Foto bij ``113``

SUPRISE!!

(vertaling wat Alex zegt: loquitur Dei gratia, somnus = hij spreekt met de gratie van god, slaap)

Snel stap ik uit de impala en loop naar Dean. Ik help hem uit de auto en we lopen naar binnen. Zo te zien zijn bobby en Sam al naar bed. Zo stil we kunnen breng ik Dean naar de badkamer. ‘heb je hulp nodig?’ fluister ik. Hij schudt zijn hoofd en ik loop weg. Snel pak ik een shirt waar ik in zou kunnen slapen en kleed me om. Dean komt binnen en gaat met een kreun van pijn zitten. Even kijk ik op en hij gaat op het bed liggen. ‘over 10 minuten ben je van me af’ zegt hij. ‘maar ik heb nog 10 minuten en die wil ik gebruiken’ ik verstijf als Dean klaar is. Hij wenkt me en ik loop op hem af. Hij trekt me op het bed. ‘vertel me wat je met die man deed, die succubi. En lieg niet’ als verstijft blijf ik liggen. ‘het heet een incubus’ verbeter ik Dean. Ik probeer tijd te rekken. Mijn hart raast door mijn lichaam. Waarom wilde hij dat nu weten? De seconden tikken weg. Dean pakt mijn arm beet en laat me naar hem kijken. ‘vertel het me’ snel trek ik me los en loop van het bed weg. ‘ik heb hem vermoord, dat heb ik toch al gezegd’ Dean wil omhoog komen maar kreunt dan. De pijn in zijn zij maakt het onmogelijk om nu van het bed af te komen. Snel kijk ik op de klok. Nog 5 minuten. ‘hoe heb je hem vermoord?’ ik bijt op mijn lip. Het boek dat net uit mijn tas steekt brengt me op een idee. Ik trek hem uit mijn tas en blader het door. ‘ik had iets gelezen, misschien heeft het daarmee te maken’ 3 minuten. Als ik op de bladzijde ben die ik zocht lees ik hem even door. Ik draai me om naar mijn tas en zoek iets. Als ik het kleine mesje heb gevonden prik ik mijn wijsvinger open. Ik duw hem op mijn keel en begin er een teken op te verven. Dean kijkt er verbaast naar. De klok slaat 12. ‘slaap’ Dean schudt zijn hoofd en wilt weer omhoog komen. Ik schud mijn hoofd en kijk naar het boek. ‘loquitur Dei gratia, somnus!’ een harde bonk doet me op kijken. Dean is van het bed gevallen. Opgelucht haal ik adem. Het had gewerkt. Ik druk mijn lippen op het boek en leg het weg. Ik had voor het eerst zins tijden een spreuk gebruikt. Dit keer was het om Dean de kus te laten vergeten en in slaap te laten vallen. Met veel moeite leg ik hem in bed. Als ik in de badkamer sta veeg ik snel het bloed van mijn keel. Zachtjes loop ik naar de kamer waar Sam zou slapen. ‘Sam ben je wakker?’ ik open de deur en zie Sam liggen. Hij kijkt me slaperig aan. ‘wat is er Alex?’ ik ga naast hem zitten en leg mijn hoofd in mijn handen. ‘ik ben gewoon in de war, mag ik misschien bij jou liggen?’ Sam schuift op en houd het deken omhoog. Ik ga gelijk naast hem liggen. Hij doet zijn arm om me heen en we vallen snel in slaap.

Reageer (2)

  • crazycatlady

    love it(: jammer van dean): maar kan niet wachten tot je verder gaat:D

    1 decennium geleden
  • Deetje1991

    like it :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen