Foto bij 052

Edward reed met een rotvaart naar school toe omdat Alice me zo nodig op moest maken. Ik liep snel naar mijn eerste les en liet me op de stoel neerploffen. Ik had engels en we gingen een film kijken. Toen het lesuur af was gelopen, liep ik snel naar de aula heen waar de rest van mijn familie al aan de tafel zat. 'Ik heb besloten om een feestje te geven. Omdat we gaan afstuderen.' zei Alice en keek iedereen verwachtingsvol aan. 'Nog een feestje?' vroeg Bella en haalde moeilijk adem. 'Het wordt leuk.' verdedigde Alice haarzelf en keek me met een glimlach aan. 'Ja dat zei je de vorige keer ook al.' zei Bella en beet op haar lip. Ik keek ze niet begrijpend aan. 'Leg het wel uit straks.' zei Edward zacht. Zo zacht dat alleen mijn soort het kon horen. Ik knikte. 'Een feestje bij jou thuis? Niemand is ooit bij jou geweest.' zei Jessica meteen. Ik grinnikte. 'Serieus?' vroeg ik en keek haar raar aan. Ze knikte alsof het de normaalste zaak van de wereld was. 'Dan komt daar nu verandering in.' zei ik en gaf Alice een high-five. Ik zuchtte hard toen de bel weer ging en snel liep ik weer naar de les toe.

Toen we weer thuis waren ging ik tegenover Edward staan. 'Ow ja. Ik zou het uitleggen.' zei hij en ging op de bank zitten. Ik ging tegenover hem zitten in de stoel en trok mijn benen op. 'Vorig jaar toen Bella jarig was, was ze hier, sneed zich open aan kadopapier en toen viel Jasper haar aan. End of story.' zei hij en stond op. Ik pakte snel zijn pols beet. 'Dat is nog niet alles.' zei ik. Met een zucht ging hij zitten. 'Ik vond dat Bella te veel gevaar liep in de buurt van ons. Van vampieren. We zijn dodelijk. Ik heb haar meegenomen naar het bos en gezegd dat we weg moesten. Je kan het vergelijken met wat jij hebt moeten doen.' zei hij en deed zijn ogen even dicht.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen