'Jess.' zei ik zachtjes maar ze reageerde niet meer.
Het was ondertussen al 2 uur en ik nam Tommy uit zijn bedje en ging op Jess haar bed zitten met Tommy op mijn schoot.
'Lie....' hoorde ik stilletjes iemand zeggen. Ik draaide me om en zag dat Jess langzaam haar ogen opende.
'Liefje.' zei ik.
'Mmmmmmmm.' mompelde ze.
'Hey.' zei ik en wreef over haar kaak.
'Tommy.' zei ze stil.
'Alles is goed met hem.' zei ik.
'No....' zei ze maar plots was ze terug weg. Ik drukte op het belletje en al snel kwam de verpleegster binnen.
'Ze was net wakker en was dan plots terug weg.' zei ik.
'Zei ze iets?' vroeg de verpleegster.
'Ze probeerde.' zei ik.
'Ze komt er stillaan door denk ik. Alles komt goed.' zei ze.
'Echt?' vroeg ik.
'Ja en ja voor ik het vergeet. De dokter heeft gevraagd of u binnen een halfuurtje nog eens met Tommy naar boven gaat voor nog even te checken of hij naar huis mag.' zei ze.
'Doe ik en bedankt.' zei ik.
'Graag gedaan.' zei ze en verliet de kamer.
Een halfuur later ging ik met Tommy naar de kinderarts en alles was super goed met hem dus hij mocht vandaag mee naar huis. Toen ik terug op weg was naar Jess kwamen Harry en Noa binnen.
'Papa, broer.' zei Noa blij.
'Hey meid.' zei ik en gaf haar een kusje.
Ik legde Tommy in zijn bedje en Noa zat op het einde van Jess haar bed zodat ze haar broertje goed zag.
'En?' vroeg Harry.
'Ze was vanmiddag eventjes wakker.' zei ik.
'Hoe reageerde ze?' vroeg hij.
'Ze vroeg meteen hoe het met Tommy was.' zei ik.
'Zie je wel alles komt goed.' zei Harry en gaf me een schouderklopje.
'Mama.' hoorde ik Noa plots zeggen. Ik zag dat Jess haar ogen opende.
'Haal de dokter.' fluisterde ik naar Harry en ging bij Noa op bed zitten.
'Rustig liefje.' zei ik.
De dokter kwam binnen en deed een paar kleine testjes.
'Ze is opeens terug dat komt niet veel voor dus daarom moeten we morgen een paar testen doen om te kijken of er geen blijvende schade is.' zei de dokter.
'Kan er schade zijn?' vroeg ik.
'Dat kan altijd.' zei de dokter.
'Ernstig?' vroeg ik.
'Dat moeten we afwachten.' zei de dokter.
'Bedankt.' zei ik.
Ik ging terug naar binnen en zag Jess en Noa knuffelen. Ik ging onmiddelijk naar haar en gaf haar een kus.
'Ik heb je zo gemist.' zei ik.
'Tommy?' vroeg ze.
Ik haalde Tommy uit zijn bedje en legde hem voorzichtig in haar armen. Er rolde een traan over haar wang.
'Liefje toch.' zei ik en gaf haar een kus op haar kaak.
Om 6 uur gingen we naar huis omdat Jess ondertussen al terug in slaap was gevallen. Toen we thuis aankwamen stonden Niall, Liam en Zayn al voor de deur te wachten op ons.
'Frituur Niall is er.' zei Niall blij.
We gingen allemaal naar binnen en begonnen te eten. Ik vertelde alles over Jess en we gingen haar morgen samen gaan bezoeken. Ik ging even in de woonkamer kijken omdat ik vond dat Noa en Tommy zo stil waren. Tommy lag in zijn park en Noa zat heel de tijd naar haar broertje te kijken.
'Broer is flink.' zei Noa.
'Jij ook.' zei ik en Noa lachte.
'Morgen terug schooltje.' zei ik.
'Mag broertje mee?' vroeg ze.
'Tuurlijk.' zei ik en gaf haar een knuffel.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen