wat baal ik als Cindy zegt dat ze Daan leuk vind ze kan elke jongen krijgen en dan wordt ze uitgerekend verliefd op de jongen die ik leuk vindt.
Cindy heeft door dat ik wat stiller ben en vraagt wat er aan de hand is.
ik ontwijk haar blik en zeg dat ik de oude klas mis met alle onze vrienden enzo.
Cindy knikt en zegt ik mis veral Daantje en ze bloost.
ik wordt verlegen en zeg dat we moeten op letten als we dit jaar over willen.
vorig jaar was ik met moeite over gegaan eigenlijk was ik niet door maar omdat ik voor sommige vakken een 5,4 had mag ik als uitzondering toch over wat was ik blij toen ik dat hoorde.
ik staar na het bord maar merk niet wat er gebeurt en of wat de docent zei.
als na een kwartier de belt gaat ben ik zo blij, ik loop snel na de katine na ons vaste plekje.
de rest komt erbij zitten Daan en Chiel zijn er nog niet ze moesten wat langer blijven omdat ze te laat in de les waren.
als ik mijn mobiel wil pakken merk ik dat die niet meer in me zak zit.
oja dom die had ik mijn kluisje gedaan ik zoek mijn sleutel in mijn tas en zeg even tegen Cindy dat ik na mijn kluisje ben mobiel halen.
bij mij kluisje zie ik Daan die daar met Chiel staat te hangen ik hoor Chiel zeggen kom je bro dan ga we na de andere chillen.
ze draaien zich om en Daan knalt tegen me op ik stamel sorry en wordt voor me gevoel knal rood.
Daan kijkt me aan vraagt wat ik ga doen ik vertel dat ik even mijn mobiel uit mijn kluisje wou halen.
hij knikt na Chiel en zegt ik loop even met haar mee ik zie je zo wel in de kantine.
samen lopen we na me kluisje ik buk en pak me mobiel.
shit ook dat nog laat ik hem vallen alles ligt eruit batterij en simkaart ik zucht en raap alles op.
Daan moet lachen en zegt moet ik het even doen zo te zien lukt het niet echt he.
nee idd zucht.
Daan kijkt me aan en zegt: wat is er toch met je je bent zo anders dan vorig jaar het lijkt wel of je minder lacht.
dan hou ik het niet meer ik moet gewoon huilen en ga tegen me kluisje aan zitten en leg me hoof in me knieen ik wil niet dat Daan mijn rode ogen ziet en me betraande gezicht.
Daan komt naast me zitten en wrijft over me rug en zegt wat is er toch meisje?
ik zeg hem dat die beter terug kan gaan na de kantine na de rest.
never dat ik jou hier alleen laat huilen zegt hij maar vertel nou wat is er aan de hand?
ik begin te vertellen dat ik onze oude klas mis en dat Cindy er veranderd is en dat niemand me mag en wilt dan begin ik nog harder te huilen.
Daan tilt me hoofd op en ik zie dat hij ook huilt ik vraag waarom die huilt.
hij zegt weet je hoeveel het met me doet om jou ongeluk te zien jij bent mijn lichtje in donkere tijden als het even niet meer ging dan kwam jij me weer opvrolijken met je lach en nu mis ik die lach.

Reageer (1)

  • ginadam

    ahww soo sweet doe snel nog een hoofdstukje!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen