1e hoofdstukje :)

Vanuit Eva:
Een hel, een drama, de ergste dag van mn leven! Denk ik als ik naar school fiets. Ik heb vandaag alles tegenzitten. En dan zul je ook nog hebben dat dit de eerste dag is op mn nieuwe school! Ik ben namelijk verhuist. Best leuk, want ja, nu ging ik naar de zelfde school als mn beste vriendin. Ik haal mn beste vriendin, Yasmine, op en samen fietsen we verder. Zo gaat ons gesprek:

Yasmine: Heee schat! Wat kijk je kwaad?
Eva: Hee mup. Ja sorry, maar echt alles zit me vandaag tegen. Net als ik voor het eerst hier naar school ga.
Yasmine: Och, het komt vast goed! Je komt toch bij mij in de klas?
Eva: Ja gelukkig dat wel!

Daarna fietsen we verder en praten nog even over Mainstreet. Ik zet Stop The Time op en we zingen hard mee. Even die ellende vergeten van thuis, iedereen is er gestrest. Bah. We fietsen heel langzaam, en als we onze fiets neerzetten gaat de bel. Snel rennen we naar binnen. Wat is de reden dat jullie te laat zijn? vraagt mijn nieuwe mentor. Uh ik kon het niet vinden en zij hielp me! zeg ik snel. Want als ik zeg dat we gewoon te laat zijn krijgen, want Yasmine zei dat ze streng was. Oke, ga maar zitten. Is het antwoord dat we krijgen. Yasmine gaat achteraan zitten en ik loop achter haar aan. Als ik naast haar zit begint mevrouw Slenter te vertellen dat we een nieuwe leerling hebben, ik dus. Dan moet ik voor de klas gaan staan en me voorstellen. Ik ben Eva, ik ben 14 jaar, ik sport veel.. Uh, en mijn beste vriendin is Yasmine. Ik zie vanuit achter in de klas Yasmine glimlachen. Ik loop terug naar mn plaats. Yasmine zegt meteen goed gedaan schat. Ik glimlach. Niemand lachte me uit ofzo, maar een meisje uit de klas zit me de hele tijd vuil aan te kijken. Wie is dat? vraag ik aan Yasmine. Oh, dat is Brittney, let maar niet op haar. Ze is n bitch. Fluistert Yasmine terug. Is het erg gezellig? Dan willen wij ook wel meegenieten. Horen we mevrouw Slenter en ze kijkt ons streng aan. Dan gaan we beide verder met de les.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen