Chapter 1
Het kleine belletje boven de deur van de kleine Costa Coffee shop rinkelde zodra ik binnen stapte. De muren waren perzik van kleur en het meubilair in verschillende tinten bruin. De twee kleuren vulden elkaar goed aan. Ik liep naar de balie waar de jongen, zo rond mijn leeftijd, mij elke dag weer serveerde behalve op zaterdagen en zondagen. ''Usual?'' glimlacht hij naar me, zijn mondhoeken bereiken bijna de twee uiterste punten van zijn gezicht. ''Yes please'' glimlach ik terug, terwijl ik mijn portomonnee uit mijn tas haal, die vandaag overvol bleek te zijn. Ik gaf hem een briefje van 5 pond wanneer hij mij mijn Caffé Latte overhandigde. Mijn favoriet. Ik liep naar een tafel in de hoek bij het raam, met uitzicht op het rustige straatje. Mijn tas zette ik op de stoel naast me.
Ik deed mijn Uggs uit, die mijn dikke zachte sokken onthulden en plaatste mijn leren jack op de leuning van de stoel waar mijn tas lag, samen met mijn wollen bordeau rode sjaal. Aangezien het midden in de winter was en ijskoud. De laatste week bedekte een laagje sneeuw de straten van Bristol. Als het nog anderhalve week zou sneeuwen, zou het een perfecte witte kerst worden. Ik zucht als ik mijn boek uit mijn tas pak. ''Kill a Mockingbird''. Ik ben al op de helft van het boek en heb het pas gisteren gekocht. Ongeveer 6 planken in mijn kamer zijn gevuld met boeken, ik ben zeker een lezer. Mijn bladwijzer viel op mijn schoot en ik begon te lezen waar ik was gebleven. Ik glimlach bij de woorden die dansen over de pagina. Mijn lange van nature bruine haar viel over mijn schouders bij het vooroverleunen om comfortabeler te gaan zitten. Ik zonk in de stoel en liet mijn verbeelding op de loop. Mijn blauwe ogen nog steeds de woorden op de pagina volgend. ''Would you like another one?'' Ik sprong op, een keek omhoog. De jongen die mij altijd bediende, tenminste voor de laatste 3 maanden.
''Sorry, didn't mean to startle you'' grinnikt hij, mijn mok op pakkende. Na al die tijd heb ik nooit op zijn naam gelet. ''Er yeah please, I'll come to the till if you want-'' hij kapte me af en schudde zijn hoofd. ''Nah, this one will be on the house. You're a regular customer for me'' glimlacht hij en loopt weg met mijn lege mok. Terwijl ik wacht op hem met een verse kop Caffé Latte, ging ik terug naar de imaginaire wereld, maar hield in het oog wanneer de jongen terug kwam zodat ik niet weer zo geschrokken zal zijn. Hij kwam er al weer aan met een stomend hete mok in zijn handen. ''Here you go'' hij plaatste het op de tafel. ''I never caught your name, after all this time I've been serving you'' hij kijkt me vragend aan. ''Arianna'' ik steek mijn hand naar voren. ''George'' hij knikt en schudt mij hand. ''Nothing like a firm handshake'' knipoogt hij naar me, mijn hand loslatend en loopt terug naar de counter. Bedwelmd staar ik nog even naar hem tot mijn telefoon rinkelde. Where are you?! Need advice on something! - Luke x Ik giechel naar zijn sms en sms hem terug dat ik bij Costa Coffee ben. Mijn beste vriend Luke is de schattigste, liefste, zorgzaamste en meest homo persoon die je ooit zal ontmoeten. Hij is als een broer voor me. Ik heb nooit broers of zussen gehad, geen idee waarom, ik denk dat mijn vader en moeder het na mij niet meer aankonnen. ''Hey babe!'' Luke zwaait wild naar me en loopt door de coffee shop, het belletje rinkelde weer zodra hij door de deuropening stapte. ''Hey!'' ik glimlachte breed, mijn armen open zodat hij me een knuffel kon geven. Hij geeft me een kus op mijn wang en verplaatst mijn tas naar de vloer zodat hij kan zitten. ''Damn girl! Are you on a diet or something because you look even slimmer than the last time i saw you!'' maakt Luke duidelijk, wat me laat blozen. ''Been going to the gym a bit.. and running'' grijns ik met een beetje trots.
''Anyway, I need some advice.. This guy.. well. I say guy, but he looks more like a dog slash hippo if you know what I mean? Well.. he won't leave me alone, and you know how I hate turning people down or being horrible to them in any sort of way! So how can I tell him I'm not interested.. in a nice way?'' vraagt hij. Hij leunt achterover terwijl ik een beetje nadacht over de situatie. ''Tell him the truth'' zeg ik schouderophalend. Hij lift 1 wenkbrauw omhoog uit verwarring. ''Right, okay, say I was you, and you were the doggy hippo. This is what you should say, okay'' Ik ga recht zitten en plaats mijn hand op zijn knie en schraap mijn keel. ''Listen, I'm so sorry, but I'm not interested... i-I'' ik wil verder gaan maar giechel een beetje om mijn eigen gedachte. ''I'm straight'' ik begin hard te lachen terwijl Lukes gezicht doodserieus staat. ''That. Is. A. Brilliant. Idea!'' hij geeft me een zoen op mijn wang en staat op, en loopt snel het café uit. Ik schud mijn hoofd, hem nakijkend. Ik voelde me een beetje misselijk na 2 koppen koffie, ik pakte mijn jas, sjaal en tas van de stoel. George glimlachte naar me vanaf een paar meter afstand. ''Back again tomorrow?'' vraagt hij me. Ik loop in zijn richting. ''Yeah, got a few things to type up so my laptop will be in town.'' giechel ik. ''You?'' vraag ik. ''Nah, it's Saturday.. may pop in just for you though'' lacht hij breed. Een brede glimlach siert mijn lippen, voordat ik de deur open, Het belletje rinkelt weer en ik vertrek naar huis. Alles waar ik aan kon denken, was het waarschijnlijk weerzien van George morgen.
Reageer (15)
Leuheuk!
1 decennium geledenAleen je moet wat minder punten gebruiken en meer komma's, oja: wil je plzzz nederlands doen want anders snap ik het niet helemaal
xoxox
ps.Niet getreurt: *pampampam* *Trommel Geroffel*
Abootje erbij
Aboo, echt heel leuk !
1 decennium geledenABOOOO ! <3
1 decennium geledenzij en george.. leuk stel denk ik hihi <3
1 decennium geledenDIT IS ZO SCHATTIG! ik kan het al helemaal voor me zien echt heel leuk!
1 decennium geleden