Hijgend en met rode wangen loop ik het lokaal binnen. Ik zet mijn tas op de tafel waar ik moet zitten en wil meteen naar Merle lopen, Maar de bel gaat. Ik besluit het te negeren en loop door. 'Gaat u ook zitten miss White?' vraagt meneer Jenkins met op getrokken wenkbrauwen. Ik twijfel of ik moet protesteren, maar als ik de blik van mijn leraar zie besluit ik dat dat alleen maar tot straf werk zal leiden. Ik zet een neppe glimlach op en loop naar mijn plaats. 'Natuurlijk meneer Jenkins.' zeg ik zoetjes. Hij draait zich om naar het bord en meteen begin ik wild naar Merle te gebaren. Ze merkt het niet, maar gelukkig Stella wel. Ze tikt op Merle's schouder en samen kijken ze me vragend aan. Snel probeer ik uit te leggen wat er vanochtend gebeurt is maar dat is moeilijker dan het lijkt als je niet mag praten. Maar mijn gebaren blijven niet on opgemerkt bij meneer Jenkins en opeens kijkt de hele klas me aan. 'Is er misschien iets dat je met de klas wilt delen?' vraagt meneer Jenkins. 'Nee meneer.' zeg ik terwijl ik mijn hoofd rood voel worden. Meneer Jenkins wil net weer verder gaan met zijn les, als de deur open gaat. Ik kijk naar wie het lokaal binnen is gekomen en word dan word ik bang. Het is de man die ik vanochtend was tegen gekomen. Die tegen me had gezegd dat hij mijn vader kende, en dat ik met hem mee moest komen. Hoe weet hij waar ik op school zit? In paniek kijk ik om me heen. Ik kijk merle aan en daarna stella en de paniek straalt van mijn gezicht. Ze wijzen naar de man en bang knik ik. Ik kijk de man aan en hij glimlacht vriendelijk naar me. ' zou u er bezaar tegen hebben als ik gwendolyn white even uit uw les haal? ' vraagt hij aan mijn leraar. Meteen word voor de tweede keer vandaag door de hele klas aangestaard. Meneer Jenkins kijkt me geiriteerd aan 'kent u deze man miss White?' vraagt hij. Ik spring op. 'Nee.' gil ik 'En ja daar heeft hij bezwaar tegen!' snauw ik naar de man. 'Kom nou gewoon mee, dan word alles aan je uitgelegd.' zegt de man nogsteeds rustig. ' Laat me met rust!' gil ik. Opeens schoot het gekste idee door mij hoofd. Het raam! Maar al gauw laat ik dat idee varen. Meneer Jenkins kijkt geschrokken en lijkt niet te weten wat hij moet doen. 'Als u niet heel gauw weg gaat dan bel ik de politie!' zegt stella opeens. ' Ja laat Gwen met rust!' valt merle haar bij. 'Zoals jullie willen,' zegt hij tegen mijn vriendinnen, 'Maar je vader zal het hier niet bij laten Gwen.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen