Foto bij 003.

Alex en ik liepen naar de buurman zijn huis. Alex stopte mij even 'Why are we stopping?' vroeg ik verward. 'I just need to tell you mister Van Salten his wife just past away, please don't mention it to him.' legde hij uit. 'Eh, okay I won't.' Hij stapte het opstapje op en belde aan. Het duurde even en de deur ging op een kiertje open. 'Yes?' vroeg een wat oude stem. 'Hello Mister Van Salten, we need your help with something. Lola is looking for her sister and you might know where she is.' zei Alex vriendelijk. De man deed de deur meer open en toen realiseerde ik me dat meneer Van Salten de man was die naast mij zat in het vliegtuig. 'Oh, hello, I believe we met at LAX.' zei ik vriendelijk. De man knikte. 'I'm Lola Lavade, I'm looking for Nicole Lavade.' legde ik uit. 'My mum told Lola that you said she needed the information. My mother couldn't find it, do you know something?' vroeg Alex aan de man. Meneer Van Salten keek even naar Alex en toen naar mij. 'Yes, your sister left this letter for you actually.' zei hij terwijl hij naar een plankje in zijn halletje liep en terug kwam met een brief. Ik keek hem even raar aan. Mijn zus wist toch helemaal niet dat ik bestond? Hoe kon dit? Hoe wist ze dat ik haar kwam zoeken? De man leek mijn gedachten te lezen en zei: 'Just read the letter okay?' Ik pakte de brief aan met trillende handen en opende de brief.

Dear Lola,

I know you have a lot of questions right now but I just want you to trust me.
I left my old house were you probably have just been. I want to meet you very badly but I can't.
I want you to do some things for me first to find out a lot of things about our family that you don't know.
Just do what I describe in my letters. It may not be logical but I want you to experience my journey.
First I want you to convince Alex to go with you on this journey. After that you and him will go to Hollywood.
Visit the walk of fame and make a polaroid picture together at Paul McCartneys star.
After that You'll show the picture to Gloria Simons at Wilshire Park Elementry school and ask her for the next letter.

Love,
Nicole.


'Alex, how do you feel about a road trip?' vroeg ik grijnzend.

Reageer (1)

  • Vilhena

    Is dit geinspireerd op 13 enveloppen en een rugzak?? If so, super leuk!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen