Foto bij 39.

Veel lees plezier!
X.

De volgende ochtend werd ik wakker door Alice die zei ‘Rose, Rose! U moet opschieten! U moet zo naar Mevrouw Ganger!’ toen ze dat zei veerde ik op zodat ik recht op in bed zat. ‘Hoe laat is het?’ ‘9 uur Rose’ ‘Bedankt Alice’ ik stapte uit bed, ging douchen, trok wat leuks uit de kast en ging toen naar beneden om te ontbijten. Na het ontbijt pakte ik nog snel wat spulletjes. Melde aan mijn ouders dat ik weg ging naar Hermione. ‘Alice!’ ‘Ja Rose?’ ‘Kom we gaan. Naar het Pandhouse alsjeblieft’ ‘Maar natuurlijk Rose’ ik pakte haar hand, ik voelde hoe de lucht uit mijn longen werd geperst en zag alles draaien en stond midden in de woonkamer van ons Pandhouse. Ik liep samen met Alice naar de lift drukte op een paar knopjes en kwamen uit in onze garage. ‘Morgen Jason!’ zei ik. Jason was onze chauffeur. Hij was lang gespierd en had bruin haar met chocolade kleurige ogen. ‘Morgen Rose, lang niet gezien’ zei hij terwijl hij naar me toe kwam lopen. ‘Ja inderdaad, maar ik wil graag met de VW Tourareg naar dit adres’ en ik gaf hem het adres van Hermione. ‘Maar natuurlijk’ en hij liep richting de auto’s en kwam niet veel later terug met de auto. Hij stapte uit en maakte de deur voor me open, ik stapte in met Alice die achter me liep. ‘Fijne 1e kerst dag gehad Jason?’ vroeg ik hem toen hij weer achter het stuur zat. ‘Ja heel erg leuk, nog bedankt voor de bonbons en het nieuwe pak’ ‘Was het de juiste maat?’ ‘Jazeker. Wat gaan we vandaag doen als ik zo vrij mag zijn?’ ‘We gaan eerst een vriendin ophalen en dan gaan we overleggen wat we gaan doen’ antwoordde ik. ‘Hoe is het op Hogwarts?’ ‘Geweldig!’ ‘Heb je ook vrienden? En in welke afdeling zit je?’ ‘Ik zit bij Slytherin en Gryffindor’ ‘In 2 afdelingen?’ onderbrak hij me verbaasd. ‘Ja, de Sorting Hat kon niet kiezen. Ik ben de 1e bij wie dit gebeurd. Mijn vrienden bij Slytherin zijn Draco Malfoy, Sylvanna Bright, Blaise Zabini en Sam Right. Bij Gryffindor Ron Weasley, Hermione Ganger, waar we nu naar toe gaan, en Harry Potter mijn broertje’ ‘Ik kan nog steeds niet geloven dat je een Potter bent in plaats van Queen’ ik heb liever Queen als achternaam hoor. Ik hoef helemaal niet die publiciteit die Harry heeft, sterker nog ze weten niet eens dat ik echt besta!’ ‘Dan heb je geluk, we zijn er bijna’ ‘Dat was snel’ Jason grinnikte. Na 10 minuten reden we de juiste straat in. Jason stapte uit om de deur open te doen.

Reageer (2)

  • Dae

    Zo iets wil ik ook op mijn mobiel dan sta ik namelijk niet 20 min. voor de schoolbel op xD

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    leuk,snel verder please!(A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen