Vorige keer:
'Het volgende is Glühwein, letterlijk gloeiwijn. Om Glühwein te maken, wordt rode of witte wijn verwarmd met kaneel, kruidnagel, steranijs en citrusschillen, en eventueel gezoet met suiker of honing. Glühwein heeft een alcoholpercentage van ongeveer 13%, hoewel kant en klare Glühwein ook verkocht wordt met een percentage van 8,5. Deze is dus met 8,5 %', legt Egon uit.
'Wow, jij bent een kenner', zeg ik dan. Hij glimlacht. De barman zet de, iets grotere, glaasjes op tafel.
'Allemaal tezamen', zegt Gisa. We heffen onze hand op, zetten het opnieuw aan onze mond en gieten het binnen.
'Raaahh!' schreeuw ik. Ik sta recht en ren naar het toilet. Ik zet mijn lippen tegen de kraan en draai hem open. Nadat ik serieus wat water heb gedronken, keer ik terug.
'Je moet je niet schamen, zo reageert iedereen die dit voor de eerste keer drinkt', lacht Jörgen.
'Ik schaam mij niet', zeg ik.
'And now, last, but not least... Jägermeister. Een kruidenlikeur met 35% alcohol', zegt Egon.
'Daar gaat je keel niet zo erg van branden, maar toch. Je voelt het toch wel', lacht Gisa. En daar verschijnt de barman weer met vijf kleine glaasjes, die hij op tafel zit.
'Eén voor één', lacht Jörgen.
'Ik begin!' zegt Kim. Eén voor één drinken we het glaasje leeg.
'Hmm, dit was lekker', zeg ik. 'Ik wil nog', lach ik dan.
‘Nog vijf Jägermeisters, alstublieft', zegt Egon. Zo blijven we drinken en drinken, tot we allemaal ladderzat zijn. De tijd ben ik volledig uit het oog verloren. Dan zie ik dat het al donker is buiten.

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (15)

  • DuimeTeen

    weiter..!!

    x

    1 decennium geleden
  • CouchPotato

    Heeyy!!
    Hij was wwer goed zoals altijd^^
    Heb een beetje hoofdpijn
    Waarschijnlijk nog steeds van die val
    Dus het zal geen lange reactie worden
    Maar het moest gewoon fout gaan...
    Dat gaat het 99 van de 100 keer als er iemand in het verhaal dronken is..
    Maar dat maakte het er niet minder spannend om^^
    Ik hoop dat ze wel veilig thuiskomt hoor!
    Okee ze is wel gewent om alleen over straat te lopen
    Maar dat maakt het er niet minder eng om!
    Ik moet er niet aandenken, alleen over straat!
    Ga maar snel verder jij!
    En natuurlijk blijf ik lezen!!
    x Eline

    1 decennium geleden
  • Klungelsmurf

    haha waarom stoppen met lezen?
    Nu word het pas spannend :Y)
    Dus dat betekend dat je snel verder moet gaan!

    ×3

    1 decennium geleden
  • Nelinuh

    heel snel verder!!
    <3 Neline

    1 decennium geleden
  • ganja

    snel verder :)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen