Foto bij 53.

BigFatLiar: nee, dat moet nog even wachten! er gaat eerst nog wat anders gebeuren! maar nog niet in dit hoofdstuk
loverfrom1D: hahahah!


Veel lees plezier!
X.

Bij het schilderij met de fruitmand, die de ingang moest voorstellen. Ik kietelde de peer. Hij begon te giechelen en de muur, in de vorm van een deur, zwaaide open. Ik liep naar binnen. Gelijk kwamen er 10 House Elves naar me toe met schalen koekjes, kopjes thee, cakejes. Ik wijste het af. ‘Um… mag ik van jou een grote chocolade taart?’ vroeg ik aan een House Elf. ‘Ja mevrouw’ piepte de Elf. Niet veel later kwam hij terug met de taart in zijn handen. ‘Hou hem nog heel even vast’ zei ik, hij knikte. ‘Mag ik van jou 20 glazen pompoensap op een dienblad? En van jou 20 bordjes en vorkjes en 1 mes? En van jou zou ik graag 5 blikjes Redbull willen’ zei ik tegen ze. ‘Alice’ riep ik. ‘Ja Rose?’ zei ze zodra ze verscheen. ‘Neem jij dat dienblad even aan? Leg die bordjes en vorkjes en het mes er maar op. Die blikjes doe ik wel in mijn zakken’ zei ik. Ik stopte de blikjes in mijn zakken en nam de taart aan. ‘Bedankt!’ riep ik nog voor ik de keuken uit liep met Alice achter me aan. In de common room riep ik. ‘Chocoladetaart en pompoensap voor iedereen!’ eerst keken ze me verbaasd aan, maar toen ze de taart en het drinken zagen begonnen ze te grijnzen. Ik liep naar het tafeltje dat bij onze banken en zette de taart daarop. ‘Zet het er maar bij’ zei ik tegen Alice. Ze deed wat ik haar vroeg en ging toen naast de bank staan. Ik sneed de taart in 20 gelijke stukken. Toen iedereen zat te genieten van de taart en de pompoensap, haalde ik gauw de blikjes uit mijn zakken en legde ze onder het kussen wat op de bank lag. ‘Wat heb je daar?’ vroeg Sam die het gezien had. ‘Dat is voor dadelijk’ ze ik. ‘Maar waar hebben we dit aan te danken?’ vroeg Blaise. ‘Ik had honger en zin in chocola en in taart. Dus ik ging chocolade taart halen’ ‘Waar heb je die eigenlijk gehaald?’ vroeg Draco nadat we de taart op hadden. ‘Gewoon in de keukens’ antwoordde ik. ‘Weet je dan waar die zijn?’ ‘Ja, hoe kan ik anders aan die taart en pompoensap komen?’ ‘Door het aan Alice te vragen’ ‘Dat had gekund maar deed ik niet. Hoe laat is het?’ vroeg ik aan Sam. ‘Net 1 uur geweest’ ‘Mooi dan hebben we net genoeg tijd om ons huiswerk af te hebben voor het eten. Met Redbull’ gelijk zat Draco recht op en keek me grijnsend aan. ‘Met wat?’ vroeg Sylvana verbaasd. ‘Met Redbull’ en ik haalde een blikje onder de kussen uit. ‘War is dat?’ ‘Lekker. Maar eerst huiswek’ ik tilde de kussen op en nam alle blikjes mee naar de slaapzaal, ik stopte ze in mijn tas met mijn koeken en liep weer terug. ik ging aan een tafel zitten, en pakte een nieuwe rol perkament en mijn Potions boek en mijn aantekeningen. De anderen volgden mijn voorbeeld door ook aan hun huiswerk te beginnen.

Reageer (2)

  • BigFatLiar

    ohhwww nu wil ik ook chocotaart :(
    leuk stukje weer je maakt me nieuwschierig naar wat er moet gebeuren :P
    snel verder please <3

    xxx -BFL

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    haha, lekker nu heb ik ook zin in chocolade taart! :P
    snel verder!(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen