Foto bij 27.

FRIDAY 28 SEPTEMBER

Elena Johnson

Louis verstrengelde zijn vingers met die van mij. Ik liet mijn blik nog een keer over de overvolle zaal met meisjes gaan. We waren tweeënhalve week verder en vandaag was de première van de eerste single van One Direction. Door wat slim promotiewerk, was het hun management gelukt om een hele zaal vol gillende meisjes te krijgen. 'Volgens mij ben ik nog zenuwachtiger dan jij,' zei ik zachtjes. Hij lachte en drukte een kus op mijn wang. 'Je hoeft alleen maar te kijken,' glimlachte hij. Aan de andere kant van mij zat Niall zenuwachtig heen en weer te wippen in zijn stoel. Zayn had zijn hand al vastgepakt en probeerde hem rustiger te krijgen. Naast Zayn zat Liam met Lissa en aan de andere kant van Louis zat Harry. Hun familie zat ook ergens in de zaal, maar ik had Louis' zusjes of moeder nog niet gezien. De lichten werden gedempt en er ging een spotlight aan. Een man kwam het podium oplopen. 'Dat is Simon,' fluisterde Louis in mijn oor. Dat maakte het meteen een stuk logischer. 'Welkom allemaal,' begon hij. 'Nog geen maand geleden zag ik een filmpje op youtube van vijf jongens, één gitaar en een aanstekelijk liedje. Ik zag ontzettend veel talent in de jongens en besloot ze een platencontract aan te bieden. Ze hadden alle vijf een aanstekelijk enthousiasme over zich heen hangen, en mijn handen kriebelden. En nu, drie weken later, hebben ze hun eerste single al uit. Begin november komt het album uit. Geniet allemaal van de eerste single van One Direction, What makes you beautiful.' Simon gaf de telefoon aan iemand anders en ging ook in de zaal zitten. Nu gingen alle lichten uit en het scherm lichtte op. Er werd afgeteld van vijf naar één en daarna startte de videoclip. De jongens waren op het strand aan het kloten. Hun hechtte vriendschap werd meteen duidelijk. Er kwamen drie meisjes, waarvan er een heel onzeker was. De gehele clip lag er een glimlach op mijn lippen. Toen de clip was afgelopen kwam Simon weer het podium op, en hij vroeg de jongens om zich bij hun te voegen. Louis drukte nog snel een kus op zijn lippen en liep toen het podium op. Uit de zaal klonken verschillende gilletjes. 'Ik wil jullie hierbij alle vijf de eerste versie van What makes you beautiful geven. Ik hoop dat er nog vele geweldige singles volgens, maar we zullen eerste een kijken hoe het met deze gaat,' lachte Simon. Hij gaf ze allemaal een cd en een grote bos bloemen. De jongens zwaaiden vrolijk naar het publiek, waar de meisjes alleen maar nog wilder van werden. 'Buiten kunnen jullie allemaal de eerste single kopen, met handtekening van de jongens en hij is vanaf nu ook te downloaden via iTunes.' riep Simon nog een keer door de microfoon. Dit was voor de jongens het teken om achter de tafel te gaan zitten, waar ze handtekeningen voor de meisjes konden zetten. Ik schoof een paar stoelen op zodat ik naast Lissa kwam te zitten. 'Wauw, wat een leuk liedje,' glimlachte ze. Ik knikte instemmend en keek naar Louis, die met elk meisje een kort praatje maakte voor hij een handtekening zette. Hij was hier zo ongelooflijk goed in.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen