Foto bij 15.

FRIDAY 7 SEPTEMBER

Elena Johnson

Ik klapte zo hard in mijn handen als ik kon. Ze hadden Little Things voor de eerste keer gespeeld, en het publiek was net zo enthousiast als ik. Louis kwam meteen naar me toegelopen en trok me in zijn armen. 'We gaan met z'n alle uit om ons platencontract te vieren. Ga je mee?' vroeg hij. Ik schudde voorzichtig mijn hoofd. Hoe graag ik ook mee zou willen, ik was de hele dag al moe en de hoofdpijn was langzaam aan het toenemen. 'Zal ik anders met je meegaan?' vroeg Harry, die opeens naast ons stond. 'Ik heb ook niet zo'n zin,' verklaarde hij zichzelf. 'Maar het is jullie platencontract. Je moet mee!' Harry lachte zachtjes. 'Je kan ook gewoon zeggen dat je liever alleen naar huis gaat,' zei hij. Zijn ogen lachten en hij had een glimlach op zijn lippen liggen. Ik keek naar Louis, die mij nog steeds vast had. 'Ik vind het wel fijn al er iemand een beetje op je let,' zei hij en hij keek even naar Harry. 'En ik vertrouw niemand meer dan Harry,' voegde hij eraan toe, wat Harry's grijns alleen maar groter maakte. Ik glimlachte. 'We kijken een film en dan stuur ik hem naar huis,' beloofde ik. 'Veel plezier,' zei ik toen tegen Louis. Hij trok me nog iets dichter tegen hem aan en drukte zijn lippen op die van mij. Ik sloot mijn ogen en beantwoordde zijn zoen maar al te graag. Toch stopte ik toen ik Harry naast me hoorde kuchen. 'Ik zie je morgen,' zei ik en ik drukte nog een laatste kus op zijn lippen. Ik nam snel afscheid van de andere jongens en verliet toen samen met Harry het café. Het was koud voor een zomernacht. 'Je voelt je toch niet verplicht om op mij te passen hè?' vroeg ik hem. Hij schudde zijn hoofd. 'Nee, ik wil gewoon weer een avondje zoals vroeger. Dat we samen een film in bed keken voor we gingen slapen.' Nadat we allemaal het eerste jaar hadden gehaald, was Stan -de kamergenoot van Harry- weer naar een andere school gegaan. Ik had deze kans meteen aangepakte en was weer terug naar Harry's kamer verhuisd. Daar had ik de laatste drie jaar geslapen. We kletsen 's avonds vaak nog uren over school, meisjes, muziek en allerlei andere dingen. Meestal was ik degene die midden in een gesprek in slaap viel. 'Je kan ook blijven slapen, op de bank,' stelde ik toen voor. Ik wist dat Harry het soms vervelend vond om alleen te zijn, wat ik me heel goed kon voorstellen. 'Ja, graag,' grijnsde Harry. Hij kon vast wel iets van Louis lenen voor een nacht. Ik stopte voor ons huis en viste de sleutel uit mijn tas. Ik opende de deur en liet Harry en mezelf binnen. Ik sloot de deur weer achter me en hing mijn jas op. 'Dus, filmpje kijken?' vroeg ik terwijl ik de woonkamer inliep en mijn schoenen uittrapte. Mijn tas gooide ik in de hoek en ik liet me op de bank vallen. Harry kwam naast me zitten. 'Ik heb wel alleen maar romantische komedies,' verontschuldigde ik mezelf tegenover Harry. Hij grijnsde. 'Geeft niet, anders kan je vanavond niet meer slapen hè,' lachte hij, wat hem een stomp tegen zijn schouder opleverde. 'Auw,' klaagde Harry. Ik schoot in de lach. 'Nou, zoek maar een film uit, dan haal ik wat te drinken en een zak chips,' zei ik terwijl ik opstond en naar de keuken toe liep. Ik schonk een glas water in en pakte een biertje en een zak chips. Ik liep weer terug naar de woonkamer en zag dat Harry The Notebook had opgezet. Een film die we vorige maand nog hadden gekeken. Ik ging weer naast hem zitten en gaf hem zijn biertje. 'Proost,' grijnsde hij en hij tikte zijn flesje tegen mij glas. Ik glimlachte en nam een slok van mijn water. Ik trok mijn benen op en vouwde ze onder mijn lichaam. Samen met Harry keek ik naar de film en ik voelde hoe mijn oogleden langzaam zwaar werden. Ik vocht tegen de slaap. Ik kon nu echt niet in slaap vallen. Toch faalde ik en net voor het einde val de film zakten mijn ogen dicht. Mijn hoofd landde op Harry schouder. Ergens ver weg had ik nog door hoe hij een kus op mijn kruin drukte. 'Slaap lekker.'

Sorry dat ik gisteren niet heb geschreven. Ik moest eerste voetballen en we hebben voor de eerste keer gewonnen, met 1-0. We verloren hiervoor altijd alles met 15-0 en nu wonnen we. We stonden te gillen op dat veld, was echt niet gezond, haha. En 's avonds gingen we uit eten omdat mijn ouders 28 jaar getrouw waren. Misschien dat jullie vanavond een stukje krijgen, maar dat weet ik nog niet zeker. X

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen