Nu onze helden eindelijk aangekomen zijn in Mistralton City, verbazen zij zich van alles wat ze zien.

Roxanne: Wauw!
Clay: Dat zijn zeldzame en mooie vliegtuigen!
Meowth: Ja, te gek.
Shane: Ehm jongens, ik wil jullie pret niet bederven maar waar is de gym?
Burgh: De gym moet volgensmij ergens bij het vliegveld liggen.
Roxanne: Zeg Clay, waarom reis je eigenlijk nog mee? Moet je niet terug naar de gym?
Clay: Het lijkt me gaaf om Shane te zien vechten in deze gym. Dus daarom ga ik pas terug na zijn gymgevecht.
Shane: Bedankt Clay.
Meowth: Skyla, de gymleader, werkt met vliegsoort Pokémon.
Shane: O, dan moet ik nog goed nadenken over wat voor een soort team ik zal nemen.
Roxanne: Shane, op Stunfisk’s Thundershock na, is geen één van jouw Pokémon in het voordeel tegen vliegsoorten.
Burgh: Ik denk niet dat ik mee naar de gym ga, ik blijf liever wachten totdat je klaar bent.
Shane: WAT? Maar waarom?
Burgh: Ik wil meer van deze stad zien.
Roxanne: Dat slaat nergens op! Je gaat mee!
*Roxanne trekt Burgh mee*

*in de gym*
Shane: Hallo Skyla, ik daag je uit voor een gevecht!
Skyla: Hallo allemaal, leuk om jullie te zien. Ha Roxanne! Dat is lang geleden, ik kan me nog herinneren dat je 2 jaar geleden mijn gymbadge hebt gewonnen.
Burgh: Ehh…
Skyla: Burgh! Dat is lang geleden!
Burgh: Oh eh, hoi Skyla…
Skyla: Shane, ik ben bang dat ons gevecht even moet wachten.
Shane: Wat? Waarom?
Skyla: Burgh, zou je een rematch willen?
Iedereen (behalve Burgh en Skyla): Een rematch!?
Skyla: Burgh heeft mij heel vaak uitgedaagd voor een gevecht, maar nog nooit gewonnen, aangezien zijn insectsoorten altijd verloren van mijn vliegsoorten.
Roxanne: Ik begin denk ik te begrijpen waarom Burgh niet mee wou…
Skyla: Nou Burgh, wat zeg je ervan? Een gevecht tussen ons hier en nu!
Burgh: Ik ga de uitdaging aan, en dit keer zal ik winnen!

*even later*
Scheidsrechter: Het gevecht tussen Burgh, de Castelia City Gymleader, en Skyla, de Mistralton City Gymleader, gaat van start. Beide gebruiken 3 Pokémon.
En begin!
Skyla: Ik begin met Swoobat, kom eruit!
Shane: Swoobat?
*zoekt op pokedex*
Burgh: Laat ik dan maar beginnen met Audino, kom tevoorschijn!
Skyla: Je hebt duidelijk nieuwe Pokémon gevangen. De eerste zet is voor jou!
Burgh: Dat is aardig! Audino, doe je Flamethrower!
Skyla: Kaats hem terug met Gust!
Burgh: Doe dan je Heal Pulse!
Skyla: Air Cutter!
Burgh: Flamethrower!
Skyla: Doe snel je Air Cutter!
Burgh: Doe dan je Thunderbolt!
Roxanne: Dat doet extra veel schade!
Shane: Burgh, ga zo door!
Burgh: Thunderbolt!
Skyla: Ontwijk het!
Burgh: Heal Pulse!
Skyla: Doe Gust!
Burgh: Doe Thunderbolt met al je kracht!
Scheidsrechter: Swoobat kan niet verder vechten, Audino heeft deze ronde gewonnen!
Skyla: Bedankt Swoobat, je hebt goed gevochten. Rust maar goed uit.
Burgh: Wat vond je daarvan?
Skyla: Je bent duidelijk veel sterker geworden. Maar je zult het niet van mij winnen! Unfezant kom eruit!
Shane: Unfezant?
*zoekt op pokedex*
Skyla: Unfezant, doe je Air Slash!
Burgh: Doe Thunderbolt*
Skyla: Ontwijk het en doe Aerial Ace!
Burgh: Flamethrower!
Skyla: Herhaal Aerial Ace!
Scheidsrechter: Audino is uitgeschakeld! Unfezant wint!
Burgh: Bedankt Audino, je was geweldig. Keer terug.
Skyla: Welke Pokémon ga je inzetten tegen Unfezant?
Burgh: Dwebble, ik kies jou!
Shane: Waarom doet Burgh dat? Vliegsoorten zijn heel effectief tegen insectsoorten!
Roxanne: Ja, maar vergeet niet dat Dwebble ook een steensoort is, en dat is weer heel effectief op vliegsoorten.
Burgh: Dwebble, doe je X-Scissor!
Skyla: Aerial Ace!
Burgh: Doe Protect!
Skyla: Air Slash!
Burgh: X-Scissor!
Skyla: Aerial Ace!
Burgh: Doe X-Scissor!
Skyla: Aerial Ace en blijf doorgaan!
Burgh: Onee, Dwebble!
Skyla: En nu nog een paar keer Air Slash!
Burgh: NEE DWEBBLE!
*Dwebble geeft licht*
Iedereen: Huh?!
Meowth: Dwebble gaat evolueren!
Clay: Ja…
Burgh: Dit is te gek!
*hij stopt met lichtgeven*
Roxanne: Dat is een Crustle!
Shane: Crustle?
*zoekt op pokédex*
Skyla: Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.
Burgh: Wauw! Crustle kan ook een nieuwe move!
Skyla: Unfezant, Air Slash!
Burgh: Doe je X-Scissor!
Skyla: Aerial Ace!
Burgh: Doe dan nu, je Rock Slide!
Scheidsrechter: Unfezant is uitgeschakeld, Crustle wint het gevecht!
Skyla: Bedankt Unfezant, rust goed uit.
Burgh: Wat zeg je daarvan?
Skyla: Je had alleen mazzel omdat Dwebble evolueerde en een Rock Slide leerde, anders had ik deze match in de pocket gehad!
Burgh: Vast!
Skyla: Ik zal nu mijn laatste Pokémon moeten inzetten! Swanna kom eruit!
Burgh: Oke Crustle, Rock Slide!
Skyla: Doe je Bubblebeam!
Burgh: Doe je X-Scissor!
Skyla: Hurricane!
Burgh: X-Scissor!
Skyla: Maak het af met Brave Bird!
Scheidsrechter: Crustle kan niet verder vechten, Swanna wint!
Burgh: Crustle, goed gevochten.
Skyla: Wat is je laatste Pokémon? Welke Pokémon wil je laten proberen om mijn supersterke Swanna te verslaan?
Burgh: Dit word ‘m, Swadloon ik kies jou!
Roxanne: Waarom kiest Burgh Swadloon?
Clay: Dit word een nek aan nek race. Swanna is een vliegend en watersoort en Swadloon een gras en insectsoort, ze hebben dus allebei een soort voordeel.
Skyla: Swanna, Hurricane!
Burgh: Swadloon doe je Leaf Storm!
Skyla: Bubblebeam, nu!
Burgh: Doe Strin.g Shot om ‘m te ontwijken!
Skyla: Doe Brave Bird!
Roxanne: Swadloon raakt al een beetje uitgeput.
Meowth: Ja, en het lijkt erop alsof Swanna nog bijna net zo is als toen hij uit zijn pokéball kwam.
Skyla: Hurricane, vooruit!
Burgh: Energy Ball, nu!
Burgh: Bereid je voor Swadloon! Neem contact op met de zon!
Skyla: Doe Brave Bird!
Burgh: Laat het los Swadloon! Doe Solarbeam!!!!!
*boem*
*rook*
Scheidsrechter: Swadloon is uitgeschakeld, Swanna wint! De overwinning is voor gymleader Skyla!
Burgh: Ik heb me te veel laten meeslepen.
Roxanne: Kop op Burgh, op een dag zul je vast wel van Skyla winnen.
Shane: Skyla, wanneer zullen we ons gevecht houden?
Skyla: Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel zin. Laat me eerst maar eens de Pokémon zien die je wilt gebruiken.
Shane: Kom eruit, alle 3!
*ze komen eruit*
Skyla: Deze zijn best goed, laten we ons gevecht morgen houden.
Shane: Te gek!


Burgh heeft wel niet van Skyla gewonnen, maar Shane heeft daardoor wel veel meer ideeën gekregen voor zijn gevecht met Skyla. Hoe zal dit gevecht eindigen? Dat lees je de volgende keer!

WORDT VERVOLGT…


GEGEVENS:


Shane's Team:

-Panpour Moves: Water G.un, Hyrdro Pump, Double Team, Tackle. (Gekregen in Professor Junipers Lab)
-Liepard Moves: Tackle, Night Slash, Assist, Iron Tail. (Gevangen op Route 1 (als een Purrloin))
-Pansage Moves: Bite, Dig, Solarbeam, Bulled Seed. (Gevangen in Striaton City)
-Musharna Moves: Psybeam, Hypnosis, Zen Headbutt, Psywave. (Gevangen in het Pokémoncenter van Striaton City (als een Munna))
-Whirlipede Moves: Rollout, Pursuit, Poison Tail, Bug Bite. (Gevangen in Pinwheel Forest (als een Venipede))
-Stunfisk Moves: Camouflage, ThunderShock, Mud Bomb, Scald. (Gevangen in Castelia City)

Unova Gymbadges: Trio Badge, Basic Badge, Insect Badge, Bolt Badge en Quake Badge.

Roxanne's Team:

-Graveler Moves: Rock Throw. (Hoënn Regio (als een Geodude))
-Onix Moves: Iron Tail, Dig. (Hoënn Regio)
-Nosepass Moves: Rock Tomb, Earthquake, Rock Slide. (Hoënn Regio)
-Swadloon Moves: Tackle, Strin.g Shot, Bug Bite, Razor Leaf. (Gevangen in Pinwheel Forest (als een Sewaddle))
-Frillish (Female) Moves: Protect, Water Pulse, Night Shade, Hex. (Gevangen in Castelia City)

Unova Gymbadges: Trio Badge, Basic Badge, Insect Badge, Bolt Badge, Quake Badge, Jet Badge en Freeze Badge.

Burgh's Team:

-Crustle Moves: X-Scissor, Dig, Protect, Rock Slide. (Unova Regio (als een Dwebble))
-Swadloon Moves: Leaf Storm, Strin.g Shot, Solarbeam, Energy Ball. (Unova Regio)
-Scolipede Moves: Poison Sting, Hyper Beam, Steamroller, Solarbeam (Unova Regio (als een Whirlipede))
-Basculin Blauw-Gestreept Moves: Water G.un, Bite, Aqua Tail. (Gevangen in Castelia City)
-Audino Moves: Heal Pulse, Thunderbolt, Flamethrower. (Gevangen op Route 4)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen