Foto bij De 100e Hongerspelen - 99

Ian lag te woelen in zijn slaapzak, hij kon de slaap niet vatten. Telkens hij zijn ogen sloot zag hij dat mes Prescotts keel binnendringen. Het was afschuwelijk. Uiteindelijk kroop hij voorzichtig uit de slaapzak, in de hoop dat Vania niet zou wekken. Hij liep de grot uit en ging naast Selm bij het vuur zitten.
“Wat is er?”, vroeg Selm.
“Ik kan niet slapen”, zei Ian. “Elke keer weer, dat mes, Prescott…” Meer hoefde hij niet te zeggen, Selm begreep het.
“Vreselijk”, was dan ook het enige wat hij zei. Hij besefte dat Ian niet veel zou hebben aan loze woorden.

***


“Ten eerste nemen we haar gevangen”, Portia wees op Adriënne.
“Ah nee”, protesteerde Katniss meteen. “Geen sprake van. Adriënne heeft hier geen schuld aan.”
“Inderdaad”, viel Toista haar bij. “En ik zou nu trouwens ook wel eens willen weten wanneer onze tributen op de hoogte zijn gebracht.”
“De tributen van drie, vijf, zes, zeven, acht, negen en tien zijn bijeengeroepen na de privésessies”, zei Carsta. “Niemand werd verplicht om mee te doen. De beroeps weten van niets, al lijkt Odette iets door te hebben. We hebben echter geen idee aan wiens kant ze staat. Xandrijn, Rue, Ian en Vania werden op de hoogte gebracht vlak voor ze de arena in gingen.”
“Veel te laat”, gromde Katniss. “Ze hadden dus niet eens een keuze.”
“We waren er van overtuigd dat ze akkoord zouden gaan”, zei Inne kalm.
“En deden ze dat ook?”, vroeg Katniss scherp.
“Ze waren geschrokken, maar verder wel”, zei Portia.
“Nou goed, daar is niets meer aan te doen”, verzuchtte Peeta. “Wat zijn verder de plannen? Behalve Adriënne gevangen nemen?”
“We hebben haar nodig”, zei Amethyst. “Of ben je hier plots ook tegen, Peli?”
“Ik weet het niet”, zuchtte Peli. “Langs de ene kant vind ik niet dat we Adriënne kunnen dwingen, langs de andere kant weet ik niet hoe we het anders kunnen doen.”
“Wat is het plan dan?”, vroeg Adriënne zacht.
“Ah nee”, protesteerde Katniss. “Adriënne, je moet je niet zo laten doen. Ik sta niet toe dat ze jou iets aandoen.”

Reageer (6)

  • MayCuteAngel

    Ai. Zielig voor Adri (ik skip die e maar ff gwn) dat ze haar niet vertrouwen.. Maaruh, ik ga ff geen reacties meer plaatsen, dit remt me sow af xD

    xxxYup,StillLuvYa

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    ze gaan adriënne ook met geen haar aanraken (N)
    snel verder

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ik ben er van overtuigd dat Adriënne zal doen wat ze kan om hen te helpen!
    behalve haar vader vermoorden misschien, hoewel het handig zou zijn.

    snel verder

    1 decennium geleden
  • xKimberley24

    Verderrrr(H)

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Adriënne is goed, die gaat echt niet voor de bad side.

    Toch?

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen