Ja, ik ben iets later dan normaal, was gisteren te ziek om een deeltje te plaatsen

Langzaamaan stroomde het dorpsplein weer vol. Angstig keken de dorpelingen naar de brandstapel die naast het podium was gebouwd. Wie zou er deze keer sterven? Weer een onschuldige of eindelijk toch een weerwolf? Burgemeester Scientia beklom het podium.
"Ik ben zeer ontevreden", zei ze. "Behoorlijk wat burgers hebben het vandaag verzuimd te stemmen. Toch zullen we tot een veroordeling over moeten gaan." De burgers keken elkaar ongemakkelijk aan. "Besef goed dat wie niet gestemd heeft even verantwoordelijk is als de anderen mocht er vandaag weer een burger sterven, aangezien zij dat met hun stem hadden kunnen tegenhouden." Scientia keek iedereen streng aan. "Maar goed, voor we tot de veroordeling overgaan, is iedereen aanwezig?" De dorpelingen keken om zich heen.
"Mortician is er niet", merkte iemand op. Net op dat moment kwam ze moeizaam aangestrompeld. Ze was duidelijk zwaar gewond. Een paar dorpelingen schoten toe om te helpen.
"Ben gevallen", fluisterde ze. "Bos. Beest." Ze zonk in elkaar. Een dokter werd er bij geroepen, maar het was al te laat. Ze had te veel bloed verloren.
"Nou goed", zei Scientia ongemakkelijk. "Ik, euh, we moeten iemand veroordelen. Ja." Net als vele anderen was ze behoorlijk aangedaan door de plotse dood van Mortician. "Vandaag is er gestemd op... Cresseyde."
"Nee!", schreeuwde iemand. Het was Moonly. "Nee, alsjeblieft niet, kies iemand anders, neem mij, niet haar!" Enkele dorpelingen hielden haar tegen, terwijl Cresseyde naar het podium liep.
"Heb je nog iets te zeggen voor je sterft?", vroeg Scientia.
"De wolven zullen winnen!", schreeuwde Cresseyde tot ieders verbazing. Meteen stormden een paar mensen het podium op en brachten haar naar de brandstapel. Cresseyde werd stevig vastgebonden, het vuur werd aangestoken. Moonly rukte zich los en rende naar haar toe, de brandstapel op. Ze sloeg haar armen stevig om Cresseyde heen. Samen gingen ze op in de vlammen.

Deelnemerslijst:
30seconds Vermoord door wolven, burger
AkatsukiXxX
Alaric/Bennett/Klaroline
Alcyone
Buttzville/Sandrapoep Gediskwalificeerd
Cresseyde Veroordeeld, weerwolf
Damnn/Kittje
Dayxdreamer
Eef95
Europe/Arriver Verontschuldigd: doet deze ronde niet mee, kan ook niet gedood worden
Gubleraholic Veroordeeld, dorpsoudste
Histoire
ilseh95
JFien
Kermit
Louriox
Moonly Gestorven uit liefdesverdriet voor Cresseyde, burger
Mortician/Lenah Gediskwalificeerd, burger
Nachtkat Veroordeeld, onschuldig burger
Patholoog Verontschuldigd: doet deze ronde niet mee, kan ook niet gedood worden
RatzLove
roaar
Vasilisa
Vollmer/Scientia
xKimberley24


Weerwolven: Jullie kiezen samen ook één slachtoffer voor deze nacht.
Ziener: vraag de identiteit van één deelnemer op
Beschermengel: kies 3 personen uit om te beschermen deze nacht
Cupido: Kies twee geliefden
Slet: Kies een deelnemer bij wie je de nacht doorbrengt
Heksen: bepaal of je een van je drankjes zal gebruiken
Advocaat: kies 2 personen die je beschermt de komende dag
Zet alles in een PB naar mij met onderwerp ‘WvW’
Deadline: zaterdag 6 oktober, 18u00


Verandering van username doorgeven!
Wie een pb moet sturen en dit niet doet krijgt strafpunten!

Reageer (8)

  • ilseh95

    @AkatsukiXxX, je stemde op Mortician terwijl het 2-2 stond tussen Mortician en Moonly. Je gaat met de stroom mee, dus had je net zo goed voor moonly kunnen kiezen, toch koos je voor Mortician. Ik zie dat als een mogelijke beschermactie... En verder vind ik het ook verdacht dat je net als Histoire op Kittje stemde voor burgermeester, terwijl cresseyde haar juist dood wilde.

    1 decennium geleden
  • TrickyPossum

    @moonly was jij in die andere wvW ook niet al een weerwolf die dood is met liefdesverdriet??

    en lol hoe heb ik moonly beschermd?? om eerlijk te zijn stem ik gewoon op wie anderen al hebben gestemd xD ik ben niet zo iemand die een teorie kan maken ;_;

    1 decennium geleden
  • ilseh95

    Hmm, ik heb nog eens goed naar mijn lijstje gekeken en er zijn me nog wat dingen opgevallen. Aangezien ik gelijk had over Cresseyde (en waarschijnlijk dus ook over Histoire), wil ik mijn andere theorieën hier ook met de rest delen. (nogmaals alvast sorry voor iedereen die ik onschuldig aanwijs als weerwolf)

    1. in eerste instantie dacht ik dat Kittje onschuldig was, aangezien Cresseyde op haar stemde tijdens de eerste ochtend, maar daar ga ik nu over twijfelen. Cresseyde stemde op Kittje op een moment dat het al zeker was dat Nachtkat gelynched zou worden. Het zou een heel erg slimme zet van Cresseyde zijn om op een mede-weerwolf te stemmen, omdat die dan onschuldig lijkt als Cresseyde ontdekt zou worden. Dat is één reden om Kittje te verdenken. Een andere reden daarvoor is dat Histoire (die ik dus ook als weerwolf zie) Kittje juist als burgemeester wilde. Ik vind het vreemd dat de ene weerwolf Kittje juist dood wil hebben, terwijl de andere haar juist als burgemeester wil. Dus ik denk dat Kittje toch een weerwolf is.

    2. Het was me al opgevallen dat Cresseyde Moonly had beschermd (door op een ander te stemmen) tijdens de stemming van de tweede ochtend. Dit was dus omdat Moonly de geliefde van Cresseyde was en Cresseyde wilde natuurlijk nog niet dood als weerwolf, dus moest ze Moonly wel beschermen. Maar er was nog iemand anders die Moonly toen beschermde, namelijk AkatsukiXxX. Dit kan toeval zijn, maar het kan ook zijn dat Cresseyde aan haar mede-weerwolven heeft gevraagd om Moonly te beschermen omdat zij anders ook dood zou gaan. Verder heeft AkatsukiXxX ook op Kittje gestemd voor burgemeester, net als Histoire. Die twee dingen maken haar voor AkatsukiXxX voor mij verdacht.

    3. Ten slotte vind ik ook Vasilisa verdacht. Zij stemde op Kittje toen het al duidelijk was dat dat Gubleraholic gelynched zou worden. Ze stemde toen op Kittje met de reden dat 'weerwolven meestal even wachten en dan met de stroom mee stemmen'. Zelf wacht ze ook heel even en gaat dan expres niet met de stroom mee. Ik denk dat ze juist expres zegt dat weerwolven wachten en dan met de stroom mee gaan, zodat mensen haar zelf niet gaan verdenken (omdat ze dus juist niet met de stroom meegaat). Ik moet toegeven dat ik deze theorie van mij wat zwak vind, omdat ze op Kittje stemde toen die nog helemaal niet verdacht was en het is niet echt slim om een mede-weerwolf in de spotlight te zetten als die er niet al in staat, omdat Kittje daardoor juist verdacht kan worden, maar goed. Ze kan het ook gewoonj gedacht hebben dat ze haar theorie wil delen, net als ik. Ik vind deze theorie dus niet zo sterk als mijn andere, maar ik hou Vasilisa toch wel in de gaten.

    Het is aan jullie on te bepalen in hoeverre jullie het met mij eens zijn, ik wil dit gewoon kwijt omdat ik bang ben dat ik zo meteen vermoord word omdat ik het juist had over Cresseyde en waarschijnlijk ook over Histoire. Ik ben bang dat de weerwolven me willen vermoorden omdat ze misschien denken dat ik de ziener ben, omdat ik het juist had over Cresseyde (en mogelijk dus ook over Histoire). Als ze me nu vermoorden, dan weten jullie ten minste hoe ik erover denk (al zou het wel heel dom van ze zijn zijn om me nu te vermoorden, als ik gelijk heb over wat ik zeg, want daarmee geven ze me alleen maar gelijk :p)

    EDIT: SJEEZ, wat een bericht is dit geworden!!!

    1 decennium geleden
  • ilseh95

    @JFien, in de rollenomschrijving stond dat er 4 weerwolven waren, maar er is ook een speciale gebeurtenis waarbij het slachtoffer van de weerwolven niet dood gaat, maar ook weerwolf wordt. Ik denk niet dat dit al gebeurd is, maar het kunnen dus 5 weerwolven worden. (gelukkig is de eerste dood :D)

    BTW, sorry Moonly, dit had ik niet zien aankomen (al was het me wel al opgevallen dat Cresseyde jou (ik dacht op de tweede ochtend) tijdens de stemming beschermde xD)

    1 decennium geleden
  • JamesPotter

    :( nu ben ik ook doodXD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen