Foto bij Ommekeer - 173

“Goed dan”, bromde de admiraal.
“Als het tegen uw zin is hoeft u het maar te zeggen hoor, admiraal. Ik zal mijn vader met plezier vragen iemand anders om deze missie te zetten”, Keylina kwam binnen.
“Nee, nee, dat is niet nodig”, stamelde de admiraal geschrokken. “Ik, ik zal zorgen dat iedereen klaar staat.”
“Uitstekend, ik laat u nog weten wanneer u vertrekt.”
“Natuurlijk, prinses, dank u.” De admiraal maakte een buiging en haastte zich naar buiten.
“Ongelooflijk hoeveel indruk je kunt maken”, grinnikte ik zacht.
“Ach, ze zijn gewoon doodsbang voor mijn vader, en daar profiteer ik van. Bovendien, vergeet niet dat ik vroeger zo was, voor ik jou kende. Het is er in gedrild.”
“Ik haat hem”, gromde ik.

Drie weken later vertrokken alle vuurnatiesoldaten vroeg in de ochtend. De vuurheer had nog een paar brieven gestuurd met de vraag of we zeker waren, maar zelfs de admiraal durfde niet het advies te geven toch een aantal soldaten in de stam te houden. Slechts vijf zwaar gewonde soldaten waren er nog. Ik riep een aantal bedienden van het paleis.
“Jij, haal Diana, Thomatio en Katara even”, zei ik tegen één van hen. “En jij, laat alle anderen weten dat jullie een paar dagen vrijaf hebben, tot de vuurnatie terug is.” Ze keken me ongelovig aan.
“Vrijaf?”, stamelde een van hen. “Mogen, mogen we naar huis?”
“Ja”, glimlachte ik.
“Voor die paar dagen kunnen Lizzie en ik het wel regelen”, viel Keylina me bij. De bedienden leken nu nog meer onder de indruk. Een vriendelijke vuurnatieprinses was iets dat ze niet kenden.
“Vooruit, maak dat jullie wegkomen”, zei ik lachend. “De klok tikt hoor. Eens de soldaten terugzijn moeten jullie hier ook weer zijn, ze mogen niet merken dat jullie weg zijn geweest.”
“Wa-wa-wanneer komen de soldaten dan terug?”
“Dat weten we niet, het hangt er van af hoe lang hun missie duurt”, zei Keylina kalm. “Maar wees gerust, als ze eraan komen zullen jullie het weten.” De bedienden keken elkaar aan en haastten zich het paleis uit, behalve degene die opdracht gekregen had eerst de anderen te waarschuwen.

Reageer (5)

  • Gisborne

    Haha, lol, die soldaten xD
    Snelverder! <33333333

    1 decennium geleden
  • Altaria

    Geweldig! snel verder??

    1 decennium geleden
  • Aelin98

    mooi! ja, nog slecht een paar dagen

    1 decennium geleden
  • Eef95

    :D Leuk ze krijgen vakantie! (net als die van mij bijna gedaan is *zucht*)

    1 decennium geleden
  • Catmint

    Hihihihi, nice stukje!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen