Foto bij Quidditch match||Perciver||Part 5

-Een paar maanden later-

'Jullie kunnen het kom op!' om te vieren dat iedereen uit het gezin eindelijk afgestudeerd was, met uitzondering van George en Ron dan maar die hadden het allebei al vrij goed zitten met de Weasley's Wizard Wheezes waar Ron nu hielp, waren ze weer een soort van een feestje aan het geven. Nu moet je niet gaan denken dat het leven daar alleen maar om feestjes ging maar dat zijn nou eenmaal de interessante dingen om over te vertellen. Deze keer was alleen het gezin van Percy er met aanhang. 'Pap dit moet je kunnen.' Ron en Oliver stonden tegen een vervallen houten hek en keken naar meneer Weasley die met veel moeite probeerde het balletje over de baan in het gat te slaan. Minigolf was blijkbaar toch iets moeilijker als dat ze gedacht hadden.
Omdat een normaal feestje niet al te spannend was hadden ze geregeld dat ze een hele dag allerlei muggle-spelletjes konden spelen op een boerderij. Het echtpaar van wie de boerderij was hadden ze raar aangekeken toen ze zeiden dat nog nooit iemand minigolf had gespeeld. 'Dus iedereen krijgt een van deze en een bal en je moet proberen om de bal in minder dan acht slagen in het gat te krijgen. Degene bij wie het in de minste pogingen lukt heeft gewonnen.' Ginny , Percy en mevrouw Weasley bleken vrij goed te zijn maar de rest was er niet om maar zo te zeggen geweldig in. Hermione had het natuurlijk al wel eens eerder gedaan maar blijkbaar had dat niet geholpen met een voorsprong verkrijgen. 'Blijkt dat je toch niet zo veel balgevoel hebt Ol. Je moet het maar gewoon bij Quidditch houden.' Oliver had al minstens twintig keer de bal aangeraakt en hij was niet eens in de buurt van de hole. 'Hoe kan het, Percy lukte het in een keer.' hij leek niet echt blij te zijn met het feit dat er ook eens een sport was waarin hij slechter was als zijn vriendje, dit was dan waarschijnlijk ook de enige sport. 'Maar goed dat we in koppels spelen anders hadden we nu zeker al verloren.' Percy was uiteindelijk tweede geworden terwijl Oliver die minstens vier ballen was kwijtgeraakt doordat ze ergens in de struiken terecht waren gekomen. Ze hadden ze makkelijk kunnen sommeren maar ze hadden afgesproken vandaag niks qua magie te gebruiken. 'Dus, het volgende spel is voetbal. Ik verwacht dat jullie weten hoe dat gaat?' niemand buiten Hermione en Harry hadden er van gehoord. Ron misschien door de gigantische poster die tijden bij hun op de dorm had gehangen van een van hun klasgenoten. 'Sorry mevrouw, ik denk dat we dat niet weten nee.' 'Jullie zijn wel een uiterst vreemde familie, zou ik jullie mogen vragen waar jullie vandaan komen?' 'Devon.' 'Oké, nou de regels van voetbal. Er zijn twee teams, aan elke kant van het veld staat er een goal met daarin een keeper. De teams moeten proberen de bal in het goal te schieten en dan heb je gescoord.' 'Wat is dat nou weer voor een sport.' de vrouw grinnikte en keek Oliver aan. 'Zo'n beetje de bekendste sport van de wereld jongeman. Mijn man zal zo komen om het spel in de gaten te houden. Succes.' de vrouw liep weg en liet de Weasleys met aanhang staan. 'Hé Percy, als jullie gaan trouwen wie neemt wiens achternaam dan?' 'Waarom wil je dat weten?' Ginny liep nogal rood aan. 'Nou, als jij Wood gaat heten en ik zal ooit met Harry trouwen en Hermione met Ron dan ben ik de enige samen met Harry die geen Weasley heten. En jullie twee dan natuurlijk.' 'Waarom denk je daar überhaupt over na?' 'Gewoon nieuwsgierig.' 'Daarvoor moet je bij Ol zijn.' Percy keek nieuwsgierig naar de jongen naast hem. 'Natuurlijk krijgt Percy mijn naam, het is toch duidelijk dat ik de man ben ik onze relatie?' 'OLIVER!' 'En geef toe, Percy Wood klinkte veel leuker als Oliver Weasley. Percy Ignatius Wood-Weasley. Oh dat moet echt eens snel gaan gebeuren hoe geweldig zou het zijn als je jezelf zo kan voorstellen op je werk?' Percy viel weer terug in zijn oude gewoonte, zijn gezicht was ondertussen alweer zo rood als het maar zijn kon. 'En ik kan natuurlijk niet zomaar mijn naam veranderen. Moet je je voorstellen dan moeten ze gaan omroepen dat Weasley opkomt en dan denken ze straks allemaal dat ik Ginny ben.'
'Misschien moeten we maar eens gaan beginnen met het maken van teams in plaats van het bepalen van achternamen.' stiekem had iedereen gewoon meegeluisterd. Niet zo heel stiekem waarschijnlijk aangezien het gesprek niet echt heel erg stilletjes was geweest. 'Jullie namen blijven voorlopig nog zoals ze zijn. Behalve als jullie ons nog iets willen vertellen.' 'Nope.' 'Oké Dus wie gaat er in welk team.'
'Ik wil bij Bill.' Charlie ging naast Bill staan en sleepte daarbij George, ze hoorden boor nu bij elkaar met een gebrek van vriendinnetjes van beide. 'Dan gaan wij ook bij Bill en dan wij tegen jullie.' Mevrouw en Meneer Weasley gingen bij hun team staan. Bill, Fleur, George, Charlie, Molly en Arthur. Dus aan de andere kant stond het team met om het zo maar te zeggen de jongere mensen. Harry, Ginny, Ron, Hermione, Oliver en Percy.
'Ah jullie hebben de teams al gemaakt, mooi. Hier is de bal. Ik verwacht een hele boel van jullie.' de man gooide de bal in een boogje naar meneer Weasley die hem nogal onhandig opviel. Hij viel zelf bijna op de grond doordat hij zijn gewicht plotseling helemaal naar voren verplaatste om de bal niet op de grond te laten vallen. 'Mag de bal op de grond komen?' hij keek haast geobsedeerd naar de bal. 'Natuurlijk. Het is juist de bedoeling dat de bal op de grond is.' ze knikten allemaal begrijpend. Veel zal er waarschijnlijk niet van komen gezien ze niks zoals voetbal konden als sport. Eigenlijk konden ze niet veel andere sporten als Quidditch. Vrij ernstig als je je bedacht dat zelfs muggles meer als een sport hadden verzonnen. Veel meer eigenlijk. Waaronder ook enkele belachelijke sporten als extreem strijken maar zoiets zou je ook wel kunnen verwachten. Het was nou eenmaal veel te saai om gewoon thuis achter een strijkplank te staan. Het was veel leuker om te strijken op een paar honderd meter hoogte of terwijl er allerlei giftige beesten om je heen zaten. Het zal ook leuk zijn geweest als er zoiets zal bestaan als extreem schoonhouden. Iemand in een arena zetten waar meerdere mensen stonden met paintball geweren die diegene dan zouden moeten bekogelen. En degene die er dan vanaf kwam met het minste verf op zijn kleding, of de minste blauwe plekken dat moest je zelf weten, had dan gewonnen. Eigenlijk precies hetzelfde als gewoon paintball alleen dan zonder beschermende kleding en iedereen ging op een iemand af. 'Ik ga keepen.' 'Ik ga proberen niet gewond te raken.' als twee kleine kleuters huppelden Oliver en Percy naar het goal toe. Het was duidelijk dat ze elkaar echt goed deden. Zelfs mevrouw Weasley had haar zoon nog nooit zo vrolijk gezien.
Oliver Ignatius Wood-Weasley klonk inderdaad als een perfecte naam om jezelf mee voor te mogen stellen.

Reageer (2)

  • Jagkass

    IK WIL MEER!!! (: Ga je snel weer een keer verder?

    Xoxo

    1 decennium geleden
  • harryisnietecht

    zalig stukje, ik heb hier en daar echt wel strijk gelegen ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen