Foto bij APWBP Boek 1 Hoofdstuk 6 Deel 3

’s Avonds zaten we allemaal aan de Oppertafel in de Grote Zaal, klaar om de leerlingen te verwelkomen. Zoals gebruikelijk waren alleen Minerva en Hagrid nog niet aanwezig, die zouden later aankomen met de eerstejaars. Met een glimlach keek ik de zaal in. De huiselven hadden hun best gedaan om hem zo proper mogelijk te krijgen een aantal eenvoudige versieringen aan te brengen. Niet te veel, natuurlijk, want die moesten ze vanavond ook weer opruimen. Maar het welkomstmaal was nu eenmaal een feestelijke aangelegenheid.
De deuren van de zaal zwaaiden open en alle tweede tot zevendejaars kwamen de zaal binnen. Ik herkende de vrolijke grijns van de tweelingsbroers Wemel, die vast weer een hoop streken zouden uithalen dit jaar. Hun oudere broer Percy, een van de nieuwe klassenoudsten van Griffoendor. Hun rode haar viel echt wel op tussen de anderen. Als ik me niet vergiste, en dat deed ik niet vaak, zou hun jongere broer dit jaar ook naar Zweinstein komen. Oh, daar liep Marcus Hork, trots te pronken met zijn nieuwe aanvoerdersbadge voor het Zwerkbalteam van Zwadderich. Heel de ploeg stond al snel om hem heen. Ik herkende nog een heel aantal gezichten tussen de leerlingen terwijl ik toekeek hoe de zaal volstroomde. Er was zoals gewoonlijk weer een hoop geroezemoes, maar ik liet ze doen. Uit ervaring wist ik dat ze wel stil zouden worden bij het Sorteren. Velen hadden elkaar twee maanden niet meer gezien, ze hadden vast weer een hoop bij te praten.

Reageer (3)

  • dayxdreamer

    kattekwaad Fred en George? Dat zal wel meevallen.
    Ron, Harry en Hermelien zijn zo veel erger :D

    1 decennium geleden
  • Romanov

    ik blijf het zo leuk vinden om dit vanuit Perky's pov te lezen! Snel verder!! ;D

    1 decennium geleden
  • Nythil

    Mooi, snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen