Al bij het opkomen van de zon stonden de eerste inwoners van Wakkerdam op het dorpsplein. Langzaamaan stroomde het plein vol. Niemand van het dorp had echt goed geslapen, sommigen waren die nacht uit bed geweest, anderen maakten zich zorgen over de vloek. Cupido's zorgen waren zelfs zo groot dat hij al de rest vergat.
Toen iedereen er was, klom de dorpsoudste het podium op, vergezeld door 30seconds die ondersteund werd door een dokter.
"Beste dorpelingen, ik heb goed nieuws", zei de dorpsoudste plechtig. "Zoals de vloek voorspelde is vannacht iemand aangevallen door de wolven. 30seconds was het slachtoffer. Maar ze is niet gestorven, en volgens de dokter zal ze over een paar uur volledig genezen zijn. We vonden dit naast haar bed." De dorpsoudste hield een klein stukje perkament omhoog, met een tekening op.
"Het is een engel!", riep Alaric, die vooraan stond, uit. "Kijk, daar staat een engel op getekend!"
"Inderdaad", knikte de dorpsoudste. "De magie van de beschermengel heeft 30seconds beschermd." Er klonk een aarzelend hoera-geroep door het dorp. Ja, ze waren blij, want vannacht had een onschuldige het overleefd. Maar desondanks lag nog steeds die vreselijke vloek over het dorp.
"Ik heb vanmorgen vroeg gemediteerd", ging de dorpsoudste verder. "De Goden hebben me verteld dat de engel vannacht vier personen in bescherming heeft genomen. Drie van hen waren onschuldige burgers. De vierde... was een weerwolf. Zelfs de engel, met al haar kracht, is niet alwetend." De dorpsoudste zweeg even om op adem te komen. Dit was echt vermoeiend, hij werd hier te oud voor. "Vandaag zullen we stemmen, op wie we verdenken een weerwolf te zijn voor er een dodelijk slachtoffer valt. Maar ook op een burgemeester uit de genomineerden. Vanaf vanavond zal de nieuwe burgemeester mijn plaats hier op het podium opnieuw innemen. Vanavond zal ook onze eerste veroordeelde sterven. Oordeel wijs."


Deelnemerslijst:
30seconds
AkatsukiXxX
Alaric/Bennett
Alcyone

Buttzville/Sandrapoep
Cresseyde
Damnn/Kittje
Dayxdreamer
Eef95
Europe
Gubleraholic

Histoire
Ilseh95

JFien
Verontschuldigd: doet deze ronde niet mee, kan ook niet gedood worden
Kermit
Louriox
Moonly

Mortician
nachtkat
Patholoog
RatzLove
roaar
Vasilisa
Vollmer

xKimberley24
Verontschuldigd: doet deze ronde niet mee, kan ook niet gedood worden


Kandidaat-burgemeesters
Buttzville/Sandrapoep
Damnn/Kittje II
Gubleraholic II
Ilseh95
Patholoog I
Vollmer IIII IIII IIII
xKimberley24


Verdachten (tot nu toe)
Nachtkat IIII IIII III
AkatsukiXxX I
      "en hoezo word ik weer verdacht -.-" AkatsukiXxX
Eef95 I
Patholoog I
Mortician III
Kittje I
Louriox I
      "Meestal zitten er in het verhaal hints over wie weerwolf is en wie niet, dus ik denk dat Louriox een weerwolf is, want zij werd hiervoor genoemd." Dayxdreamer
      "@dayxdreamer Het kan ook dat deze "hint" erop duidt dat ik juist géén weerwolf ben, niet iedereen die wordt genoemd hoeft een weerwolf te zijn." Louriox


Hint:
Jammer maar helaas
Veel aanwijzingen zijn er nog niet
We beschuldigen een zwarte piet
Maar misschien eet hij alleen maar kaas


Iedereen: Stem op een burgemeester (hoeft niet degene te zijn die je nomineerde, aangezien sommigen twee mensen genomineerd hebben).
Stem op een verdachte om vanavond te elimineren. (Je kan wisselen als je je bedenkt, laat dan even weten op wie je eerst gestemd had.)
Stemmen en discussiëren kan in reacties en het topic.
Cupido: Kies zo snel mogelijk twee geliefden! Als ik tegen het einde van de 'dag' geen antwoord heb, verander je in een burger en krijgt iemand anders de rol van cupido.
Geliefden laten weten in een pb naar mij.
Deadline: vrijdag 31 augustus, 18u00



- Wie niet stemt krijgt strafpunten. (zie regel 8)
- Verandering van username melden! (anders ook strafpunten)
- Ik zal proberen dagelijks dit hoofdstuk te updaten met de gedane stemmen en discussieargumenten
- Woensdag of donderdag activeer ik dit hoofdstuk opnieuw zodat jullie allemaal een pb krijgen ter herinnering (als je een abo genomen hebt, anders ben je zelf verantwoordelijk).



DISCUSSIËREN, ARGUMENTEREN, JEZELF VERDEDIGEN MAG


Wie 'in orde' is voor deze ronde, dwz gestemd zonder 'problemen' is oranje gekleurd in de deelnemerslijst. De anderen moeten óf nog stemmen óf hebben ergens iets gezegd dat onduidelijk is (dus even je reactie en mogelijke commentaar nakijken)


Edith: Ik dacht, laten we het nog wat leuker maken, ik heb een raadsel bij de verdachten gezet...

Reageer (33)

  • ShadowNight

    hih er is ook een vampier wakkerdam aan de gang xd

    1 decennium geleden
  • Alcyone

    Weerwolf: Nachtkat
    Burgemeester: Gubleraholic

    1 decennium geleden
  • ShadowNight

    Verdachte: Nachtkat

    1 decennium geleden
  • Ledecky

    Als ik nu geen burgemeester meer wordt, weet ik het ook niet meer. :Y)

    1 decennium geleden
  • Louriox

    @dayxdreamer Het kan ook dat deze "hint" erop duidt dat ik juist géén weerwolf ben, niet iedereen die wordt genoemd hoeft een weerwolf te zijn.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen