Deel 137

what happened in 136:
Ik probeerde het verhaal van Bill te kunnen volgen, wat niet echt lukte. Steeds dwaalde ik af, naar waar wist ik eigenlijk niet.
Een paar keer probeerde ik het verhaal te volgen, maar na de zoveelste keer gaf ik het op. Starend naar mijn bord, at ik mijn eten.
Ik hoopte dat mijn bord veel sneller leeg ging dan nu, er leek geen eind aan te komen.
Nog een keer haalde Tom wat van mijn bord af, toen de jongens het niet zagen. De rest zou ik zelf op eten, besloot ik voor mezelf. Ik zou niet eerder van tafel gaan als ik dit op had.
Ik zag dat Georg en Bill al klaar waren met eten. Gelukkig waren Tom en Gustav nog bezig en viel het niet zo heel erg op dat ik nog niet zoveel op had.
Ik zuchtte onhoorbaar en begon wat sneller te eten, zodat het eerder voorbij zou zijn.

VEEL PLEZIER!!!

xx xElise

..
Tom merkte dat ik sneller begon te eten en legde zijn hand op mijn been.
Ik keek hem aan.
Hij schonk mij een lach en fluisterde is mijn oor: “Rustig aan maar. Je hoeft niet zo snel te eten.”
Er ontstond een onzekere glimlach op mijn gezicht. Rustig aten we verder. Iedereen zat op mij te wachten en waren druk in gesprek.
Bill en Georg hadden een discussie over of dat Bill nou vanavond een date met Kirsten had of niet.
“Bill heeft gewoon een date en daarmee uit.” Zei Gustav streng, die zich in de discussie had gemengd.
We keken allemaal stomverbaasd Gustav aan. Hij klonk echt streng.
Bill opende zijn mond om er tegenin te gaan, maar bedacht zich en deed zijn mond weer dicht.
Eindelijk stopte ik de laatste hap en mijn mond. Eindelijk had ik dan mijn bord leeggegeten.
Gustav begon de lege borden op te stapelen en bracht ze naar de keuken, waar hij ze gelijk in de vaatwasser zette.
“Iemand wat nog na?” riep hij vanuit de keuken.
“IJSJE!” riep Georg terug.
Tom, Bill en ik keken hem ongeloofwaardig aan.
“Het is december en het vriest zowat en JIJ gaat ijs eten?” zei ik.
Georg knikte heftig ja.
Gustav kwam de keuken uitgelopen met een ijsje voor Georg. Hij gaf aan Georg en liep weer naar de keuken, met pannen in zijn handen.
Ik stond ook op en liep ook naar de keuken. Uit de koelkast pakte het pak jus d’orange en een glas. Ik liep ermee terug naar de tafel en schonk een glas in.
Langzaam dronk ik het op. Iedereen was ondertussen al van tafel gegaan, behalve Georg, die genoot van zijn ijsje.
Ik stond, zette het glas in de vaatwasser, zette hem aan en liep weer terug naar de woonkamer. Tom en Gustav zaten voor de televisie en Bill was zo te zien naar boven.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen