Foto bij De 100e Hongerspelen - 88

Vania liep naar Ian toe eens hij op de grond stond en viel hem om de hals.
“Ik was bang”, fluisterde ze.
“Het is in orde nu, schat”, zei Ian met een glimlach. Hij omhelsde haar kort, om zich daarna tot de rest te wenden. “Bedankt, mensen.”
“Da’s al de tweede keer dat ik je moet redden”, zei Selm hoofdschuddend, maar hij lachte erbij.
“Tweede keer?”, vroeg Ian niet-begrijpend.
“Bij de hoorn was je volgens mij wat te hard naar je vriendin aan het staren.” Zowel Ian als Vania begonnen te blozen.
“Nou, Vania, Ian, Rue, dit zijn dus Kayla en Selm”, stelde Seija hen voor.
“Hallo”, glimlachte Vania.
“Waarom heb jij niet zo’n armband als wij?”, vroeg Rue echter aan Kayla. Kayla glimlachte.
“Omdat iedereen maar één districtsaandenken mocht meenemen”, zei ze. “Voor jullie zijn dat die armbanden, maar ik had dit al.” Ze toonde Rue een klein dun armbandje. “Het is heel belangrijk voor mij.”
“Maar Carsta zei dat ik enkel mensen mocht vertrouwen met zo’n armband als de mijne.” Vania glimlachte, en keek voor de zekerheid nog even naar Seija.
“Ja, Rue, maar soms kunnen er een paar dingen veranderen, weet je. Kayla mag je wel vertrouwen.”
“Maar Carsta zei…”
“Rue, je vertrouwt mij toch?”, vroeg Vania zacht. “Zou je mij vertrouwen als ik die armband niet had?”
“Jou wel.”
“Wel dan? Als ik zeg dat je Kayla mag vertrouwen, is het toch in orde?”
“Nou, ja, ik denk het”, aarzelde het kleine meisje. Vania knuffelde haar even.

***


Met vereende krachten en onder leiding van Odette kregen de beroeps Adan terug in het kamp. Onderweg was hij bewusteloos gevallen van de pijn.
“En wat nu, mevrouw de dokter?”, vroeg Jillana spottend.
“Ik ben geen dokter, Jillana, dat weet je best”, zei Odette vermoeid. “Ik heb iets gezien dat het bloeden kan helpen stelpen, ik ga het even halen. Tim, kan jij voor twee rechte takken zorgen zo lang als zijn bovenbeen en een doek om er om te winden? En verder kunnen we enkel hopen op sponsors.”
“Zouden er geen pijnstillers in die EHBO-doos zitten?”, opperde Parel.
“Ja, goed plan, dat kunnen we hem geven als hij wakker wordt”, stemde Odette in. “Haal ze al maar. En wat proper water ook.”
“En wat doe ik?”, vroeg Jillana. Odette keek haar even verbaasd aan.
“Bij hem blijven en me meteen waarschuwen als hij wakker wordt of er iets veranderd”, zei ze uiteindelijk, waarna ze zich weg haastte om de bladeren te zoeken.

Reageer (4)

  • Marly2801

    sel verder(A)

    1 decennium geleden
  • NEWgirlS

    hahaha odette neem de leiding xD

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Beroeps zijn nu wel even buiten strijd. Goed zo!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • wildheart

    zo leuk!
    En zo veel te snel heb ik het al weer uit... ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen