Al een hele dag zat ik in de zetel naast Jess haar bed met Tommy in mijn armen.
'Meneer, moet u niets eten?' vroeg de verpleegster.
'Nee bedankt.' zei ik.
'Mevrouw?' vroeg ik.
'Ja.' zei ze.
'Er zouden graag een paar mensen op bezoek komen onder andere ons dochtertje. Mag dat?' vroeg ik.
'Ja, ik laat ze straks wel binnen.' zei ze en verliet de kamer. Over een kwartiertje stond Noa hier. Hoe zal ze reageren op Tommy en Jess. Ik was zo bang om het haar te vertellen. Ongeveer een kwartiertje later werd er op de deur geklopt.
'Ja.' zei ik.
'Kom eens eventjes alstublieft.' zei de verpleegster.
Ik legde Tommy in zijn bedje en ging naar de deur.
'Ga per 2 naar binnen met Louis en niet te lang.' zei de verpleegster.
'Mag ik eerst even alleen zijn met Noa?' vroeg ik.
'Tuurlijk.' zei Harry en gaf Noa aan mij. Noa stapte de kamer binnen en ik deed de deur achter me dicht. Noa bleef staan naast het bed. Ik ging naast haar staan en ze nam Jess haar hand vast en keek naar me.
'Waarom zegt mama niets?' vroeg Noa.
'Mama slaapt.' zei ik.
'Waarom?' vroeg ze.
'Omdat jouw broertje uit haar buik is en dat doet een beetje pijn.' zei ik.
'En wanneer wordt mama wakker?' vroeg Noa.
'Dat weet ik niet.' zei ik.
'Ik wil mama.' zei Noa en begon te wenen.
Ik nam haar op.
'Ik ook kleine meid, ik ook.' zei ik met tranen in mijn ogen. Ik liep naar de rest met Noa in mijn armen en gaf ze aan Harry.
'Mama.' zei ze wenend en ze stak haar armen naar me uit.
Ik ging terug naar binnen en Niall en Yardéna kwamen achter mij. Niall nam Tommy op en ik zag een traan rollen over zijn wang. Ik kon het niet meer aan zien en liep naar buiten en ging op een bankje zitten. Niall kwam naast me zitten en ik legde mijn hoofd op zijn schouder.
'Ik kan niet zonder haar.' zei ik.
'Alles komt goed.' zei Niall.
'En wat als ze niet wakker wordt?' vroeg ik.
'Dat mag je niet denken Lou, ze wordt wel wakker.' zei Niall.
'Mag Noa vanavond bij jullie blijven slapen?' vroeg ik.
'Is het niet best dat jij ook naar huis gaat vanavond, Noa heeft jou ook nodig.' zei hij.
'Ik moet bij Jess blijven.' zei ik.
'Lou, of je nu naast haar zit vanacht of niet dat gaat niets veranderen. Je moet iets eten en je moet bij Noa zijn.' zei Niall.
'Papa.' zei Noa wenend die aan de deur van het ziekenhuis stond.
'Kom eens hier kleine meid.' zei ik en Noa liep in mijn armen en ik trok haar dicht tegen me aan. Ik ging terug naar binnen en iedereen stond tegen de muur met tranen in zijn ogen.
'Ik ga mee naar huis voor Noa.' zei ik.
'Ik blijf wel bij je.' zei Harry.
'Wij zorgen wel goed voor Jessica en Tommy en zodra er nieuws is bel ik je.' zei de verpleegster.
Ik ging nog even bij Jess en Tommy samen met Noa en we namen afscheid.
'Veel sterkte.' zei de verpleegster nog en daarna vertrokken we naar huis.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen