Foto bij 19. Prom

Vandaag was ons gala. We hadden alle examens achter de rug en overmorgen zouden we de uitslag krijgen. Ook al wist ik zeker dat ik geslaagd was, toch was ik zenuwachtig. 'I still can't believe Louis actually asked me to be his date,' zei Eleanor terwijl ze in de spiegel keek. Ik glimlachte. We waren met z'n vieren bij Danielle aan het optutten. Niall had Ali gevraagd en Danielle ging met Liam naar het gala. Ik vond het verwonderlijk hoe de twee groepen opeens zo samengesmolten waren. Toen ik net op school kwam, haatte Eleanor, Danielle en Ali de 'voetbaljongens' en volgens mij konden zij ons niet uitstaan. We waren nerds in hun ogen. Maar sinds Harry en ik samen waren, waren ze elkaar minder gaan haten. We zaten bij elkaar in de pauze en er waren hechte vriendschappen ontstaan.
'Girls?' Ik draaide me om naar Danielle en kreeg meteen een glimlach op mijn gezicht. Danielle droeg een prachtige gouden jurk. 'Wow, Dani. you're beautiful,' complimenteerde ik haar. 'Shall I do your hear?' stelde Eleanor toen voor. Ali haalde op haar beurt haar jurk tevoorschijn en trok hem aan. Het wit stond haar prachtig. 'Eleanor, I wanna see your dress,' zei ik terwijl ik aan mijn nagel pulkte. 'Just a sec,' mompelde ze terwijl ze een bus haarlak leeg spoot in Danielle's haar. Ze haalde voorzichtig haar jurk uit de beschermhoes en trok hem aan. Eleanor droeg een prachtige jurk. 'Now it's your turn. And please let me do your hear,' zei Eleanor, terwijl ze voorzichtig met een hand door mijn donkerblonde plukken ging. 'Yeah, sure,' glimlachte ik. Ik pakte mijn jurk en kleedde me vlug om. De zachte stof streelde langs mijn benen. 'Wow,' was het enige wat Danielle zei. 'Olivia, Harry's gonna be so lucky havind you,' zei Ali. Ik voelde hoe ik rood aanliep. Ik draaide me naar de spiegel en bekeek mijn jurk. Eleanor drukte me in een stoel en begon met mijn haren terwijl Ali en Danielle bezig waren met mijn make-up. Ik voelde me net een beroemdheid die werd klaargemaakt voor een belangrijk event. 'Done,' riep Eleanor trots. Ik keek naar de spiegel en glimlachte. Mijn haren waren prachtig opgestoken. 'Thank you,' glimlachte ik. De andere meisjes deden ook de laatste dingen bijwerken en toen ging de bel. Ik voelde hoe mijn hart sneller begon te kloppen. Ik trok mijn hakken aan en liep wat onwennig achter de andere meisjes aan naar beneden. Daar stonden alle vier de jongens op ons te wachten. Ik beet zachtjes op mijn onderlip toen ik Harry zag. Hij zag er prachtig uit in zijn pak. Toen ik beneden was stak hij zijn hand naar me uit, die ik maar al te graag aanpakte. Hij schoof een coursage om mijn pols. 'Thank you,' glimlachte ik. 'You look so beautiful tonight,' zei hij en hij drukte een kus op mijn wang. Ik glimlachte verlegen. Toen de rest ook klaar was liepen we naar buiten, waar een limousine stond te wachten. De jongens hadden blijkbaar rijke ouders, want wij hoefden niet mee te betalen aan de auto. In de limousine zat ik tussen Harry en Ali in. De champagne werd ontkurkt en iedereen kreeg een glas. 'Cheers!' riep Louis vrolijk en hij stak zijn glas in de lucht. We volgden zijn voorbeeld. De rest van de rit was ontzettend gezellig, maar voor mijn gevoel veel te snel weer afgelopen. Het gala werd op een prachtig kasteel gehouden. Nadat we waren uitgestapt werden we op de foto gezet. Vervolgens liepen we het kasteel binnen. Ik was blij dat Harry zijn arm rond mijn middel had geslagen, want ik was niet gewend om op hakken te lopen. Eenmaal binnen was het al redelijk druk en de meeste leerlingen waren er al. Het eerste wat me opviel waren Perrie en Zayn, die samen aan het dansen waren. 'I didn't know Zayn was going with Perrie,' zei ik tegen Harry. 'Me neither,' vertelde hij me. Ik keek nog even naar het stel. Ik mocht ze niet veroordelen. Misschien had Perrie wel iets aardigs in zich zitten, en kwam dat eruit als ze bij Zayn was. 'Can I have this dance?' vroeg Harry me toen. Ik glimlachte en knikte. Harry begeleidde me naar de dansvloer en legde zijn handen op mijn heupen en ik legde mijn armen in zijn nek. Mijn hoofd liet ik op zijn borst rusten en zo dansten we samen.

De avond was naar mijn zin veel te snel voorbij gegaan. Ik had het ontzettend naar mijn zin gehad en Harry was geen seconde van mijn zijde geweken. Eenmaal buiten had ik meteen mijn hakken uitgetrokken, omdat ik weigerde nog een meter op die rotdingen te lopen. 'Shall I bring you home?' vroeg Harry me. Ik hmm'de een ja. Harry hield een taxi aan en opende de deur voor mij. Dankbaar stapte ik in. Harry kwam naast me zitten en vertelde de chauffeur waar we heen moesten. Ik voelde nu pas hoe moe ik was na een hele avond feesten. Ik legde mijn hoofd tegen Harry's schouder en sloot mijn ogen even. 'Tonight was perfect,' fluisterde ik zachtjes. Ik opende mijn ogen weer en keek Harry aan. 'Yes, it was,' beaamde Harry. Hij verstrengelde onze handen opnieuw en ik legde mijn hoofd weer op zijn schouder. De rest van de rit was het stil. We waren beide in onze eigen gedachten verzonken. De taxi stopte en ik zag dat we voor mijn huis stonden. Ik opende de deur en stapte uit. Ik hoorde hoe Harry iets tegen de taxichauffeur zei, voor hij zelf ook uitstapte. Hij pakte mijn hand weer vast en liep met me mee naar de voordeur. 'Thank you for tonight,' zei ik glimlachend. 'Absolutely no problem. Am I gonna see you tomorrow?' Ik knikte en glimlachte. Harry boog zich voorover en drukte een kus op mijn lippen. 'Sweet dreams Olivia. I love you.' 'Love you too,' Ik haalde mijn sleutels uit mijn clutch en opende de voordeur. Ik keek toen hoe Harry de oprit weer afwandelde en in de taxi stapte. Ik zwaaide nog een keer voor ik de deur achter me sloot. Nu naar mijn bed, ik was kapot.

Ik denk dat er nog een hoofdstuk komt en dat het dan voorbij is. X

Reageer (1)

  • Niallerslove

    Ik kan het niet aan dat dit verhaal bijna afgelopen is ;c

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen