Foto bij hoofdstuk 88

Aiden
Wat ga je doen? Schrijf ik op het vel en Yuna kijkt me aan.
‘Naar de markt vanmiddag, met Ellen. Een meisje dat ik al lang ken. En Ben gaat mee, die moet nog iets doen dus ik ben niet alleen’ legt ze uit.
Ben? Alweer met Ben? Mag ik soms niet meer mee? Wat is dat toch met Ben?
‘Je bent toch niet jaloers?’ vraagt ze terwijl ze haar hoofd schuin houd.
Ik schud mijn hoofd maar weet dat ik het toch niet voor haar kan verbergen.
‘Waarom zou je jaloers zijn?’ fluistert ze en legt haar hand op mijn wang.
Ik sluit mijn ogen. Wat is dat toch met die twee? Oké ik heb zelf gevraagd of ze een beetje op haar willen letten maar hij loopt haar werkelijk overal achterna.
Ik hoor Yuna zuchten en haar hand verdwijnt van mijn gezicht. Snel drukt ze een kus op mijn lippen en ik open mijn ogen. Ik sla mijn armen om haar heen en druk haar tegen me aan.
Ineens laat ze weer los. Dan zie ik dat Ben achter haar staat en kucht een keer.
‘Ja hoor ze zijn weer bezig’ lacht Ben en hij loopt de keuken uit.
‘Ik vind jou leuk, niet Jack of Ben. Dat weet je toch?’ zegt Yuna.
Ik zucht en knik ja. Ik laat haar los en ze loopt naar de woonkamer.

‘Oké we gaan!’ roept Yuna en Ben staat al buiten op haar te wachten.
‘Tot straks!’ roept Jack en ik zwaai haar gedag.
Yuna sluit de deur en ik wil weer naar boven lopen maar Jack roept me terug. Boos loop ik weer de trap af en naar de woonkamer toe. Jack zit aan de tafel dus dat betekend dat hij wil praten. Met een woedende blik ga ik ook aan tafel zitten en wacht op wat er gaat komen.
‘Kom op Aiden. Denk je nou echt dat Ben op Yuna valt’ zegt hij bijna lachend.
Ik grom een keer kwaad en bal mijn vuisten.
‘Aiden, jij weet net zo goed als ik dat Ben dat nooit zou doen!’ roept hij nu.
Ik zucht en sluit mijn ogen. Het liefste ga ik zelf met haar en Ellen naar de markt.
‘Ik snap best dat je je zorgen maakt om hun, maar geloof me dat Ben niets zal proberen. Hij is gewoon erg onder de indruk van haar. Je weet dat hij veel wil leren en ondanks dat er elfen in het dorp wonen is Yuna de enige die de moeite neemt om het hem te leren.’

Ik knik begrijpelijk. Ben wil altijd veel leren en overal wat van weten. Het is vrij normaal dat nu Yuna hier is hij alles van haar wil weten en dingen wil uitproberen, zoals dat eten. Bah ik krijg al rillingen als ik er aan denk.
‘Wil je weer gaan slapen?’ vraagt Jack bezorgd.
Ik knik gapend en loop dan weer naar boven. Ik sluit de deur achter me en ga op het bed zitten. Ik moet me niet zo veel zorgen maken. Ik ben al lang blij dat ik niet overal met Yuna heen hoef te gaan. Ik snap alleen niet wat Ben er nou zo leuk aan vind.

‘Aiden? Ben je wakker?’ fluistert Yuna.
Ik draai me om en zucht een keer. Yuna komt naar me toe gelopen en gaat op de rand van het bed zitten. Ze geeft me een kus en kijkt me vragend aan.
Ik kijk de kamer rond maar kan geen papier en inkt vinden. Yuna heeft het in de gaten en gaat meteen naar beneden. Na een paar minuten komt ze terug en geeft het vel papier aan me waar ik al eerder op had geschreven.
Het spijt me van vanmorgen. Ik had niet zo mogen doen, en ja ik was jaloers. Schrijf ik op.
‘Het is niet erg. Ik weet wel dat je het niet meende’ zegt ze dan.
Ja ja dat zal wel. Hoe was het op de markt? Schijf ik dan op.
‘Het was leuk en druk. Ben was de hele tijd met ons mee gelopen!’ zegt ze geërgerd.
En dat was erg? Schrijf ik lachend.
‘Ja hij bleef maar vragen stellen en moest overal aanzitten!’ roept ze boos.
Ja dan snap ik wel dat je het erg vind. Schrijf ik lachend.
‘Ja ik heb niet eens normaal met Ellen kunnen praten. Hij zat er de hele tijd tussen!’
Wil je dat ik met hem ga praten? En ik kijk haar bezorgd aan.
‘Nee dat hoeft nou ook weer niet. Ik ga zelf wel met hem praten als het moet.’
Yuna loopt naar de deur en gaat dan naar beneden. Nieuwsgierig loop ik achter haar aan.

Reageer (1)

  • Pineapple3

    Ben begint nu toch wel een beetje irritant te worden... Ben benieuwd wat er gaat gebeuren!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen