Foto bij 04.

Sophie

Toen ook eindelijk de laatste les van de dag geëindigd was, liep ik samen met Jai en Luke de school uit. De eerste dag had ik overleefd en daar was ik heel blij mee. Met hulp van natuurlijk Luke en Jai. Anders wist ik zeker dat die Jordy nog meer rotopmerkingen naar me toe had geschreeuwd. Dat had hij deze dag sowieso gedaan, maar ze waren meer voor Luke en Jai dan voor mij bedoeld. Gelukkig woonden Jai en Luke dicht bij mij, waardoor ik niet elke dag alleen heen en terug hoefde te lopen. "Mag ik wat vragen?" Vroeg ik toen we richting huis liepen. Jai en Luke keken allebei tegelijk mijn richting op. "Natuurlijk." Knikte Luke. Ik keek ze even een voor een aan en besefte dat ik hier naast twee gigantische knappe jongens liep. Ja, ze waren echt heel knap. Natuurlijk was me dat al wel opgevallen maar nu ik er beter op ging letten was het zo duidelijk. "Het lijkt wel alsof Jordy het op jullie gemunt heeft, klopt dat? Hij blijft maar bezig." Jai en Luke keken elkaar even aan. "Ja, dat klopt." Zei Jai toen. "Maar waarom?" Vroeg ik. "We hebben het hem wel eens gevraagd maar hij had er nooit echt een zinnige reden voor. We hebben wel een idee waarom en eigenlijk weten we bijna zeker dat hij ons daarom een soort van haat." Zei Luke toen. "En wat is dat idee?" Lachend keek ik ze aan. "Het is moeilijk uit te leggen, maar we kunnen het je laten zien als je dat goed vind?" Jai en Luke keken me vragend aan. "Jullie bedoelen dat ik nu met jullie meega naar huis?" Vroeg ik. Ze knikten alle twee en ik haalde mijn schouders op. Waarom ook niet? Mijn moeder was waarschijnlijk toch nog niet thuis van haar werk en ik had ook geen zin in mijn berg huiswerk dat op me zat te wachten, deze eerste dag al. "Oké, ik ga mee." Glimlachte ik en gewillig liep ik met ze mee, nieuwsgierig wat de reden van het gepest zou zijn.

"Hai mam!" Riep Jai toen we hun huis binnenliepen. "Hai schatten, hoe was school?" Hoorde ik een vrouwenstem roepen. "Saai, zoals altijd." We liepen de keuken binnen waar een vrouw aan de keukentafel zat. Dat moest dus hun moeder zijn. Toen ze mij in het oog kreeg, stond ze op. "Hey, jou ken ik nog niet. Ik ben Gina, de moeder van Jai en Luke." Stelde ze zich voor. "Ik ben Sophie, ik kom uit Engeland maar ben vandaag nieuw op school." Zei ik. "Nou, leuk je te ontmoeten Sophie." Gina glimlachte en ik glimlachte terug. Ondertussen pakte Luke drie glazen uit het keukenkastje, een fles cola en wenkte ons daarna mee te komen. "We gaan even achter de computer mam." Zei Luke nog terwijl hij de keuken al uit was gelopen. "Ja hoor." Ze haalde even lachend haar schouders op naar mij en grijnzend liep ik achter de twee jongens aan. Ik mocht Gina wel. Ze leek me superaardig. Toen we de woonkamer binnenliepen startte Jai meteen de laptop op. "Cola?" Vroeg Luke ondertussen terwijl hij gebaarde dat ik op de bank mocht gaan zitten. Ik knikte en meteen hield Luke me een glas voor. Ik pakte het glas van hem aan waardoor ik per ongeluk zijn vingers even aanraakte. Ik wendde m'n ogen snel een andere kant op terwijl Luke mijn glas inschonk. Kon je op de eerste dag dat je iemand kende, al gevoelens voor diegene krijgen? Want als dat kon, vreesde ik dat het mij inderdaad was overkomen. Ik zuchtte en liet die gedachte waaien. We zouden gewoon vrienden blijven, niet meer en niet minder. Verliefd zijn, gaf alleen maar problemen die ik er nu niet echt bij kon gebruiken. "Ja, ik heb het. Hier." Jai schoof de laptop mijn richting op en nieuwsgierig keek ik naar het scherm. Een youtube filmpje. Spannend. Awkward train situations #2 heette het om precies te zijn. Het filmpje begon en langzaam besefte ik dat Luke en Jai er zelf in meededen. Verbaasd keek ik ze aan. "Verder kijken, ik wil eerst je mening weten. Wat je van het filmpje vindt." Zei Luke. "Oh, oké." Ik richtte mijn ogen weer op het scherm en ontdekte toen dat ook James in het filmpje zat. Geboeid volgde ik het en af en toe kon ik het niet laten om te lachen. Nou ja, af en toe was nog te zacht uitgedrukt. Ze hadden echt humor. "En?" Vroeg Jai toen het afgelopen was. "Geweldig, jullie hebben echt humor." Lachte ik. "Meen je dat?" Vroeg Luke. Verontwaardigd keek ik hem aan. "Natuurlijk, anders zou ik het echt niet zeggen. Hebben jullie nog meer van zulke filmpjes?" Jai en Luke begonnen ook te lachen en knikten toen. Het leek wel alsof ze opgelucht waren dat ik het grappig vond. En opeens viel het kwartje. "Daarom mag Jordy jullie niet. Hij had het vanmorgen ook al over kinderachtige filmpjes. Dit is de reden of niet?" Luke en Jai knikten. "Ja, in die richting denken wij ook. Maar wij denken dat het ook nog met iets anders te maken heeft." Zei Luke toen. "Wat dan?" Vroeg ik. "Heb je gelet op het aantal kijkers?" Vroeg Jai toen. Ik schudde mijn hoofd en keek weer naar het scherm. 1,5 miljoen. Ik zette grote ogen op. "1,5 miljoen kijkers." Jai en Luke knikten. Opeens stond Luke op. "Kom eens mee." Ik keek Jai even vragend aan maar ook hij haalde zijn schouders op. Snel liep ik achter Luke aan en bij een andere deur stopte hij. Hij opende de deur en achter hem aan liep ik naar binnen. Met grote ogen keek ik de kamer rond die volhing met posters en tekenen, die vol lag met brieven, boeken en ga zo maar door. "Hier bewaren we al onze fanmail zegmaar." Zei Luke toen. Ik wees naar de schoenen en beanies die er ook in alle soorten en kleuren lagen. "Ook dat?" Vroeg ik. Jai en Luke knikten. "Ze sturen ons vanalles, van lieve brieven tot hele boekwerken. Van oorbellen tot schoenen. Ik heb zelfs een keer een iphone gekregen van een fan omdat ik de mijne kwijt was." Zei Luke. Met grote ogen staarde ik ze aan. "Jullie zijn beroemd." Mompelde ik, maar zo hard dat Luke en Jai het wel konden horen. Luke haalde zijn schouders op. "Ik hou het liever op bekend maar we hebben we aardig wat fans." Ik schudde nog een keer ongelovig mijn hoofd. "Die filmpjes moeten dan wel heel goed zijn." Grijnsde ik. Jai en Luke lachten. "Je moet van de humor houden. Maar wij vinden het super om zulke filmpjes te maken dus het maakt ons eigenlijk niet zoveel uit wat anderen ervan vinden." Zei Jai schouderophalend. Ik knikte. Ik vond dit leuk, heel erg leuk. Ik verhuisde naar Melbourne, Australië en meteen kwam ik twee jongens tegen die hun eigen filmpjes maakten, die humor hadden, die best bekend waren. Je kon lol met ze hebben, avontuur met ze beleven. Alles wat in Engeland nooit gekund had. En de jongens waren ook nog eens heel aardig. Het leek erop alsof ik Melbourne steeds leuker begon te vinden.

---
Misschien is het nu nog een beetje saai, ik weet het.. maar ik moet dit verhaal opbouwen anders gaat het veel te snel en snappen jullie er niks van haha. dus sorry daarvoor ;d

Reageer (1)

  • LOCAL

    <3 <3 <3 <3 <3 <3 snel verder en ik begrijp wat je bedoelt met dat laatste xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen