Foto bij De 100e Hongerspelen - 151

Odette keek Seija vragend aan, smekend bijna. Aarzelend liet Seija haar speer vallen en liep ze op Odette af.
“Seija, wat doe je?”, Kayla snakte naar adem.
“Je doet haar niets”, zei Seija dwingend tegen Odette. Odette knikte bijna onzichtbaar.
“Seija, nee, alsjeblieft!”, smeekte Kayla bijna. “Ze gaat me vermoorden, ik, ik…” In haar angst had ze het knikje niet gezien.
“Kalm, Kayla”, zei Seija. “Als ze dat echt had gewild waren we allemaal al dood geweest.” Een fractie van een seconde keek ze naar Kayla, om daarna haar blik weer strak op Odette te richten.

***

Snow haalde diep adem. Ze hadden hem, besefte hij. Als hij nu Peli iets aandeed zou heel Panem denken dat hij Adriënne opgaf.
“Is dat het enige waartoe ze je dwingen? Mijn dochter verzorgen en die achterlijke tv-spotjes?” Peli aarzelde een fractie van een seconde.
“Nee”, fluisterde ze. “Ik ben de hoofdspelmaakster.”
“En dat betekent? Zeg niet dat je die tributen moet helpen”, gromde Snow.
“Nee, dat niet”, Peli woog zorgvuldig haar woorden af. “Ik mag hen alleen niets aandoen, snapt u. Geen aardbevingen of instortingen, geen mutilatnten op hen af sturen… Niets dat in hun nadeel is.” Snow beet op zijn lip.
“Nou goed, dan maken ze elkaar maar af”, bromde hij.

***

“Wat wil je?”, vroeg Seija zacht, toen ze Odette bereikt had.
“Eerst dat jullie me niet afmaken, dan bij jullie groep”, antwoordde Odette zo stil dat de anderen het niet konden horen.
“Waarom?”
“Jullie kunnen me nog gebruiken. Onze voorraden…”, ontweek Odette de vraag. Seija zuchtte.
“Geef me die katapult, dan probeer ik met de anderen te praten. Gewapend kom je nergens in deze situatie, tenzij je besluit weg te gaan.”
“Ik wil me niet laten vermoorden.”
“Je had al dood geweest als we wilden, wij zijn geen moordenaars.” Even aarzelde Odette nog, maar haalde toen het pijltje van haar katapult en stak het langzaam weg. Bijna in slow motion gaf ze alles aan Seija, angstig naar de anderen kijkend. Toen ze niets meer in haar handen had verwachtte ze elk moment aangevallen te worden. Maar er gebeurde niets.



Samen met mijn beste vriendin heb ik in juni meegedaan aan een schrijfwedstrijd, en nu zijn de resultaten er eindelijk!
Dat wil natuurlijk ook zeggen dat ze op Q komen te staan, dus voor wie graag een kijkje neemt:
Een overzicht van de ingezonden verhalen (ook van vorig jaar)
Het verhaal dat als eerste start!
Een kijkje nemen is zeker aan te raden, want behalve het verhaal zelf zetten we op het einde ook het juryrapport online!

Reageer (2)

  • MayCuteAngel

    Kijk, deze keer gaan de rebellen tenminste slim te werk.
    I'm proud of you, guys.
    Lolz, i know, ze bestaan niet echt, maar nou en (puh)
    Verderheid??

    xxWeirdnessie

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Nee ze zijn eerlijk...
    Snel verder!(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen