Foto bij hoofdstuk 5

Er wordt op de voordeur geklopt. Ik doe open en kijk recht in 2 donkerbruine ogen. Als ik wat beter kijk zie ik dat het de man is die net nog voor het raam stond. 'Kan ik ergens mee helpen?' vraag ik. 'Ik hoop van wel.' zegt hij. Met een verbaasde blik liet ik hem binnen. 'Laat ik me eerst even voorstellen.' zegt hij een beetje te zeker van zijn zaak. 'mijn naam is timothé, en ik ben de butler van de Ravenswood Manor aan de rand van het dorp.' legt hij uit. 'U komt me vaag bekend voor. heb ik u niet eerder gezien?' vraag ik. 'dat kan, ik onderhoud ook het bos er omheen..' antwoord hij. 'Dan heb ik u laatst in het bos gezien toen ik naar Parijs ging.' zeg ik. 'ja klopt. dat was ik. ik zag u naar me kijken alsof u een geest had gezien.' zei hij. 'Dat kunt u wel zeggen. ze zat naast me.' zeg ik. 'heeft u haar ook ooit gezien? Weet u wie het is?' vervolgde ik mijn vragen. 'ik denk het wel. zij is Melanie Ravenswood. de dochter van de bewoners van de Mansion.' 'weet u meer over haar? ik heb wel de legende gehoord, maar ik weet niet of daar iets van waar is.' zeg ik in de hoop dat hij het uit gaat leggen. 'Melanie was niet gelukkig met de man die haar vader haar aanwees, dus ging ze zelf opzoek. nadat ze een mijnwerker tegenkwam besloot ze met hem te trouwen. maar vlak voor de bruiloft zakte de mijn in. daarbij kwamen haar vader en moeder om omdat ze op inspectie in de mijn waren. natuurlijk was ze er kapot van, maar de bruiloft ging gewoon door. dacht ze... op de bijzondere dag verdween haar verloofde. sommige zeggen dat hij was gevlucht omdat hij een ander had en anderen zeggen dat hij ontvoerd en vermoord was door 'the Phantom'. veel mensen denken dat de phantom Melanie's vaders geest is. hij zou de verloofde van Melanie hebben -ontvoerd en vermoord omdat meneer Ravenswood hem te min vond voor haar. natuurlijk wilde Melanie het niet geloven en bleef steevast bij het idee dat haar verloofde gewoon terug zou komen dus hield ze tot haar dood haar trouwjurk aan en haar boeket in de hand.' vertelt hij alsof hij er zelf bij was geweest. 'en hoe kan ik u dan helpen?' vraag ik achterdochtig. 'tot nu toe ben jij de enige aan wie ze zichzelf heeft laten zien.' 'ja en? wat is het plan? wat kan ik doen?'
'nou ik heb het volgende bedacht...'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen