School was voorbij eindelijk. Ik heb vandaag echt helemaal niets gedaan op school. Ik moest steeds denken aan Louis. Ik pakte mijn peuken en wilde er een opsteken. Shit mijn moeder kwam, dan geen sigaret. "Mam? Hoe weet jij dat mijn fiets kapot is?" "Ginger ik wist niet dat je fiets kapot is maar ik moet je iets vertellen." "Oke mam ik kom er zo aan." Ik ging opzoek naar Louis. Naar 10 minuten zoeken vond ik heb eindelijk. Zijn mooie bruine haren glinsteren in het zonlicht. "Louis." Fluisterde ik. Op de een of andere manier hoorde hij me. Hij keek naar me en lachte. Ik liep naar hem toe. Het was heel even stil. Ik gaf hem een knuffel. "Ik hou dan je lieve Louis." Louis zei niets, zijn adem in mijn nek zei al genoeg. "Ik moet gaan. Bedankt dat je me vanmorgen naar school kon brengen." Ik hield zijn hand stevig vast. Bij iedere stap achteruit gingen we een stukje uit elkaar, op een gegeven moment liet hij los. Mijn moeder stond nog te wachten voor school. "Mam ik hou van Louis." Mijn moeder begreep dat wel. Ondanks al onze ruzies, was je voor mij de beste moeder. Mijn vader was al een lange tijd weg. Hij ging voor zijn werk altijd heel lang naar het buitenland. Hij ging altijd varen. "Mam wat wilde je net vertellen?" Vroeg ik rustig aan mijn moeder. "Je weet wel dat papa al een tijdje weg is." "Ja dat weet ik maar wat is er?" "Ongeveer 3 dagen geleden was er een zware storm op zee en..." De tranen sprongen in mijn ogen. "Is papa dood?" Vroeg ik met een trillende stem. "Het spijt me zo lieve Ginger" Zei mijn moeder. Ik heb de hele weg in de auto moeten huilen. Toen we thuis waren wilde ik maar één ding; Louis, Louis, Louis. "Mama ik ga naar Louis. Geen idee wanneer ik terug ben." "Is goed meisje, zorg goed voor jezelf." Ik wist niet meer wat ik moest doen. Ik pakte wat spullen en wat kleren, sigaretten en spullen. "Moet ik je naar Louis brengen?" Vroeg mijn moeder nog heel erg lief. Ik gooide de deur heel hard dicht. "Het spijt me mama.". Ik liep over het voetbalveld. De zon brandde op mijn hoofd. Louis was samen met zijn vrienden thuis aan het repeteren. Ik hoorde hun muziek. Ik wilde ze niet storen. Ik ging op schommel zitten. Toen er geen muziek meer was kwam Louis naar buiten. Blijkbaar hoorde hij me. Hij kwam naar me toe. "Gin wat is er meisje?" Ik moest steeds harder huilen. Dikke tranen over mijn wangen. Zwarte stralen van uitgelopen mascara liepen over mijn gezicht. Mijn benen konden het niet meer houden. Ik viel op de grond. "Mijn vader..." Ik kon niets meer zeggen. Louis pakte me stevig vast. Na 5 minuten kwam Liam naar buiten. Ik voelde dat Louis 'nee' schudde. Een kwartier later was ik weer een beetje rustig. Louis had nog steeds geen idee wat is aan de hand was. "Mijn vader is dood" Ik voelde dat Louis zijn hart harder ging kloppen. "Hij heeft een ongeluk gehad met de boot." "Je mag zo lang blijven als je wil Gin. Ik zal er altijd voor je zijn."

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen