Foto bij hoofdstuk 74

Aiden
‘Zo die is tevreden’ lacht Yuna terwijl ze zich omdraait.
We lopen naar de stallen toe waar Yuna de spullen van Midnight weg legt. We zeggen onze draken nog even gedag en gaan dan naar het huis van Ben en Jack.
Binnen is het warm en gezellig. Jack zit bij de openhaard terwijl Ben iets zit te lezen.
Yuna houd alles in de gaten en kijkt met grote ogen het huisje rond. Ik loop meteen door naar boven om Yuna te laten zien waar we slapen.

Ik maak de deur van de slaapkamer open en steek een paar kaarsen aan. Ook hier kijkt Yuna haar ogen weer uit. Ik ga op een van de bedden zitten waar mijn spullen op liggen en Yuna gaat op de ander zitten. Meteen is te zien dat ze best wel moe is en ze gaapt een keer.
‘Als je wil gaan slapen dan mag dat wel’ en ik ga ook op bed liggen.
Yuna knikt een keer en legt haar spullen op de tafel die er staat. Om haar wat privacy te geven loop ik de kamer uit en ga weer naar beneden. Ik ga aan de tafel zitten en pak een van de kaarten die er liggen.
‘Ze is bang of niet soms?’ vraagt Ben ineens.
‘Ja dat klopt’ zeg ik zonder van de kaart op te kijken.
Ben zucht en staat dan op. Hij loopt naar me toe en komt bij me zitten. Hij pakt een andere kaart en gaat hem zitten bekijken. Deze kaarten zijn een stuk duidelijker dan de kaarten die Yuna bij zich had. Niet dat ze daar wat aan kon doen maar toch is het fijner als ze wat nieuwe zijn.
‘Ik hoop alleen dat de jagers haar met rust laten’ zeg ik een beetje kortaf.
‘Jack en ik hebben met ze gepraat en ze zullen van haar af blijven.’
‘Dat mag ik voor ze hopen’ en ik steek een nieuwe kaars aan zodat ik weer wat kan zien.
Jack lacht zachtjes en komt er dan ook bij zitten.
Boven is het stil dus dat betekend dat Yuna is gaan slapen. Ben en Jack schijnen dat ook in de gaten te hebben.
‘Aiden, maak je geen zorgen. Er lopen hier meer elfen rond in het dorp. Dat weet jij ook’ zegt Ben en kijkt me hoopvol aan.
‘Ja ik weet het, maar het blijft moeilijk na alles wat er is gebeurd’ zeg ik zachtjes.
‘Jack en ik zullen haar ook wel beschermen als dat moet.’
‘Dankjewel, dat zou heel fijn zijn.’
‘Weet je Aiden. Ik denk dat het beter is als jij nu ook gaat slapen. Het was een drukke dag en je bent behoorlijk moe. Morgen zien we wel weer verder’ en Ben kijkt me streng aan.
‘Ja het is beter dat ik ga slapen’ en ik sta op van de tafel.
Ik loop naar de trap en dan naar boven. Zachtjes luister ik aan de deur maar Yuna slaapt al. Voorzichtig maak ik de deur open en sluit hem weer achter me. Snel kleed ik me om en blaas de kaarsen uit die nog aan zijn. Ik kuip in het bed en sluit dan mijn ogen. Nu voel ik pas echt hoe moe ik ben.

‘Goeiemorgen!’ klinkt het vrolijk achter me.
Ik draai me om en zie dan het vrolijke gezicht van Yuna die aan komt lopen.
‘Wauw jij bent vrolijk’ lach ik naar haar en leid Naur de stallen uit.
‘Ja ik heb goed geslapen’ zegt ze vrolijk en loopt de stallen in.
Even later komt ze terug met Xena en leid haar ook naar buiten. Xena is heel erg blij dat ze eindelijk weer naar buiten mag en laat dat ook goed merken. Naur lijkt het wel leuk te vinden en samen met Xena vliegen ze een paar rondjes.
Yuna komt bij me staan en samen kijken we naar onze draken die vrolijk in de lucht rond vliegen.
‘En wat gaan wij vandaag doen?’ vraagt Yuna nieuwsgierig en kijkt me aan.
‘Ik denk dat we eerst het dorp in gaan zodat we wat te eten kunnen halen voor jou. En dan kan ik weer kijken om ergens pijlen en een boog vandaan te halen’ en ik kijk haar bedenkelijk aan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen