Foto bij Go to Gryffindor

De volgende avond is het dus zover: Ik moet naar Griffoendor...

Ik pak m'n kofers, loop m'n slaapkamer uit, kom de leerlingenkamer in, knuffel Draco & Blaise, zeg 'Doei' tegen Korzel & Kwast, kijk Patty voor het laatst boos aan en loop de gang op, waar Perkamentus, Proffesor Sneep en Proffesor Anderling me al op staan te wachten.

'Proffesor Sneep, kunt u er echt niet voor zorgen dat ik in Zwadderich kan blijven?' vraag ik hoopvol.
'Nee Jessica,' zegt hij 'Perkamentus zijn besluit staat vast'
'Oké' zeg ik zuchtend en loop met ze mee naar Griffoendor.

Als we bij 't portret van de dikke dame zijn neem ik "afscheid" van de leraren, krijg ik m'n wachtwoord en loop m'n nieuwe leerlingenkamer in.
'Hehe, eindelijk, waar bleef jij zo lang?' hoor ik iemand bij het openhaard zeggen.

Ik kijk zijn/haar kant op en zie gelijk wat voor persoon het is: Een Wemel, een broer van Ron, een dreuzelvriend...
'Wie ben jij?' vraag ik moe maar tegelijkertijd probeer ik wat van m'n zwadderichse arrogantheid te behouden, waardoor het er, volgens mij, best gek uitziet.

'Fred' zegt de Wemel lachend.
'En ik ben George' zegt een tweede Wemel, die sprekend op de eerste lijkt.
'Wij moeten ervoor zorgen dat jij het hier naar je zin krijgt'
'Nou, daar kunnen jullie dan gelijk mee stoppen want dat lukt toch niet'
'Oh, jawel hoor' 'Ons wel'
'Dit niet'
'Jawel' 'echt'
'Nou, laat me eerst maar eens zien waar mijn kamer is dan'
'Je hebt nog geen kamer' 'maar je mag wel bij ons op de kamer komen slapen?'
'Nou, nee, bedankt. Ik slaap liever niet met Wemels op één kamer'
'Oh, oké dan' 'dan weten we wel een kamer voor je'
'Laat zien dan'
'Ja, rustig' 'kom mee' zeggen ze en we lopen naar een kamer helemaal achterin.

'Dit is echt de aller, allerlelijkste kamer van onze afdeling' 'maar wel met meiden die precies op jou lijken' zegt George en hij opent de deur.
Alles hier ligt overhoop, de bedden zijn kapot en de enigste spiegel die er te vinden is, is kapot.

'Pardon, ik lijk dus echt niet op hun hè!' zeg ik als ik twee meiden zie slapen. 'Hun zijn echt lelijk!'

'Je moet ook naar het innerlijk kijken!' 'Maar, wij gaan weer' 'Doei'

Reageer (14)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen