Chapter 8
Not coming to Costa today, first day of work! So excited! xx Ik smste George nog vlak voordat ik uit mijn appartement vertrok, op weg naar de boekenwinkel. Ik had er zo'n zin in, ik had nooit gedacht dat ik deze baan zou krijgen. Ik heb geen idee waarom, maar het voelt als zo'n goede prestatie. Ik sloeg mijn jas strak om mijn lichaam toen een windvlaag me tegemoet kwam. Kleine druppels regen begonnen uit de lucht te vallen, wat veroorzaakte dat ik ging rennen. Ik was zo vergeetachtig en vergat zelfs een paraplu mee te nemen. Mijn stappen werden steviger en sneller zodra de regen op me neer kwam. Een klein belletje van de boekwinkel rinkelde zodra ik naar binnen stapte. Precies zoals die in Costa. Mr Thomas, de eigenaar van de boekwinkel keek op zodra ik dichter bij de toonbank kwam. ''Dear child! You're soaked right through! Go on into the kitchen and warm up before your shift starts!'' glimlachte hij. ''Thank you'' rilde ik, dankbaar dat hij zo aardig was. Ik maakte mijn weg door de kleine keuken. Er stond een kleine boekenplank en een stoel met 2 leuningen. Misschien was dit een plek waar hij zat als hij pauze had? Ik deed mijn jas uit en hing het samen met mijn sjaal op. Ik pakte een mok uit de kast voordat ik ging zitten in de 2 armiges stoel. Vlak nadat ik het op had, kwam Mr Thomas binnen. ''It's your shift! We have 3 customers in there right now'' hij knikte naar de deur waar door hij net naar binnen was gelopen. Ik grijnsde en stond op terwijl ik hem bedankte.
Terwijl ik in de warme kamer liep, waar overal boekenplanken stonden waardoor er een geur van nieuwe boeken in de lucht hing, liep mijn eerste klant mijn kant op. ''Hello, could I buy these two books please?'' vroeg ze beleefd. ''Of course!'' glimlachte ik, terwijl ik de boeken overnam en ze scande. ''That will be £22.56 then please''. De jonge vrouw haalde haar portomonnee uit haar tas en rommelde er wat in terwijl ik geduldig stond te wachten. ''I'm so sorry'' fluisterde ze, duidelijk beschaamd. Ze deed me denken aan mijzelf, toen ik de leeftijd van 16 had. Ik was altijd heel onhandig en zat altijd te prutsen met dingen als ik bij andere mensen in de buurt was, niet expres natuurlijk, maar het was toch beschamend. Mijn persoonlijkheid was altijd precies als die van haar. Mensen hoefden ook geen vrienden met me te worden om te weten hoe ik was. Ik was als een open boek, het soort type dat verlegen werd in de buurt van mensen, en praten of nieuwe vrienden maken haatte. Vanbinnen maakte het me af. En dat is precies hoe deze jonge vrouw is. Ze is dan wel zo rond de 21. Uiteindelijk had ze het geld bij elkaar gepakt en ik nam het aan. Ze bedankte me zodra ik haar de tas gaf met haar 2 boeken er in. En haastte zich de winkel uit.
De rest van de dag ging als een speer voorbij. Niet veel mensen kwamen binnen. Een vreemde klant was binnen gekomen om het nieuwe boek te kopen dat ik al zo lang heb willen lezen. The Beginners Goodbye door Anne Tyler. Het was erg eigenaardig. Een, wat het leek, nep diepe stem klonk door de boekhandel toen hij tegen me sprak met zijn capuchon nog op. Hij rook naar koffie.. wat het nog vreemder maakte. Hij wou zijn gezicht niet aan me laten zien en liet me het idee in mijn hoofd halen dat hij ons wou beroven. Maar toen hij naar de toonbank liep, kocht hij het boek, en haastte zich weer uit de winkel. Misschien was hij gewoon verlegen, of er was iets mis met zijn gezicht en was hij bang het te laten zien. Ik kom uit mijn stoel en loop naar achteren. ''Mr Thomas, my shift is over now but I can stay longer if you want?'' draaide ik me naar hem om, glimlachend naar de oude man die in de 2 armige stoel een boek aan het lezen was. ''No no no child. Your shift is over! You deserve a break! Go home and come back in two days, you have a shift every two days I forgot to tell you, unless I call you for extra help'' glimlachte hij naar me, en maakte een gebaar dat ik mag gaan. Ik glimlachte dankbaar naar hem en pakte mijn jas en sjaal en liep de straat op. Gelukkig was het gestopt met regenen.
__________________________________________________________________________________________________________
93 abo's nog 7 tot de 100! you guys are amazinggg!
Kudo voor nog een stukje?
Reageer (9)
Hallo George.
1 decennium geledenwooohooo de top (: maar jahh dat verdient dit verhaal (;
1 decennium geledensnel verder<33
Sneeeeeel verder !! I LOVE IT!
1 decennium geledenGo George Haha x
1 decennium geledenmwhuahah George. ^^ maar, dit is echt een heeeeeeeel goed verhaal! ;o en je schrijft super mooi! <3 wat ik nu al voor de zoveelste keer zeg enzo maarjaa.... (= Kudo! x
1 decennium geleden