1: A day as apprentice.
Langzaam opende avondpoot haar ogen en zag het leerlingen hol. Zilverpoot maakte haar wakker ''Sta op slaapkop! De training begint zo!'' Avondpoot miauwde chaggereinig terug ''Best ik sta al op, nou waar is mijn mentor ravenhart?'' Ravenhart kwam het hol binnen zodra avondpoot opstond en zilverpoot naar haar mentor liep. ''Mooi je bent wakker, ik zie je bij de zandkuil. Je moet vandaag vecht en klim trainingen oefenen en daarna voor de oudsten zorgen. Zodra je daarmee klaar bent ga je nog wat jagen en dan kun je rusten en eten.'' zei haar mentor en liep weg voor avondpoot iets kon zeggen. Ze zuchtte en liep het hol uit. Steenpoot had haar gehoord. ''Wat is er avondpoot?'' Steenpoot had een steenkleurige vacht, hij was stoer en mooi. ''Oh niks joh, ik moet gewoon keihard werken van mijn mentor en rustig de zonsondergang bekijken is zo ver weg.'' Steenpoot knikte. ''Mag ik mee kijken?'' vroeg hij opeens. Ze antwoorde ''Tuurlijk, de zonsondergang is van iedereen. Kom naar me toe als ik eindelijk klaar ben.'' Steenpoot knikte weer en liep naar de zandkuil. Ravenhart zei ''Eindelijk!'' toen ze aankwam. ''Zeur niet zo ravenhart, ik wil gewoon de zonsondergang bekijken.'' Ravenhart zei niks terug en zei ''Oke doe of ik een vijandige kat ben die het kamp is binnen gedrongen.'' Zo snel mogelijk sprong ze op haar mentor af. Ze hield haar klauwen in want ze moest haar mentor geen echte pijn doen. Een tijdje later na de training begon ze met de oudsten. ''Ah, eindelijk een leerling die wel goed voor de oudsten zorgt. Die anderen zoals wolfpoot en snelpoot zijn echt zoo lui.'' Ze zuchte en knikte toen een oudste dat zei, waneer ze aankwam in het oudsten hol. Wolfpoot kwam binnen. ''Halfstaart hier is je nieuwe mos.'' Miauwde hij en legde het neer waar halfstaarts nest hoorde te zijn. Blindoog zei ''Wil jij mij vandaag helpen avondpoot?'' Ze knikte. ''Oke, haal maar wat nieuw mos voor me als eerste en breng me een muisje.'' Een stem achter avondpoot zei ''Ik haal dat muisje wel!'' Het was steenpoot. Maar voor avondpoot iets kon zeggen was hij alweer naar de prooistapel gegaan. ''Ik ga al voor je mos, blindoog.'' miauwde ze en liep het hol uit. Het was al zonhoog dus ze was niet chargerijnig meer. Snel liep ze het kamp uit, en ging het bos dieper in. Na een tijdje rook ze een geur. Schaduwclan! Wat deed die hier? Ze merkte dat een schadowclanleerling, voor haar stond. Hij had hier net gejaagd, want hij had een dikke muis in zijn bek. ''He! Dat is onze prooi! Geef terug en jaag op je eigen territorium.'' Maar de schaduwclankat zei niks en gooide het muisje op de grond. Hij sprong bovenop avondpoot. Wat moest ze nu doen?
Reageer (1)
mooi. je moet wel verderdoen vind ik.
1 decennium geleden