Foto bij 040

POV Harry

'Dank u.' zei Andy en draaide zich om zodat ze niet de hele tijd achterom hoefde te kijken. 'Jij wordt later vast een goede moeder.' zei mijn moeder ineens. Meteen werd het helemaal stil. Alleen het gekir van Lillian was nog te horen. Andy keek meteen droeviger uit haar ogen en keek me aan. Ze beet zacht op haar lip en keek toen naar de grond. 'Heb ik iets verkeerd gezegd?' vroeg mijn moeder verbaasd en keek van mij naar Andy en weer terug. Andy schraapte haar keel. O god wat ging ze zeggen. 'Nee, nee.' zei ze snel en keek met een glimlach weer op. 'Waarom werden jullie dan zo stil?' vroeg mijn moeder voorzichtig. Andy keek op en slikte. 'Ik ben nu zestien, over drie weken wordt ik zeventien. Toen ik zestien werd, was ik nog steeds niet ongesteld geworden.' begon Andy en keek me beschaamd aan. Heerlijk, vrouwengesprek dit. Maargoed, dit was allemaal gelogen. 'Ik dacht: dit klopt niet en ben naar de dokter gegaan. Daar is vastgesteld dat ik geen kinderen kan krijgen.' zei ze en keek weer naar de grond. 'Ow Andy. Het spijt me.' zei mijn moeder en keek beschaamd naar haar kop thee. 'Maakt niet uit hoor.' zei Andy en nam een slokje water. 'Maar ik vind het heerlijk om met kleine kindjes te spelen ofzo.' zei ze en begon kleine Lillian te kietelen. Lilli begon te lachen waardoor de stemming meteen weer beter werd. De kleine liep tegen Andy aan die net deed alsof ze achterover viel. Lillian begon in haar handjes te klappen en kreeg en lachje op haar gezichtje. Mijn moeder tikte me aan en gebaarde dat ik met haar naar de keuken moest lopen. 'Gaat het wel goed met Andy? Ze is zo bleek en ijskoud.' zei mijn moeder meteen toen we in de keuken waren. Ik slikte. 'Ja alles gaat goed hoor. Dat bleke en koud zijn zit in haar familie.' 'Oké gelukkig maar. De klok gaf aan dat het vijf uur was. 'Zullen we haar naar huis brengen?' vroeg mijn moeder. Ik knikte maar hield haar nog even tegen. Ik duwde een briefje in haar hand waarop stond dat ze niet naar haar moeder moest vragen. 'Ik leg het vanavond uit.' zei ik. Als ik het nu uit moest leggen, kon Andy alles horen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen