding laten zien en dan eromheen lullen x')


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Tranquilized schreef:
    (...)

    Uh ja gewoon dat ding laten zien en dan eromheen lullen x')

    Okay, als je iets laat zien, zal hun aandacht toch minder op jou gericht zijn, so: don't worry!


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Yugh, ik snap wat je bedoelt. Ik haat presenteren! Ik kan het echt niet, mijn stem trilt als een gek en slaat over etc.
    Ik heb toen aan mijn Engels en Nederlands leraren gevraagd of ik het apart mocht doen, gewoon alleen voor de leraar en met mijn beste vriendin erbij. Toen lukte het wel. En ik heb het opgebouwd zeg maar, de 2 presentatie waren er 6 mensen, en daarna 11 ofzo. En zo heb ik het 'geleerd'..
    Ik weet niet of zo iets bij jou ook een optie is?


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Dat was ReinaAFCAjax zegt zou misschien inderdaad wel kunnen helpen (:
    Maar meid, je kunt het vast wel. Gewoon rustig blijven en vooral duidelijk en kalm praten, niet proberen er heel snel doorheen te gaan. En daarnaast, probeer er gewoon aan te denken dat de meeste mensen geen fan zijn van een presentatie en dat iedereen daar wel eens zenuwachtig voor is. Zij zijn ook maar mensen! Heel veel succes!


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Wat je moet doen? Gewoon schijt aan ze hebben. Who gives a fuck wat zij zeggen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik snap dat je het eng vind, maar als je het gaat uitstellen dan wordt die angst alleen maar groter en durf je uiteindelijk helemáál niet.
    Als je iets bij de hand hebt, powerpoint/papier, kijk daar dan naar of kijk naar de muur achter in de klas en zeg gewoon wat je kent. Of vraag inderdaad aan je leraar of je het apart mag doen.
    Succes :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen