Foto bij hoofdstuk 11

Amy pov.

'Zayn is een player, pas op voor hem' schelt er door mijn hoofd, steeds opnieuw en opnieuw.
zuchtend geef ik toe aan het stemmetje, het is waar. hij is een player, en het feit dat hij juist aardig was
verandert er niet veel aan. waarom zo ik vriendschap met hem sluiten ?
als we vrijkomen zou hij toch niet meer naar me omkijken. in het andere geval gaan we dood.
en dan heb je aan vriendschap ook niet veel. ja ik weet het, klinkt enorm pessimistisch.
zo ben ik, en dat gaat niet veranderen denk ik. plots merk ik de ongemakkelijke stilte tussen Zayn en mij.
ik laat het zo, nu heb ik geen zin in een gesprek met Zayn. ik heb nood aan een momentje voor mezelf.
om na te denken, vroeger deed ik dat altijd met muziek. mijn muziek, die ik nu niet meer heb.
vreselijk. je kan het afkicken noemen, want eigelijk is het wel zo. ik moet afkicken van muziek.
of ik kan Zayn laten zingen, maar dat is niet echt muziek. uit bescherming voor mijn oren laat ik het zo.
Zayn horen zingen staat nu niet bepaald op mijn verlanglijstje. het is lang geleden dat ik iemand heb horen zingen.
de laatste keer dat ik iemand heb horen zingen was toen mijn moeder nog leefde, ze zong altijd voor me.
en ik zong mee. 'je hebt de stem van een engeltje.' zei mama altijd. het was toen mijn droom op popzangeres te worden,
de muziek die ik nu niet meer kan horen. toen was mijn hele wereld anders, ik wou chear leader worden en piano leren spelen
om mezelf te kunnen begeleiden. maar die dromen zijn samen gestorven met mijn moeder.
mijn vader kom niet met het verlies om en begon te drinken. maar hij was niet de enige die veranderde.
ik veranderde van een vrolijk meisje in een depressief zwart meisje zonder dromen.
ik krijg een brok in mijn keel, snel denk ik aan iets anders. het verlies van mijn moeder ligt nog altijd moeilijk.
hoewel niemand dat weet. soms wil ik al het verdriet van me afhuilen. maar wat voor nut heeft dat ?
niemand kan me hier troosten. misschien Zayn, maar no way dat hij me zou troosten.
hij zou het niet snappen.
niemand snapt me.

Reageer (2)

  • Chasing1D

    Snel verder Meid xd

    1 decennium geleden
  • xDelphine

    snel verder ;d.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen