Foto bij De 100e Hongerspelen - 90

Katniss en Peeta zaten met een dilemma. Zouden ze zich vanavond weer opsplitsen om Vania en Ian nog in het oog te kunnen houden? Maar ze wilden allebei zo graag weten wat er aan de hand was, helemaal nu ze zeker wisten dat het iets ernstigs was. Toista vragen om op Vania en Ian te letten was ook geen optie, Johanna had gevraagd of hij die avond ook kon komen.
Haymitch kwam binnen.
“Ik hoorde dat jullie vanavond een afspraak hebben?”
“Oh, Haymitch, zou jij zolang een oogje op Vania en Ian kunnen houden?”, vroeg Katniss meteen.
“Nee, want ik kom vanavond ook. En ja, ik weet al een deel, maar niet alles, dus lijkt het me geen goed idee als ik het jullie vertel.”
“Wat moeten we dan doen? We moeten hen toch in het oog houden?”
“Effie zal daarvoor zorgen, ze laat het weten als er iets speciaals gebeurd”, zei Haymitch. Katniss en Peeta staarden elkaar verbaasd aan. “Ja, Effie”, zei Haymitch. “Jullie weten best dat ze veranderd is sinds jullie tributen waren. En ja, ze weet ook een aantal zaken, maar ook niet genoeg om jullie in te lichten.”
“Goed dan”, zuchtte Peeta. “Het ziet er naar uit dat we geen keuze hebben.”

***


“Is er nog verandering?”, Odette kwam terug met de bladeren.
“Nee”, zuchtte Jillana. Odette legde haar hand op Adans hoofd. “Koorts”, mompelde ze. “Parel, heb jij toevallig ook koortsremmers gevonden?”
“Ja, ik haal ze even.”
“Goed. En kan je iets van bouillon ofzo maken? Hij moet iets hebben om te eten en drinken als hij wakker wordt, iets dat makkelijk binnen gaat.”
“Ik eet dan altijd banaan”, zei Tim.
“Hebben we dat?”
“Ik geloof het wel.”
“Zoek dat dan ook maar.” Parel en Tim gingen op zoek. Odette nam het water en spoelde de wonde zo goed ze kon. “Jillana, kan je een reep van dat doek scheuren? Dat mes moet eruit, maar we moeten zorgen dat hij zo weinig mogelijk bloed verliest.”

Reageer (6)

  • Artgirlrb

    ik lees nog verder!! goed verhaal!! :)

    1 decennium geleden
  • wildheart

    idd, ze is goed in dat ge-dokter...

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    ze doe er werk goe xD

    1 decennium geleden
  • Eef95

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    snel verder!(A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen