Opnieuw kwam het dorp bij elkaar. Opnieuw zou iemand veroordeeld worden. Schuldig? Onschuldig? Ze zouden het pas weten als hij of zij niet meer te redden was.
Toen Scientia, de burgemeester, het podium op kwam werd het meteen stil.
"Is iedereen aanwezig?" Er klonk een instemmend gemompel. "Goed dan", zuchtte Scientia. "Jullie hebben gediscussieerd, gestemd, geoordeeld. Ik hoop van harte dat we de juiste persoon hebben gekozen. De veroordeelde vandaag is..." Scientia haalde diep adem. "Gubleraholic."
In de massa voor het podium slaakte Gubleraholic een geschrokken kreet. Iedereen week opzij om haar door te laten. Langzaam liep ze naar het podium. Ze keek recht voor zich uit, wilde niemand rechtstreeks aankijken. Bij het podium aangekomen klom ze heel moeizaam het trapje op, Scientia schoot haar te hulp.
"Bedankt", zuchtte Gubleraholic.
"Nou, euh, graag gedaan, geloof ik", zei Scientia ongemakkelijk.
"Ach. Ik heb geen zin om te sterven, maar het is misschien beter zo. Ik ben al oud, aan mij is niet veel verloren. Alleen jammer dat we geen weerwolf hebben gekozen." Scientia reageerde niet, wat moest ze ook zeggen? "Nou", ging Gubleraholic verder. "Veel sterkte nog om die vloek te verbreken. Help je me even die stapel op?" Wat beduusd knikte Scientia dan ook. Gubleraholic werd vastgebonden, kreeg een verdovend drankje en de brandstapel werd aangestoken. De dorpelingen keken ongemakkelijk toe, ze wisten dat ze een onschuldige hadden gekozen. Toen het lichaam van Gubleraholic volledig verdwenen was, verscheen het woord in de vlammen: Dorpsoudste.


Deelnemerslijst:
30seconds
AkatsukiXxX
Alaric/Bennett
Alcyone
Buttzville/Sandrapoep Gediskwalificeerd
Cresseyde
Damnn/Kittje
Dayxdreamer
Eef95
Europe/Arriver
Gubleraholic Veroordeeld, dorpsoudste
Histoire
ilseh95
JFien
Kermit
Louriox
Moonly
Mortician
Nachtkat Veroordeeld, onschuldig burger
Patholoog
RatzLove
roaar
Vasilisa
Vollmer/Scientia
xKimberley24


Weerwolven: Jullie kiezen samen ook één slachtoffer voor deze nacht.
Ziener: vraag de identiteit van één deelnemer op
Beschermengel: kies 4 personen uit om te beschermen deze nacht
Cupido: Kies twee geliefden
Slet: Kies een deelnemer bij wie je de nacht doorbrengt
Heksen: bepaal of je een van je drankjes zal gebruiken
Advocaat: kies 2 personen die je beschermt de komende dag
Zet alles in een PB naar mij met onderwerp ‘WvW’
Deadline: zaterdag 22 september, 18u00


Verandering van username doorgeven!
Wie een pb moet sturen en dit niet doet krijgt strafpunten!


Mensen, het is niet omdat je één strafpunt hebt dat je niet meer mag meedoen. Die strafpunten is om te voorkomen dat mensen constant niet reageren, het is bedoeld als stimulans! Ik begrijp heus wel dat je eens met andere dingen aan je hoofd zit en dit vergeet, maar als dat eenmalig is lig je nog niet uit het spel! Zie een strafpunt dan ook niet als echte 'straf' maar als een waarschuwing om het niet meer te vergeten.
Om nog een extra stimulans te geven voeg ik deze regel toe: vanaf nu kan je strafpunten verliezen door actief mee te doen.

Reageer (8)

  • Gubleraholic

    Nouuuuuuu, ik zei het je toch dat ik geen weerwolf ben, maar goed. Vaarwel iedereen en succes om die weerwolven te pakken.

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    okexd

    1 decennium geleden
  • katl1

    @Kittje: er zijn er al twee gekozen, en die blijven inderdaad bij elkaar, maar ik wil twee koppels geliefden (dus vier in totaal) en dus moeten er nu nog twee gekozen worden. (normaal had dat 1e en 2e nacht moeten gebeuren, maar 1e nacht is niemand gekozen)

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    Vraagje, waarom heeft cupido nog steeds geen geliefden gekozen?
    en als hij/zij al had gekozen, moeten die 2 niet de hele tijd bij elkaar blijven?

    1 decennium geleden
  • katl1

    Oeps, beetje in de war vandaag xD
    Sorry, ik pas hem even aan

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen