#147.
Voor al wie niet meer wat er in de laatste deeltjes gebeurd is:
Chaya en Bill zijn terug van de persconferentie op valentijn. Zoals jullie vast wel nog kunnen herinneren heeft ze Bill de brief gegeven waarin ze hem eindelijk de waarheid vertelt en bekent dat ze ziek is. Ze houden de schijn op en alles gaat zoals Bill het gepland had, of toch gedeeltelijk. Bill zwijgt echter de hele autorit en als ze terug thuis zijn, zet hij Chaya af en gaat hij daarna alleen weg. Ik heb het vorige deeltje laten eindigen met een gemiste oproep, waarover jullie nu iets meer zullen te weten komen.
Laat ik er ook even op wijzen dat het nog altijd dezelfde nacht is, dus aan iedereen die vindt dat Bill snel terug moet komen: het is toch best logisch dat hij er even tussenuit wil en een nachtje niet thuis is of gewoon doelloos rondrijdt (of waar hij ook mag zijn of wat hij ook mag doen)? Ik heb nog geen plotse tijdsprong gemaakt hoor.
Verder wou ik ook nog even meedelen dat ik behoefte heb aan meer en nuttigere reacties. Vraag me niet waarom, maar waardering zou me goed doen. Met schaamte moet ik bekennen dat ik nog steeds niet verdergeschreven heb sinds weken terug. Toch wil ik dit verhaal niet opgeven, al wil dat zeggen dat het me nog een jaar kost voordat het af is.
Voordat ik ga: het gaat goed en slecht met me. Ik heb geleerd dat schrijven, Quizlet en TH niet langer mijn leven kan overheersen. Ik heb afstand genomen van mijn Bill in mijn verhaal en ben terug een beetje in de realiteit gaan leven. Maar dat wil daarom niet zeggen dat de realiteit zo optimaal is.
Anyhow, hopelijk weet ik nog steeds lezers te boeien en te fascineren, zo niet dan zal ik met zeer veel spijt het verhaal geforceerd en vervroegd eindigen en de epiloog er opgooien.
Ok, negeer mijn dramagedoe nu maar en ga maar lezen hoor (: Ik ben stiekem wel benieuwd of er nog gereageerd zal worden (+ ik krijg trouwens geen mailtjes meer van Q)..
<3
“Wat?” vroeg Tom ongeduldig toen ik mezelf liet neervallen op en het mobieltje uit mijn handen liet glijden op de grond. Ze zouden niet zomaar een bericht inspreken, dat was zeker. Ik durfde niet te luisteren. “Wat zegt hij?” “Het is Bill niet”, mompelde ik uit het lood geslagen. “Wie dan wel?” Hij hurkte zich voor me neer en nam mijn gezicht met beide handen vast zodat ik niet van hem kon wegkijken. “Het ziekenhuis.”
Zijn pupillen verwijdden zich en zijn handen vielen slapjes naar beneden zodat ze die van mij vergezelden op de koude vloer. “Die bloedtests”, mompelde hij. Ik was het eerlijk gezegd bijna vergeten dat ze mij nog iets zouden laten weten door de omstandigheden met Bill. “Het feit dat ze iets ingesproken hebben betekent niet veel goeds.” “Hoezo?” Tom begreep het niet. Er was zoveel in me dat hij helaas nooit volledig zou kunnen vatten. “Ik heb nog maar zelden hun oproep beantwoord, omdat een van jullie altijd in de buurt was op dat moment, maar ze hebben daarom nog nooit onmiddellijk een bericht ingesproken. Ik voel het, er is iets.”
Tom bleef roerloos voor me op de grond zitten met ogen die waterig leken te worden en een blik die totaal in zichzelf gekeerd leek. Het laatste wat ik wou was dat ik deze emotionaliteit bij hem zou veroorzaken. Dit was allemaal mijn schuld, ik was het probleem van al deze pijnlijke gevoelens. Ik wist ook niet zeker of ik het zou aankunnen om Tom te zien breken, niet nadat ik zijn wederhelft geestelijk al aan flarden gescheurd had. Tom’s tranen die zich in zijn ooghoek schuilhielden was iets wat ik niet hoorde te zien, of tegen beter weten in wilde negeren. Het was hard voor hem om telkens weer geconfronteerd te worden met de waarheid, haar gevolgen en de impact. Soms weigerde ik het zelf te geloven, maar de bewijzen werden telkens bevestigd in mijn lichaam.
Amper een paar tellen later leek hij de trance te doorbreken, snoof hij luid en knipperde hij een paar keer met zijn ogen. “Er zit niks anders op dan luisteren naar die voicemail.” Met mijn ogen wijd opengesperd keek ik vlak langs hem. “Nee.” Mijn stem was duidelijk. Hij maakte aanstalten om te protesteren. “Nee, Tom. Ik luister niet.” “Moet ik voor je luisteren?” Hij vroeg het voorzichtig en met ingehouden toon, want hij had ondertussen wel al gemerkt dat ik bij het geringste zou kunnen uitvliegen. Ondanks het feit dat zijn aanbod aanlokkelijk klonk, sloeg ik het af. Ik kroop recht en sleepte mezelf terug naar de sofa. Ik legde mijn mobieltje op het tafeltje en kroop toen terug onder het dekentje. Mijn lichaam was moe en uitgeput. Tom volgde me en ging naast me zitten om de grond. “Je zal toch ooit moeten luisteren. Als het dan toch iets belangrijks blijkt te zijn, dan is het beter dat je hen zo snel mogelijk terugbelt, toch?” Een zucht werd hoorbaar vanonder mijn deken. “Ik wil luisteren met Bill erbij, als hij nog wil natuurlijk. Als hij me überhaupt nog wil zien.”
Reageer (7)
Ik begrijp haar wel, maar ik zou toch ook al naar dat berichtje luisteren en Bill op de hoogte brengen als hij thuiskomt. Ik heb ook best wel medelijden met Tom, met hen allemaal eigenlijk.
1 decennium geledenEn ik vind je verhaal echt heel sterk opgebouwd en ik lees het dan ook heel graag, dus sorry als ik dat mss iets te weinig heb laten blijken.
Snel verder, alsjeblieft!
x
Arme Chaya. Maar ze moet wel luisteren naar het berichtje hoor ;o. Dadelijk bellen ze omdat er iets met Bill is..
1 decennium geledenHoewel ze dan Tom ook wel zouden bellen, I guess. Maar dadelijk is er iets ernstigs met haar, dat moet ze wel weten dan. En Bill moet ook terug komen hoor ):
En met waardering en nuttige reacties, wat bedoel je daar precies mee? Bedoel je ermee dat we moeten laten weten dat je goed schrijft of dat je verhaal goed is? Of is zo'n reactie als die ik geef ook goed? Just to be sure (:
Und, de overstap van dat wereldje naar de realiteit is best hard en moeilijk soms.. Ik heb die ook gemaakt (al een hele tijd geleden).. Maar dat gaat goed komen hoor! Je hoeft niet alles los te laten en je kunt nog steeds fan zijn en de muziek luisteren en erover schrijven, maar ondanks dat leef je wel in de realiteit. Je weet dat het fictief is . Maar als er ooit iets is, of je hebt iemand nodig die naar je luistert, dan staan mijn gb & pb altijd voor je open!
Ga je snel verder <3?
xxx