Foto bij De 100e Hongerspelen - 86

“Odette”, kreunde Adan. “Ga. Anderen halen. Hulp nodig.”
“Ik kan je hier toch niet alleen laten”, protesteerde Odette.
“Je moet, haal Jillana. We moeten terug naar het kamp, anders overleef ik het sowieso niet!” Odette aarzelde. Ze nam de kaart en keek hoe ver ze waren.
“Goed dan”, gaf ze toe. En ze zou het doen ook, dacht ze bij zichzelf. De anderen waren vlakbij, en bovendien kon ze op dit moment écht niet naar de anderen. Ze stond op en vertrok.

***


“Maak dat je wegkomt”, waarschuwde Seija. “Kayla heeft gelijk, wij houden niet van vechten, maar we zullen het toch doen als het nodig is.” Ze keek bezorgd naar Ian, wiens hoofd behoorlijk rood werd door ondersteboven te hangen.
“Samenwerken heeft geen zin”, spotte Jelger. “Er kan maar één iemand winnen.”
“Ik tel tot drie”, siste Selm. “Eén…”

“Vania? Ze gaan toch niet vechten hé?”, vroeg Rue bang.
“Ik weet het niet, Rue.”
“Maar als ze gaan vechten, dan gaan ze misschien dood!”
“Het komt wel goed.” Vania knielde bij Rue en omhelsde het meisje. “Seija is niet alleen, ze heeft hulp genoeg.”

***


“Jillana, Parel!” Odette rende naar hen toe. “Kom snel, Adan is gewond.”
“Stil, stom kind, straks horen ze ons nog”, siste Jillana kwaad. “En je gaat me niet vertellen dat je hem zomaar alleen hebt gelaten, hoop ik?”
“Hij wou zelf dat ik jullie zou halen, als we hem niet snel naar het kamp krijgen haalt hij het niet!”
“Parel, maak dat kind verder af”, siste Jillana.
“Laat haar, ze haalt het toch niet”, vond Parel. “Adan is belangrijker. Waarheen, Odette?”

***


Katniss was zenuwachtig. Wat zou er aan de hand zijn. Als Johanna onder druk stond, was het iets ernstigs, dat wist ze zeker. Even had ze gehoopt dat iedereen zo onder de indruk was van Ian dat ze hem als bondgenoot wilden. Even had ze gehoopt dat er niets speciaals aan de hand was. Maar nu was ze zeker van het tegendeel. Er was iets aan de hand, en het was niet min.

Reageer (5)

  • NEWgirlS

    ohohoh

    1 decennium geleden
  • Eef95

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Meiiore

    Ooowww. Spannend, mooi geschreven!

    1 decennium geleden
  • wildheart

    ohw... spannend! Benieuwd wie er doodgaan!! Ok dat klonk een beetje eng :$

    1 decennium geleden
  • Vanth

    Nee! Adan mag niet dood! o.o

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen