“James, wakker worden.” Verbaasd opende James zijn ogen en keek om zich heen. Hij zag dat hij half over Niall’s schoot heen lag en ging geschrokken rechtop zitten.
“We moeten de gordels omdoen, want we gaan landen.” Niall keek James teder aan en glimlachte vanwege het slaperige hoofd van de Hollandse jongen.
“Oh…” James knikte en deed zijn gordel om.
“Nog even en dan zijn we in Zweden!” Klonk de stem van Louis van de rij voor hun.
“Yeah, I can hardly wait…” Klonk de zuchtende stem van Zayn.
“Nou jongens, als we straks geland zijn dan gaan we eerst de koffers halen en daarna…” Begon Simon de uitleg van hoe ze naar het hotel zouden gaan en wat ze wel en niet mochten doen.

“Woehoe! Deze kamer is van mij!” Opgewonden sprong Louis op en neer in de grootste kamer van de suite van het hotel.
“Ik mag wel bij je liggen toch?” Vroeg Harry met een nep verdrietig gezichtje.
“Ja hoor Hazz, jij wel!” Riep Louis en hij sprong bij Harry om de nek en deed alsof hij hem een kus gaf.
“Yay!” Piepte Harry blij.
“Nou ik merk het al, wij gaan wel verder kijken naar de andere kamers… Veel plezier met zijn tweeën!” Zayn grijnsde terwijl hij het zei en duwde ons de kamer uit.
“Niall? Ga jij met James op een kamer? Dan delen Zayn en ik ook wel een kamer.” Liam keek hem aan en James zag dat Liam Niall en knipoog gaf. Het bezorgde hem een vreemd gevoel in zijn maag. Waarom knipoogde Liam terwijl hij aan Niall vroeg of die een kamer met hem wilde delen? Een antwoord op die vraag kreeg hij niet, want Niall sleepte hem mee aan zijn arm naar de volgende kamer.
“Deze nemen wij, want deze is het dichtste bij de keuken!” Liam James en Zayn schoten spontaan in de lach en Niall keek heel onschuldig.
“Prima hoor Niall, wij nemen de kamer die grenst aan de badkamer wel..” Zei Zayn en weg waren ze. Ineens stonden James en Niall nog maar met zijn tweeën en ze keken elkaar aan. Niall was de eerste die een beweging maakte en de deur van de kamer open trok.
“Na U meneer.” Zei de Ier met een deftig Brits accent en hij maakte er een deftige buiging bij alsof hij een ober was ofzo. James grinnikte terwijl hij de kamer in liep en gooide zijn koffer neer naast het kingsize tweepersoonsbed.
“Tja Niall, dat wordt naast elkaar slapen vanavond…” Zei de Hollandse jongen en keek de Ierse jongen onderzoekend aan, kijkend naar hoe die zou reageren op dat ze in een bed moesten slapen.
“Prima toch? Kan ik lekker tegen je aankruipen als het koud is of als het onweert.” Zei Niall en hij stak zijn tong uit naar James. James kreeg het door die opmerking helemaal warm van binnen en in zijn gedachte zag hij zichzelf al liggen in dat bed met die lieve Ierse jongen dicht tegen hem aangeklemd.

“Yoo! Aarde aan James!”
“Huh? Sorry…”
“Ik zei dus dat we zo maar wat te eten moesten gaan halen, maar je gaf geen antwoord…” De blonde Ier keek James sip aan.
“Oh, sorry ik was met mijn gedachte ergens anders.” Zei James en hij voelde zijn wangen rood worden.
“Dus gaan we wat eten dan?” Nialls stem klonk ongeduldig en James knikte afwezig.
“Ja is goed…”

Niall ging gelijk vragen of de rest ook honger had, maar niemand had zin om nog weg te gaan dus ze gingen met zijn tweeën. In Zweden hebben ze misschien wel geen Nando’s maar Niall wist alsnog een heel goed en lekker restaurantje in de buurt, dat hij op internet had gevonden.

“James, hier gaan we eten!” Riep Niall toen ze er bijna waren, wijzend op een uithang bord van een restaurant met een Zweedse naam, ‘Mödrar Matstället’. James wist dat Mödrar moeder betekende maar Matstället kon hij niet vertalen, dus hij zei het en Niall glimlachte.
“De naam betekend Moeders Eetcafe, dat had ik op internet gelezen. Maar zullen we nou naar binnen gaan?” James knikte en gezamenlijk liepen ze naar binnen toe.

Binnen realiseerde Niall zich ineens dat James wat Zweeds moest kunnen om Mödrar te kunnen vertalen.
“Spreek jou Zweeds James?”
“Nee niet echt, ik ken wat woorden, want ik vond vorig jaar een Zweedse zanger erg goed. Daardoor heb ik toen wat woorden geleerd.”
“Oh oke, wie vond je goed dan?”
“Zijn naam is Ulrik Munther en hij is een Zweedse singer/songwriter… Je hebt waarschijnlijk nog nooit van hem gehoord, maar hij heeft in 2009 een muziek festival gewonnen en werd toen best bekend op Youtube, dus zo kende ik hem. Ik luisterde toen altijd naar zijn liedje Life, want de tekst was zo mooi gevonden.”
“Ken je nog wat van de tekst?” Niall keek James nieuwschierig aan maar werd onderbroken door een serveerster die vroeg of ze wat wilde drinken. James knikte en bestelde een Ice-Tea en Niall een warme choco met slagroom. De serveerster noteerde het en overhandigde de jongens een kaart met daarop het menu. Niall keek gelijk naar wat ze allemaal te eten hadden en bedacht wat hij wilde eten en daarna keek hij James die ook nog naar het menu keek. Hij wachte rustig voordat hij vroeg of James wat van de tekst kon laten horen.

“Dus James, die tekst van Life, kun je die is zingen voor me?” Vroeg Niall toen ook James wist wat hij wilde eten.
“Ik weet het beter gemaakt, ik heb het nummer op mijn iPhone staan, dan kan je het origineel horen!” Zei James en hij pakte zijn iPhone uit zijn zak en gaf een oortje aan Niall terwijl hij zocht naar het nummer.

I will die someday
But right now it feels quite far away
I will die someday
Let's hope it's not today

I know life is today
Tomorrow can't wait
My head want's to move on
But my heart want's to stay

I'm just a kid with a guitar in my hands
But I know something that some can't understand

'Cause we live and we die
I do whatever I like
Life is now, so let's try
To live our whole life out
And it starts now

My parents, they say
Do all the fun tomorrow, do the boring stuff today
But I say that's wrong
I'll do the fun things today, and the other things can wait

'Cause we only live once
So don't blow it, take a chance
To do exactly what you want

'Cause we live and we die
I do whatever I like
Life is now so let's try
To live our whole life out
And it starts now

I love you, you love me
That's the way it was supposed to be
But now you left me, you hurt me
But I guess that was just meant to be
Yeah, I loved you, you loved me
That's the way it was supposed to be
But now you're with him, and not with me
And I can't change that if that's how you feel

'Cause we live and we die
I do whatever I like
Life is now
So let's live our whole life out
And it starts now

I will die someday
But right now it feels quite far away
I will die someday
Let's hope it's not today…


“Wow! Echt een mooie tekst!” Niall was er helemaal stil van en keek naar James.
“Dat vond ik dus ook.” Knikte James en hij borg zijn iPhone weer op. “Hij brengt eind volgend jaar een album uit, dus ik kan niet wachten tot ik die kan kopen!” James was blij dat Niall het ook een goed nummer vond en vertelde tijdens het eten enthousiast over Ulrik en over zijn andere nummers en Niall luisterde geïnteresseerd.


~

Heey lezers :D hoe is ie met jullie? Allemaal al een beetje toe aan vakantie? Ik heb stiekem al sinds vandaag vakantie dus ik heb misschien weer wat meer tijd om te schrijven, al denk ik dat niet want alles komt altijd tegelijk xD maar ik ga het wel proberen!

Misschien is het nog een beetje vroeg in het verhaal, maar ik zat te denken aan een Q&A, dus zeg me maar vinden jullie dat een goed idee?

C U (H)

X Jamezzz

Reageer (4)

  • Triplet

    Wauw, het is nog veel mooier wanneer die ene jongen dat zingt, echt mooi. Ik ben altijd toe aan vakantie btw. (:

    1 decennium geleden
  • ANNECY

    <3

    1 decennium geleden
  • Breckenridge

    Trouwens, ik ken dat nummer!

    1 decennium geleden
  • Breckenridge

    Q&A is leuk, nice chapter!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen