Foto bij 15. The winner is...

Harry ging beschermend voor me staan en ik gluurde langs hem af naar Perrie en Tom. 'Why did you steal our preformance!?' brieste Perrie woest. 'Why did you lock us up in a closet?' 'They didn't do it, we did.' Achter Perrie en Tom verschenen Louis en Eleanor. Eleanor glipte langs de twee heen en liep naar mij toe. Ze gaf me een knuffel. 'That was só beautiful,' vertelde ze me met een glimlacht. 'Thanks,' zei ik zachtjes terwijl ik mijn aandacht weer op Perrie en Tom richtte. Louis was inmiddels naast Harry gaan staan en Perrie keek met ziedende ogen naar Louis. 'Why did you lock us up in a facking closet?' vroeg ze dit keer aan Louis. 'Because Eleanor and I thought it would be much better if Harry and Olivia would sing,' legde kalm uit. 'What? I tought you hated the fact that I sing,' vroeg Harry verbaasd aan zijn beste vriend. 'I did, but then I realised I havený seen you this happy ever. Olivia makes you happy, so I would give her a change, I would give the two of you a chance. And I think it was a great risk, because that performance of you, it was great.' Harry keek zijn beste vriend vol verbazing aan. 'I hate you,' mengde Perrie zich weer in het gesprek, waardoor iedereen zijn ogen weer op haar vestigde. Harry greep van achter mijn hand vast, die ik dankbaar aanpakte. Eleanor had mijn andere hand vastgepakt. 'I'm gonna make your life miserable, for all of you!' riep ze voor ze zich omdraaide en kwaad de kleedkamer uit stampte. Ik liet me op de bank neerzakken en Eleanor kwam naast me zitten. 'Why did you do that? Why did you lock them up in a closet. They deserved to perform here,' zei ik en ik keek haar aan. Ze schudde haar hoofd. 'You deserved it more, Olivia. I can see how you enjoyed singing, especially with Harry. You just need a little push to realise it.' Haar verklaring was simpel. Ik keek op en zocht Harry's ogen. Hij keek me verwachtingsvol aan. Ja, ik had me eindelijke gerealiseerd hoe heerlijk ik het vond om met Harry te zingen. Ik keek weer naar Eleanor en glimlachte. 'Thank you.' 'You're welcome, sweetie,' glimlachte en ze gaf me nog een knuffel. 'Come, we have to watch the orther schools,' zei Harry en hij stak zijn hand naar me uit. Ik pakte zijn hand aan en glimlachte even. Samen liepen we de kleedkamer uit, gevolgd door Eleanor en Louis, die ook elkaars hand vast hielden. We gingen weer op de tribune zitten, waar we door vele werden gefeliciteerd met ons prachtige optreden. Ik kon alleen maar glimlachen. Harry liet mijn hand voor geen seconde los. We keken naar de andere optredens, die stuk voor stuk op hun eigen manier goed waren. Toen het laatste optreden was geweest ging de laatste stemminuut in. Ik zag iedereen om me heen op hun telefoon zitten om te stemmen. Harry kneep even in mijn hand en ik glimlachte. Toen je niet meer kon stemmen gingen we naar de reclame en moesten alle deelnemers weer backstage. Harry nam me mee. De vrouw met de headset vertelde ons wat er dadelijk van ons verwacht werd. Ik probeerde alles zo goed mogelijk te onthouden, maar het meeste was ik meteen weer vergeten. Wat nu als we hadden gewonnen. Wilde ik wel winnen? 'Come,' fluisterde Harry en hij trok me achter de rest aan het podium op. Hij wist gelukkig precies waar we moesten gaan staan. De twee presentatoren gingen voor ons staan. Een voor een moesten we een paar stappen naar voren doen en werd en verteld wat de jury over je gezegd had. Toen dat van iedereen was verteld, kwamen er spots op ons te staan. Ik kneep even mijn ogen samen tegen het felle licht, maar was al snel gewend. 'We start with the thirth place,' begon de mannelijke presentatrice. 'Congratulations Gaby and Elisabeth,' riep ze. Twee meisjes naast ons vielen elkaar in de armen en liepen naar voren om hun trofee op te halen. 'They win 2500 dollar for their school, and of course this trophy!' Het ene meisje kreeg de check in haar handen en de andere hield hun trofee ophoog. Ze kregen een applaus en gingen weer terug op hun plaats staan. De sfeer werd weer spannend. De muziek en de lichten accentueerden dat alleen maar. 'Now the second place. They win 5000 dollar and a a trophy that's even bigger,' vertelde de mannelijke presentator. 'They knew only 15 minutes before their preformance that they had to preform. But they did a great job. Congratulations Harry and Olivia!' Mijn mond viel open en Harry trok me in een knuffel. Hij liet me weer los en nam me mee naar voren. Ik kreeg een enorme check in mijn handen gedrukt en kon alleen maar glimlachen. We waren tweede van heel Engeland. Harry maakte een praatje met de presentatrice en wist haar weer aan het lachen te krijgen. Hij was hier goed in. Hij wist precies wat hij moest zeggen om het publiek in te pakken. We kregen opnieuw een enorm applaus en Harry nam me weer mee naar waar we stonden. 'I can't believe it,' fluisterde ik zachtjes naar hem. 'It's true, we're second Olivia.' Ik keek Harry aan en kon alleen maar glimlachen. De nummer een ging compleet aan me voorbij. Confettie ging de lucht in en de winnaars moesten hun liedje nog een keer zingen. Andere kandidaten kwamen naar ons toe om ons te feliciteren. Ik had het gevoel dat ik droomde en elk moment wakker kon worden. Ik liep naar de twee meisjes die derde waren geworden en feliciteerde hun ook. Harry volgde me op de voet. Hij raakte me geen seconde uit het oog. Toen het liedje was afgelopen werd het licht aangedaan en liep de zaal langzaam leeg. De rust was wedergekeerd. Harry nam me mee naar onze kleedkamer. Ik legde de enorme check op de tafel en begon alle speldjes uit mijn haren te trekken. Ik draaide me om naar Harry, die me glimlachend aankeek. Ik kon alleen maar terug glimlachen. Hij liep naar me toe en pakte mijn beide handen vast. Ik voelde mijn hartslag omhoog schieten. 'There's something that I wanna do,' fluisterde hij zachtjes terwijl hij naar me toe leunde. Ik sloot mijn ogen. Hij vingers streelde zachtjes over mijn blote bovenarm. Ze lieten een tintelend gevoel achter, wat zich snel over mijn hele lichaam verspreidde. 'Olivia!' Ik opende mijn ogen en keek naar Eleanor, die me beteuterd aankeek. 'Sorry, I didn't want to interupt you,' giechelde ze voor ze zich omdraaide en weer wegliep. Ik slikte en dook onder Harry's arm door. 'Olivia, did I do something wrong?' vroeg Harry bezorgd. Ik schudde mijn hoofd. 'I'm just tired,' mompelde ik. Ik pakte mijn eigen kleren en kleedde me snel om. Harry besloot mijn voorbeeld te volgen. Ik slikte. Waarom had ik Harry nu weer afgewezen? Ik kon mezelf echt niet meer volgen. Toen ook Harry klaar was liep hij de kleedkamer uit. Ik snelde achter hem aan en pakte zijn hand vast. Hij keek even verbaasd, maar glimlachte toen.

Dit heeft echt veel te lang geduurd en dit stukje faalt echt heel hard. Sorry! X

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen