• Ik doe zoals sommige weten, mijn spreekbeurt over het leven.
    Nu heb ik al wat maar ik komt niet meer verder:

    Onderwerpen:
    ~ Het leven.
    ~ De dood.

    Ik moet nog een stel onderwerpen hebben om over te vertellen

    en dit is mijn begin:

    Het leven is niet te verklaren. Niemand weet hoe precies de wereld is onstaan. Tot nu toe zijn er twee verhalen, het bijbel verhaal dat god de wereld heeft geschepen en de oerknal, de revolutie van aap naar mens.
    Het leven.
    Iedereen kijkt anders naar het leven. De een vind het leven geweldig en geniet van de tijd die hij leeft, de andere vind het leven verschrikkelijk en wilt er het liefste een einde aan maken.


    Nu zit ik klem. help!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Uhm, de mens.
    en hoe het leven er nu/vroeger/toekomst eruit komt te zien.
    Wat voor gebeurtennisen?


    They fell in love, didn't they?

    Zeg, er zijn veel meer verhalen van het ontstaan van de wereld, hoor. Maar oké, da's weer iets anders ;D

    Wat houdt leven in? Wat houdt dood in? Uh, verschillende levensvormen? Mensen, dieren, planten, weet ik het? :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Vertel over de mooien dingen over het leven, en dat er ook nadelen zijn maar dat somige nadelen ook weer voordelen hebben.


    "Longbottom, if brains were gold, you'd be poorer than Weasley, and that's saying something." - Draco Malfoy

    Soundeffect schreef:
    Zeg, er zijn veel meer verhalen van het ontstaan van de wereld, hoor. Maar oké, da's weer iets anders ;D

    Wat houdt leven in? Wat houdt dood in? Uh, verschillende levensvormen? Mensen, dieren, planten, weet ik het? :'D


    Vertel dan nog eens een stel verhalen (nerd) nu word ik nieuwsgierig


    "Ignite, my love. Ignite."

    De evolutie? Over hoe het leven is ontstaan zeg maar (:


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    weet je
    ik pak mijn levo boek ervoor je bij
    ff wachten jij XD

    edit:
    mischien kan je iets over het dagelijks leven doen, over de geloven enzo?

    ik heb hier nog wat gezeik gevonden over pessimisme en opttimisme. en er schiet me nog wat te binnen over filosofen (nerd) mensen zijn al een paar duizend jaar bezig met vragen over het leven. vertel wat over socrates en plato enzo 8D

    [ bericht aangepast op 25 mei 2011 - 19:21 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    De mens, het is een schitterend voorbeeld om te laten zien hoe de organen allemaal werken, maar niet op een saaie manier vertellen. Dat er stoffen uit de natuur terug te vinden is in ons lichaam (:

    [ bericht aangepast op 25 mei 2011 - 19:20 ]


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Reïncarnatie ouwe.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Bijna-doodervaringen!


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Uilskuiken schreef:
    Bijna-doodervaringen!

    hee das ook een goeie =P


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    I'm bored. Forgive me for this crap :/
    Als er iets in zit wat je kan gebruiken, voel je zo vrij. Ik wil dan deze post best wijzigen als ze het door de plagiaatscan gaan halen oid.

    Of je een mooi leven of een slecht leven hebt, is iets wat grotendeels afhangt van je eigen interpretatie ervan en je houding hier tegenover. Men kan alles in de wereld hebben, maar waar geluk niet kennen. En ook is het mogelijk dat iemand door zo veel tegenslagen en ongeluk en ellende juist het mooie in het leven beter erkent en leert waarderen.
    De dood en het leven zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Juist de vergankelijkheid zorgt ervoor dat we doelen hebben, dingen om voor te leven en voor te sterven. Want of we nu naar de hemel of naar de hel gaan, wat we bijna allemaal willen is een nalatenschap.
    De zin van het leven is iets wat ons allemaal bezig houdt. Zowel grote filosofen als verveelde studenten tijdens een lezing houden zich ermee bezig en tot nu toe is nog niemand met een antwoord gekomen. Waarom? Omdat de verklaring zich huist in de persoon zelf. Wat is voor jóu de zin van het leven? Wat wil jíj bereiken voor je doodgaat?
    Er zijn mensen die geloven in een lotsbestemming (zie ook: het fatalisme). Een lot dat je al vanaf je geboorte toegekend wordt en waar je niet onderuit kan, onder geen omstandigheden. Ook zijn er mensen die geloven dat je het leven zelf in de hand hebt. Die mensen moet ik teleurstellen, aangezien het grootste deel van het leven bestaat uit toevalligheden. We proberen dan wel structuur en organisatie toe te passen, maar op bepaalde momenten ga je gewoon grandioos onderuit. En dat kan oorzaken hebben die buiten jouw macht liggen en waar jij geen grip op hebt.

    Ofwel: de zin van het leven + lotsbestemming.


    No growth of the heart is ever a waste