Foto bij Proloog

Ik sta samen met Ilja, mijn beste vriendin, op de dansvloer. We staan een beetje gek te dansen en alle mensen om ons heen kijken ons raar aan. Dit is ons examenbal en ik had met Ilja afgesproken dat we lekker gek zouden doen en dat we niks van anderen aan zouden trekken want dit was ons laatste feestje op school. Ik tik Ilja even aan en ze kijkt op. “Wat is er”vraagt ze boven de muziek uit. “Ik ga even wat drinken halen.” “Oh, dat is een goed idee. Ik ga ook wat te drinken halen.” Samen lopen we naar de bar en bestellen wat te drinken. Als we onze drankjes krijgen gaan we aan op de barkrukken zitten en kijken hoe mensen om ons heen dansen. Ik lach om een jongen die op de grond ligt en raar ligt te draaien. Ilja ziet ook waar ik naar kijk en schiet ook in de lach. Dan wordt er een nummer gedraaid en ik kijk Ilja gelijk aan. Het is ons lievelings nummer. Taio Cruz met hangover Ik zet mijn glas neer, die nu leeg is en Ilja doet hetzelfde. Ik pak haar hand vast en trek haar mee de dansvloer op. “I got a hangover, wo-oh! I’ve been drinking too much for sure. I got a hangover, wo-oh! I got an empty cup, pour me some more” We zingen keihard mee met het nummer omdat we de tekst kennen en mensen kijken ons aan alsof we gekken zijn. “So I can go until I blow up, eh.
And I can drink until I throw up, eh. And I don’t ever ever want to grow up, eh. I want to keep it going, keep keep it going, come on!” Ilja en ik doen ons dansje en lachen keihard met z’n tweeën. Als het nummer is afgelopen lachen we nog steeds en we kunnen niet meer stoppen. Dan voel ik opeens twee armen om mijn middel en schrik even. Ik draai mijn hoofd om en kijk in de mooiste ogen die ik ook heb gezien. Ik glimlach breed en krijg dan een zoen op mijn lippen gedrukt. Ik zoen terug en draai me dan helemaal om. Ik sla mijn armen om zijn nek en we kijken elkaar aan. “ Waar heb je Bruno gelaten”vraag ik. “Ergens daar achter. Hij was met een meisje aan het praten.” “Oh.” Charlie, dat is mijn vriendje, legt zijn handen op mijn heupen en ik beweegt ze heen en weer. Samen dansen we op het ritme van de muziek. Af en toe zoenen we elkaar maar we zijn vooral aan het dansen. Ik draai me om zodat ik met mijn kont naar Charlie sta en hij slaat er even op. Ik kijk hem nep boos aan wat hem laat lachen. Ilja en ik dansen samen en Charlie slaat zijn armen rond mijn middel. Dan zie ik Bruno aan komen lopen. Als hij mij ziet geeft hij mij een knuffel en Ilja ook. Charlie krijgt zo’n jongensknuffel en Bruno gaat dan samen met Ilja dansen. Ik draai me weer om naar Charlie en ik kijk hem aan. Hij is ook zo leuk. Ik kijk op zijn horloge en zie dat het 23.55 is. Over vijf minuten zijn wel een jaar samen. Charlie had me precies om twaalf uur gevraagd en dat was zo romantisch. Hij had me meegenomen naar het strand en daar lag een groot hart van schelpen. Ik zou dat nooit vergeten. Charlie trekt me tegen zich aan en fluistert iets in mijn oor. Nou het klinkt als fluisteren omdat de muziek zo hard staat. “Nog één minuut”zegt hij. Ik knik en bijt op mijn lip. Ik kijk Charlie aan en sla mijn armen om zijn nek. Dan hoor ik Bruno roepen dat het twaalf uur is en Charlie en ik lachen beide. Charlie buigt een beetje naar voren en dan zoenen we weer. Mijn vingers gaan door zijn haar en zijn hand gaat naar mijn wang. Na een minuut, wat een uur lijkt, stopt Charlie de zoen en tilt me op. Als hij me weer neerzet fluistert hij wat in mijn oor. “Ik houd van je en ik zou je nooit laten gaan. Je bent mijn alles en dat zal je ook blijven. I love you.” “I love you to”zeg ik en geef hem dan een zacht kusje op zijn mond. Ik wordt op mijn schouder getikt en draai me om. Ilja staat achter me en geeft me een knuffel. “Ik ben trots op je dat je het al één jaar uithoud met een aap.” Ik schiet in de lach en Ilja moet daar om lachen. “Dank je.” Bruno geeft me ook een knuffel en dan loop ik weer terug naar Charlie. Charlie slaat zijn armen om me heen waardoor ik tegen hem aan sta. Ik houd van deze jongen en wil hem echt nooit meer kwijt. Weer fluistert Charlie wat in mijn oor. “Ik houd van je.” “Dat weet ik”zeg ik. “Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Ik laat je nooit meer gaan. Ik zal je nooit alleen laten staan, ik zal er altijd voor je zijn. Ik ga met je trouwen en we krijgen later kinderen want jij bent geweldig. Jij bent mijn alles en niemand kan ons scheiden.”


Toen hij dat zei, dacht ik dat ik niet gelukkiger kon worden. Maar het was de grootste leugen die ik ook heb gehoord. De volgende dag maakte hij het uit maar de rede heeft hij nooit vertelt. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoelt. Ik zat drie weken op mijn kamer en kwam er niet uit. Ik heb toen heel veel aan Ilja gehad. Ze kwam elke dag langs en vrolijkte mij op. Door haar ben ik uit mijn kamer gekomen en ben weer verder gegaan met mijn leven. Charlie heb ik nooit meer gesproken. Ik had hem wel opgezocht maar zijn vader zei dat hij met zijn vriendin weg was. Ik was geschokt dat hij zo snel weer een nieuwe vriendin had maar heb het achter me gelaten. Jammer dat ik me zo erg in hem had vergist. Als ik de tijd kon terug draaien dan had ik ervoor gezorgd dat hij nooit had uitgemaakt maar ik kan de tijd niet terugdraaien. Jammer genoeg niet. Ik ben mijn honey bee verloren.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen