Foto bij Hoofdstuk 5

“Goedemorgen”zeg ik vrolijk als ik de woonkamer inloop en Ilja zie zitten. “Wat ben jij vrolijk.” “Ja, het was gister heel gezellig.” “Ja, ik heb je niet meer gesproken gister. Je was om twaalf uur nog niet thuis dus ben ik maar gaan slapen. Vertel hoe was het?” “Het was super gezellig. Ik moest Thomas interviewen. Die ene Thomas die ik heb geholpen met het versieren van het valentijnsfeest.” “Die keer dat er iemand van de tribune afviel?” “Ja, die keer. Ik heb hem geïnterviewd en daarna hebben we nog even gepraat.” “Gezellig.” “Ja heel gezellig.” “Wanneer moet je weer iemand interviewen?” “Morgen.” “Wat ga je vandaag doen? Zullen we gaan shoppen?” “Sorry, ik kan niet. Ik heb vandaag een fotoshoot van mijn zus.” “Ach, jammer.” “Ik beloof je dat we snel weer een keer gaan shoppen.” “Oké” Ik loop naar de keuken en maak een ontbijtje voor mezelf klaar. “Il, wat heb jij eigenlijk gister gedaan?”

“Aimee, je moet je hand even ergens anders doen. Nu ziet het er niet uit”zegt Gwen tegen me. “Gwen, kan je ook een keer niet zo moeilijk doen.” “Sorry, Aim. Ik wil alleen goede foto’s hebben anders kan ik mijn kleren niet verkopen.” “Dus? Dan hoef je toch niet zo tegen mij te doen. Ik probeer je ook alleen maar te helpen.” “Sorry. Je hebt helemaal gelijk. Ik ben gewoon chagrijnig. Nogmaals sorry.” “Het is al goed. Zullen we dan maar doorgaan? Dit is het laatste setje.” “Ja, is goed.” Ik neem een pose aan en Gwen begint weer foto’s te nemen. We zijn al twee en een half uur bezig en Gwen is super chagrijnig. Volgens mij heeft ze haar maandelijkse probleempje. “Ja, stop maar. Ik denk dat ik hem heb.” Ik loop naar Gwen toe en ze laat me haar camera zien. “Ik ga even iets anders aantrekken en wil je ze dan allemaal laten zien?” “Ja, is goed. Dan ga ik ze nu even op de computer zetten.” “Is goed. Ik ben zo terug.” Ik loop naar binnen aangezien we buiten de fotoshoot hebben gedaan. Ik trek het jurkje uit en trek mijn broek en shirt aan. Als ik de kleedkamer uitloop, loop ik tegen iemand op. Ik val naar achter en kom dan op de grond terecht. “Sorry”zeg ik. “Nee, ik sorry”zegt een stem. Ik kijk op en zie dan Bruno staan. “Hé. Leuk om jou ook weer eens te zien”zeg ik met een grote glimlach. “Aimee!” Bruno helpt me met opstaan en geeft me dan een knuffel. “Hoe gaat het met je”vraagt Bruno. “Goed hoor, met jou?” “Ook goed. Heb je net een fotoshoot gedaan?” “Ja en jij moet nu zeker?” “Ja.” “Ik zal je alvast waarschuwen, mijn zus is super chagrijnig.” “Fijn”zegt Bruno sarcastisch. Ik schud lachend mijn hoofd. “Ik ga even de foto’s bekijken.” “Vind je het erg als ik ook ga kijken?” “Nee, natuurlijk niet. Kom.” Ik pak Bruno’s hand vast en trek hem mee naar Gwen, die buiten is. Gwen merkt Bruno op en zegt hem gedag. “Zussie, de foto’s zijn super geworden. Moet je zien.” Ik loop naar Gwen’s laptop en zie vier foto’s staan. “Deze vind ik het mooist”zegt Gwen. “Ik vind deze het mooist”zeg Bruno. “En ik deze”zeg ik als laatste. De vierde foto vind ik ook leuk maar de andere vind ik mooier. “Je zou fotomodel moeten worden”zegt Bruno. Ik schiet in de lach en Bruno kijkt me raar aan. “Nee. Ik blijf liever journalist, dit doe ik alleen om mijn zus te helpen.” “Jammer. Ik denk dat je wel veel kan verdienen.” “Ach ik verdien genoeg.” Bruno knikt lachend. “Bruno ga je omkleden dan kunnen we zo beginnen.” “Is goed.” “Ik loop wel even mee. Ik moet mijn tas nog even pakken uit de kleedkamer”zeg ik. “Is goed”zegt Gwen. Ik loop samen met Bruno naar de kleedkamer en pak mijn tas. “Hé Bruno. Waarom kom je vanavond niet langs, dan kan je blijven eten. Ilja zou je vast ook wel willen zien.” “Ja, dat lijkt me leuk.” “Weet je waar ik woon?” “Ja, dat weet ik. Ilja heeft me een keer het adres gegeven. Hoe laat spreken we af?” “Een uur of zes?” “Is goed.” “Oké dan zie ik je vanavond.” “Ja, tot vanavond.” Ik geef Bruno een knuffel en een kus op zijn wang en loop dan naar buiten om Gwen gedag te zeggen. Ik pak mijn mobiel op Ilja te sms’en dat Bruno vanavond komt.

Il,
Bruno komt vanavond eten, kan jij even boodschappen doen?
Xx, Aimee
.

Ik krijg na een minuut al antwoord.

JAAAA!
Dat is echt super gezellig!
Ik ga zo boodschappen doen.
Xxxx Ilja.


Ik doe lachend mijn mobiel weer in mijn tas en loop dan naar huis.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen